SSL installeren
Ik heb DirectAdmin geïnstalleerd en nu probeer ik een SSL certificaat te installeren.
Dit SSL certificaat heb ik ooit al eens op een andere server geïnstalleerd (hetzelfde domein).
Nu heb ik dus een andere server, een VPS, en nu wil ik dit SSL certificaat daar aan koppelen.
Echter kom ik er niet uit en de tutorials die ik volg komen niet overeen met wat ik te zien krijg.
Wanneer ik in DirectAdmin naar "SSL Certificates" ga, zie ik 4 opties:
- Use the server's certificate
- Create your own self signed certificate
- Create A Certificate Request
- Paste a pre-generated certificate and key
Onder het kopje "Paste a pre-generated certificate and key" staat standaard de volgende inhoud:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
-----BEGIN PRIVATE KEY-----
data
-----END PRIVATE KEY-----
-----BEGIN CERTIFICATE-----
data
-----END CERTIFICATE-----
data
-----END PRIVATE KEY-----
-----BEGIN CERTIFICATE-----
data
-----END CERTIFICATE-----
Wat ik volgens de tutorial moet doen is de velden invullen onder het kopje "Create A Certificate Request". Wanneer ik dit doe zegt de tutorial dat ik het volgende terug moet krijgen:
Echter krijg ik het volgende terug:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
-----BEGIN CERTIFICATE REQUEST-----
data
-----END CERTIFICATE REQUEST-----
-----BEGIN RSA PRIVATE KEY-----
data
-----END RSA PRIVATE KEY-----
data
-----END CERTIFICATE REQUEST-----
-----BEGIN RSA PRIVATE KEY-----
data
-----END RSA PRIVATE KEY-----
De tekst erboven zegt het volgende:
"Here is your SSL Certificate Request. You will send this text to a Certificate Authority and they will give you a Signed Certificate. To use it, paste the Signed Certificate on the next line after
"-----END RSA PRIVATE KEY-----" on the previous page and click "Save"."
Ten eerste, als ik een heruitgifte aanvraag van mijn SSL certificaat, mislukt deze altijd. (Ik kan mijn bestaande SSL certificaat wel downloaden, die komt met 3 cert bestandjes, maar ik heb geen idee of ik deze kan gebruiken, ik ben er vanuit gegaan dat deze aan de oude server zaten gekoppeld en dat ik dus een heruitgifte moet aanvragen.)
En ten tweede, op de vorige pagina staat helemaal nergens "-----END RSA PRIVATE KEY-----".
Ik heb echt geen idee meer wat ik moet om mijn SSL certificaat goed geïnstalleerd te krijgen.
Kan iemand me hiermee helpen?
Ik maak gebruik van de volgende tutorial:
http://www.versio.nl/95-hoe_moet_ik_een_ssl_certificaat_installeren
Alvast bedankt!
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.