Sqlite 3 DB
Ik heb een vraagje over een sqlite3 database.
Ik heb mijn database 'database.db' in een map staan. Deze map is met .htaccess beveiligd.
Stel nou dat iemand mijn php project wilt gebruiken en deze persoon heeft op zijn server allow overide op none staan, dan werkt de .htaccess niet meer.
Hoe kan ik dan nog tegen gaan dat mensen de database zomaar kunnen downloaden? Ik wil dus dat mijn script het database bestandje kan benaderen, maar de gebruikers niet.
Mvg,
Tijme
Buiten de webroot zetten.
De gebruiker moet het script kunnen uitpakken (zip) en daarna gewoon kopieren plakken naar de root van zijn server. Zodat er niks ingesteld hoeft te worden.
Ik wil dus niet dat de gebruiker iets buiten de webroot hoeft te zetten.
Gewijzigd op 22/01/2013 21:00:31 door Aad B
Met mysqli staat de database ook tussen de bestanden op de server. Als een gebruiker van de website dan bijvoorbeeld naar www.example.nl/database.db gaat en .htaccess is disabled in apache, dan kan hij de database downloaden.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Gewijzigd op 22/01/2013 23:22:54 door Aad B
Toevoeging op 22/01/2013 23:33:26:
Database.db is de database zelf ( doormuddel van sqlite3 ) dus het is feen config
evt. met een lege index php en of een .htaccess aangeven dat daar niemand in mag komen.
EDIT een .htaccess plaatsen in de betreffende map met de volgende gegevens:
Zo is hij alleen toegangkelijk lokaal, dus intern.
Gewijzigd op 23/01/2013 06:54:31 door Bart V B
Maar is het zo, dat als er in de appache config ingesteld staat: allowoveride none
Dat de htaccess dan niet werkt? Dus dat bezoekers van de website, alsnog de de database zouden kunnen bereiken?