Statestieken php
Ik werk op dit moment aan een site waar mensen hun eigen site kunnen maken, er zijn al veel van dat soort sites op het internet maar toch denk ik dat ik kans heb. Maar daar gaat het nu niet over.
Ik wil voor elke site ook statestieken maken en daarbij het volgende weergeven:
-Paginas
-Unieke bezoekers
-Herkomst
-Browser
-Besturings systeem
Als iemand een pagina opend moeten al die gegevens dus worden opgeslagen, en later worden uitgelezen op de statestieken pagina. Alleen ik denk dat het misschien niet handig is als ik al die dingen opsla in een mysql database omdat het uit eindelijk heel veel rijen zal hebben. Ik zat te denken aan een .txt bestand voor iedereen waar alles wordt opgeslagen. Lijkt dit jullie ook de beste oplossing?
Iedereen heeft een wildcard subdomein, maar is het mogelijk om bepaalde logs van alleen die pagina te gebruiken zodat ik al die dingen niet apart hoef op te slaan? (als dat mogelijk is hoef ik dus geen antwoord op het bovenstaande verhaal)
Alvast bedankt
gaahtt schreef op 02.08.2009 12:23:
Alleen ik denk dat het misschien niet handig is als ik al die dingen opsla in een mysql database omdat het uit eindelijk heel veel rijen zal hebben. Ik zat te denken aan een .txt bestand voor iedereen waar alles wordt opgeslagen. Lijkt dit jullie ook de beste oplossing?
Jij wilt iets wat er voor bedoelt is om veel data in op te slaan niet gaan gebruiken en juist iets primitiefs gaan gebruiken? Veel succes dan.
Karl schreef op 02.08.2009 12:28:
Jij wilt iets wat er voor bedoelt is om veel data in op te slaan niet gaan gebruiken en juist iets primitiefs gaan gebruiken? Veel succes dan.
gaahtt schreef op 02.08.2009 12:23:
Alleen ik denk dat het misschien niet handig is als ik al die dingen opsla in een mysql database omdat het uit eindelijk heel veel rijen zal hebben. Ik zat te denken aan een .txt bestand voor iedereen waar alles wordt opgeslagen. Lijkt dit jullie ook de beste oplossing?
In een mysql database zullen dan alle statestieken van alle gebruikens bij elkaar staan dus als je de statestieken opzoekt moet alle statestieken van iedereen doorzoeken. Als je gewoon een .txt bestand aanmaakt voor elke website lijkt mij dat toch veel handiger. Correct Me if I'm wrong.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door gaahtt
Databases horen met miljoenen records om te kunnen gaan.
you're wrong :-) En wat is het probleem met een grote tabel? Als je je indexes goed instelt moet dit geen probleem zijn...
Tja, als jullie het zeggen zal het wel goed zijn :). Bedenk voor de info!
gaahtt schreef op 02.08.2009 13:10:
In een mysql database zullen dan alle statestieken van alle gebruikens bij elkaar staan dus als je de statestieken opzoekt moet alle statestieken van iedereen doorzoeken. Als je gewoon een .txt bestand aanmaakt voor elke website lijkt mij dat toch veel handiger. Correct Me if I'm wrong.
You're wrong, je steekt gewoon ook een veld er bij met de naam van de website en dan doe je gewoon iets als SELECT veld, veld2, veld3 FROM web_stats WHERE website_name = 'websitenaam'
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door gaahtt