ssl sleutel omvormen
If they require the old RSA key type then download OpenSSL and execute the following
command on the private key file: openssl rsa -in private.key -out private_rsa.key
nu heb ik ssl afgehaald en geïnstalleerd maar nu zie ik er al geen exe bestand in
dus denk ik dat deze via uitvoeren moet?
heeft iemand hier er ervaring mee wat ik zou moeten doen ?
alvast bedankt rob
Gewijzigd op 19/03/2017 03:05:40 door Ben van Velzen
gr
Toevoeging op 19/03/2017 03:13:13:
bij free ssl heb ik de 3 sleutels ontvangen maar bij het invoeren blijft het steeds hangen de zandloper op mijn scherm van hostinger en er boven staat dan installatie mislukt ....ik heb een prenium pakket dus dat is heen probleem ik mag een eigen ssl sleutel invoeren
gr
Geen idee, misschien door openssl te downloaden en de instructies te volgen?
Kijk, nu ben ik zelfs duidelijker dan jij. Schrijf eens een keer duidelijk wat je wil en doet. Je maakt het onmogelijk om je te helpen.
gr
rob
En wat is je definitie van vanalles en welke map werd aangegeven in je terminal?
Het gaat om een eigen webserver? En hoe heb je deze geïnstalleerd? Of heb je ergens een hostingpakket?
ik heb deze gewoon geinstalleert op mijn computer maar de site host ik bij hostinger
waar ik omdat ik een prenium pakket heb ssl mag toevoegen
daarom heb ik voor test een freessl genomen
en alles ingesteld zoals geschreven
maar het lukt niet ik heb de certificaat , de private, en de ca bundle ingevoerd maar deze word niet anvaard
(waarschijnlijk omdat hostinger nog de oude rsa gebruik
toen na veel zoeken kom ik erbij uit dat je de sleutels kunt laten omvormen via open ssl
die ik heb geinstalleert en zit in c:/programmafiles /GnuWin32
maar ik vind eigenlijk niet hoe ik verder moet want in de map zit ook geen windows programma
gr
Begin eens met contact zoeken met je hoster, dan hoef je ook geen zaken te proberen waar je toch niet uitkomt.
maar verder dan dat kom ik niet
want als ik via openssl-0.9.8h op instal klik krijg ik niks te zien
Toevoeging op 19/03/2017 12:26:47:
het is mij al gelukt om een ssl sleutel aante maken maar niet om het te omvormen
het is een gemakelijke manier om gewoon alles te nemen gewoon bij de hosting firma
als ik het zou kunnen zelf te doen dan probeer ik het eerst
gr rob
als ik het zou kunnen zelf te doen dan probeer ik het eerst
Je laat zien dat je het niet zelf kan doen, zelfs als je precies verteld wordt wat je moet doen. Deze heb je nodig: http://downloads.sourceforge.net/gnuwin32/openssl-0.9.8h-1-setup.exe
Daarnaast duidt je probleem op een probleem bij je hoster, niet zozeer met je certificaat, tenzij je de verkeerde variant van het certificaat hebt gedownload.
Gewijzigd op 19/03/2017 12:40:55 door Ben van Velzen
ik heb deze al geinstalleerd
maar ik dacht dat het gewoon ergens paste (convert) en copieren was via openssl
duidelijk niet dus
rob
Toevoeging op 19/03/2017 12:50:00:
"Daarnaast duidt je probleem op een probleem bij je hoster, niet zozeer met je certificaat, tenzij je de verkeerde variant van het certificaat hebt gedownload."
ik heb gewoon alle drie de files afgehaald bij freessl en in de juiste column geplaats bij de hosting en dan op activeren
en daar ging het fout
bij een ticket van de hosting firma kan ik tot meer dan een week wachten daarom dat ik al verder zoek en veel uitprobeer (om ook veel bij te leren uiteraard)
mvg rob
Wil je je eigen site die gehost wordt bij een hostingboer nou voorzien van een groen SSL-slotje? Of wat...?
mijn domein naam staat bij godaddy en heb een hosting pakket bij hostinger nu bij hostinger kan je de 3 files gemakelijk invoeren maar bij mij pakt het nier , raar nu had ik ergens gelezen dat ze waarschijnlijk de oude rsa sleutel gebruiken vandaar dat ik wilde mijn sleutel omzetten via ssl maar wist niet dat het zo omslachtig zou zijn
gr rob
Maar ik denk dat je zelf niks met OpenSSL hoeft te doen, tenzij je een eigen VPS hebt. De certificaten moeten geinstalleerd worden bij je hosting, en staan dus los van jouw PC. Als ze Lets Encrypt aanbieden is het nog mooier zelfs!
Gewijzigd op 19/03/2017 20:08:58 door - Ariën -
maar ze hebben een mogelijkheid bij mijn pakket ik ga je als het mag een foto sturen via mail dan kan je het zien
rob
Je zou niks met OpenSSL hoeven te doen, en via je hosting moeten vragen of ze een certificaat kunnen aanmaken en desnoods installeren.
Gewijzigd op 19/03/2017 20:20:06 door - Ariën -
als je zelf ergens ssl neemt kan je het hier activeren ( als je ze niet daar koop natuurlijk
Gewijzigd op 19/03/2017 20:21:40 door - Ariën -