start steeds een nieuwe sessie
Vraagje over sessies. Ik wil een sessie maken in een iframe. Maar elke keer als je op vernieuwen drukt, blijkt dat hij een nieuwe sessie is gestart. gevolg is dat ik geen variabele kan meegeven omdat die niet ziet dat er al een sessie is gestart..
zie www.hcnuenen.com en druk dan op BERICHTENBALK in het linker menu. je ziet daar de sessie id. met ROEL als variabele. op de volgende pagina is ROEL verloren, omdat die daar een nieuwe sessie is gestart.
code
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
session_start();
$session_id = session_id();
$username = "Roel";
session_register("username");
?>
session_start();
$session_id = session_id();
$username = "Roel";
session_register("username");
?>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<p><br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Uw session id is <br>
En uw naam is </p>
<p> </p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.nuenenjb1.com/test2.php">Klik hier voor test2</a></p>
</body>
</html>
Moet dat niet dit zijn:
Weet niet hoor, maar denk dat dat niet werkt...
Maar het hele verhaal werkt prima als ik het als nieuw scherm open. maar het werkt dus niet in IFRAME geval. Je kunt kijken op www.hcnuenen.com.
Als je het bestand zo opent in een nieuwe window dan gaat alles goed en opent hij niet steeds nieuwe sessies. Maar in IFRAME dus wel.
Daar ligt het probleem....niet bij de variabelen!
Maar sessies gaan toch verloren als je de pagina sluit? Kna het niet gewoon dat hij de sessies niet herkent omdat het een andere pagina is (Iframe)
._____main______.
| __________ |
| | | |
| | iframe | |
| |__________| |
|_______________|
En dan dat je vanaf het mainframe tegerlijkertijd iets doet met het iframe. Sessions werken natuurlijk niet als iframe wordt opgevraagd samen met mainframe, ervanuigaande dat de session in mainframe wordt geset.
Willem-Jan:
Ik werk op deze manier nooit <b style="color:black;background-color:#a0ffff">met sessies,</b> maar werkt dit gedeelte wel??:
Moet dat niet dit zijn:
Moet dat niet dit zijn:
En sqba, hier werken we met UBB, niet met HTML in berichten.
Lijkt mij gewoon iemand die wil pesten? :)
Als het werkt, is dat geheel per ongeluk ;-) met als oorzaak een PHP-installatie waarin onvoldoende aandacht is besteed aan security.
In plaats van session_register("username") kun je beter gebruiken