Sqlite 3 DB

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tijme Teimj

Tijme Teimj

22/01/2013 17:28:46
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over een sqlite3 database.

Ik heb mijn database 'database.db' in een map staan. Deze map is met .htaccess beveiligd.
Stel nou dat iemand mijn php project wilt gebruiken en deze persoon heeft op zijn server allow overide op none staan, dan werkt de .htaccess niet meer.

Hoe kan ik dan nog tegen gaan dat mensen de database zomaar kunnen downloaden? Ik wil dus dat mijn script het database bestandje kan benaderen, maar de gebruikers niet.

Mvg,
Tijme

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 22:13:33

- SanThe -

- SanThe -

22/01/2013 17:34:11
Quote Anchor link
Buiten de webroot zetten.

Tijme Teimj

Tijme Teimj

22/01/2013 17:35:44
Quote Anchor link
Ik ben wat vergeten te vertellen,

De gebruiker moet het script kunnen uitpakken (zip) en daarna gewoon kopieren plakken naar de root van zijn server. Zodat er niks ingesteld hoeft te worden.

Ik wil dus niet dat de gebruiker iets buiten de webroot hoeft te zetten.

Aad B

Aad B

22/01/2013 21:00:10
Quote Anchor link
Als jouw gebruiker (een klant??) iets op zijn server moet zetten is hij eigenaar en beheerder van zijn al dan niet virtuele server. Er is geen enkele mogelijkheid dat jij (als verkoper van een systeem?) het spul zodanig kan beveiligen dat het ook tegen koper beveiligd is. De koper kan het dus vrijwel altijd "hacken" en bekijken. Zeker als het een interpretive taaltje zoals java of php is.
Gewijzigd op 22/01/2013 21:00:31 door Aad B

Tijme Teimj

Tijme Teimj

22/01/2013 21:25:34
Quote Anchor link
Uiteraard mag de koper de database / bestanden wel zien, maar niet een gebruiker die op de website surft.

Met mysqli staat de database ook tussen de bestanden op de server. Als een gebruiker van de website dan bijvoorbeeld naar www.example.nl/database.db gaat en .htaccess is disabled in apache, dan kan hij de database downloaden.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Aad B

Aad B

22/01/2013 23:21:50
Quote Anchor link
Aha dus de database staat ergens in de DocumentRoot, zou ik niet doen. Zie advies Santhe. Ik zou jou pakket niet aanschaffen met een database in de webroot. Is database.db een config bestand voor php? Noem het dan .php dan wordt het nooit getoond.
Gewijzigd op 22/01/2013 23:22:54 door Aad B

Tijme Teimj

Tijme Teimj

22/01/2013 23:25:30
Quote Anchor link
Haha. Daarom wil ik dus ook weten of er een manier is om dit te beveiligen, behalve htaccess ( want dit werkt soms niet) en ook niet buiten de documenroot plaatsen ( dat is niet handig ivm gebruikersgemak.

Toevoeging op 22/01/2013 23:33:26:

Database.db is de database zelf ( doormuddel van sqlite3 ) dus het is feen config

Bart V B

Bart V B

23/01/2013 01:42:22
Quote Anchor link
Afgezien dat het beste is het database bestand buiten de docroot te plaatsen, zou je ook nog kunnen overwegen een map in de docroot te plaatsen waarin het bestand staat.

evt. met een lege index php en of een .htaccess aangeven dat daar niemand in mag komen.

EDIT een .htaccess plaatsen in de betreffende map met de volgende gegevens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
order deny,allow
deny from all
allow from 127.0.0.1

Zo is hij alleen toegangkelijk lokaal, dus intern.
Gewijzigd op 23/01/2013 06:54:31 door Bart V B

Tijme Teimj

Tijme Teimj

23/01/2013 09:58:33
Quote Anchor link
De lege index, en het htaccess bestand heb ik er nu in staan. Bedankt!!

Maar is het zo, dat als er in de appache config ingesteld staat: allowoveride none
Dat de htaccess dan niet werkt? Dus dat bezoekers van de website, alsnog de de database zouden kunnen bereiken?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.