static subdomein?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/07/2015 23:20:50
Quote Anchor link
Hey iedereen,

Ik las onlangs dat het slim is om al je content (afbeeldingen, css etc.) op een apart subdomein te hosten, bijvoorbeeld static.domein.nl. Dit subdomein kun je dat cookie-vrij houden, waardoor je site sneller laadt.

Nu vraag ik me af of iemand van jullie dat doet. Zet iemand hier z'n content op een apart subdomein?

Zelf lijkt het me best handig. Het enige nadeel wat ik zo snel zou kunnen bedenken is wanneer je je site via https wilt beveiligen. Dan moet je niet alleen een certificaat voor subdomein www aanschaffen, maar ook voor subdomein static.

Wat denken jullie ervan?

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 15:00:52

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2015 23:29:29
Quote Anchor link
Sterker zelfs, als je een eigen CDN (Content Delivery Network) gaat gebruiken, zal je ook via subdomeinen dataverkeer van Cookie-headers ontvangen. Een extra domeinnaam is dan het beste.

En om meldeingen van 'Mixed content' te voorkomen bij gebruik van SSL zul je een tweede certificaat moeten aanschaffen.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/07/2015 00:14:31
Quote Anchor link
Als het even kan meerdere domeinen. In beginsel is de reden om aparte domeinen te gebruiken niet zozeer het meekomen van Cookie headers e.d, hier zit het verlies qua snelheid niet in: in beginsel heeft het te maken met aantal gelijktijdige verbindingen per domein die de meeste browsers opleggen. Meestal ligt dit rond een stuk of 10. Wanneer je dan meer dan 10 statische resources gebruikt worden deze per 10 gedownload, wat verlies oplevert. Een oplossing is dan dus om meerdere (sub)domeinen te gebruiken. Je kan uiteraard ook gewoon lazyloading toepassen, dat bespaart je ook wat bandbreedte.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/07/2015 00:38:49
Quote Anchor link
Mooie tips, maar passen jullie die zelf dan ook toe?

>> Sterker zelfs, als je een eigen CDN (Content Delivery Network) gaat gebruiken, zal je ook via subdomeinen dataverkeer van Cookie-headers ontvangen.

Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt? Wat bedoel je met zo'n CDN en hoe krijg ik dan cookie-headers binnen?

Wat ik eigenlijk bedoel is, stel je hebt een klant pietjepuk.nl. Loont het zich dan om een subdomein static.pietjepuk.nl of content.pietjepuk.nl in te stellen voor de content??

Voordeel is dus het verhaal met de cookies, maar nadeel is dat als ik dit via https wil beveiligen, ik 2 certificaten nodig zou hebben (kassa). Wat is dan wijsheid?

Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/07/2015 10:41:36
Quote Anchor link
Je kunt ook kiezen om twee manieren te gebruiken. Indien je op http zit gebruik je static.pietjepuk.nl, indien je op https zit gebruik je gewoon pietjepuk.nl. Https is sowieso een stuk trager dan http, waardoor je veel minder merkt van een eventueel performance verlies. Voor de cache is het niet heel prettig, maar https verkeer wordt standaard toch al niet gecached ivm de veiligheid, dus dat zie ik niet als een heel groot probleem.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2015 12:49:32
Quote Anchor link
Zie een CDN als een aparte host voor je statische bestanden. Als je een subdomein gebruikt, krijg je ook cookie-headers binnen, omdat je vast wel cookies hebt die voor alle subdomeinen geldig zullen zijn.

Ikzelf gebruik geen CDN-host, maar op zich is het niet verkeerd voor mij om er eens naar te kijken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/07/2015 12:54:14
Quote Anchor link
>> Je kunt ook kiezen om twee manieren te gebruiken. Indien je op http zit gebruik je static.pietjepuk.nl, indien je op https zit gebruik je gewoon pietjepuk.nl.

Oké, maar houdt dat dan in dat je 2 mappen hebt met daarin dezelfde dubbele content? Ik neem aan dat het static subdomein in een andere map uitkomt dan het www subdomein. Dus de content in de static map is via het www subdomein dan niet bereikbaar lijkt me. Of zie ik dat verkeerd?

>> Als je een subdomein gebruikt, krijg je ook cookie-headers binnen, omdat je vast wel cookies hebt die voor alle subdomeinen geldig zullen zijn.

Waarom zou je cookies hebben die voor alle subdomeinen geldig zijn? De bedoeling is juist dat je alleen cookies gebruikt voor www.domein.nl en dat op die manier static.domein.nl cookie-vrij blijft.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2015 12:59:08
Quote Anchor link
Dat ligt aan je scripts die je gebruikt. Maar soms wil je dat graag, als je een inlogsysteem over meerdere subdomeinen gebruikt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/07/2015 13:17:43
Quote Anchor link
>> Maar soms wil je dat graag, als je een inlogsysteem over meerdere subdomeinen gebruikt.

Ah oke ... in zo'n geval wordt het inderdaad een ander verhaal. Maar is zo'n static subdomein nu echt de moeite waard vraag ik me af. En dan heb ik het met name over het https-verhaal. Als je daardoor ineens 2 certificaten nodig hebt, lijkt het me niet echt zinvol. Maar wellicht is de oplossing van Ben (zie hierboven) een idee, maar ik weet niet precies wat hij bedoelt. Heb je dan 2 mappen met dezelfde content?

Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/07/2015 14:11:04
Quote Anchor link
Correct, 2 mappen met statische content, bijvoorbeeld http://static.pietjepuk.nl en https://www.pietjepuk.nl/static. Afhankelijk van welk protocol gebruikt wordt kun je dan kiezen welke van de 2 plekken je gebruikt. Echter: 1x static hebben biedt niet veel meerwaarde. De gemiddelde cookie is zo klein dat het verschil niet meetbaar is. Dat is dan ook niet waar je het voor moet doen. Een betere oplossing zou iets zijn als static-1, static-2 etc, en afhankelijk van de resource die je wilt hebben (je kunt bijvoorbeeld een modulo over de crc van de gevraagde bestandsnaam doen om te bepalen welke host je wil hebben) de host bepalen. Dit biedt als voordeel dat je meer resources tegelijk binnen kunt halen. Dit hoeven ook geen aparte ip's te zijn, omdat browsers het aantal verbindingen bepalen op basis van de hostnaam en niet het ip.

Wat je ook nog kunt doen is gewoon een wildcard certificaat aanschaffen voor *.pietjepuk.nl, en het hele gezeur van wel of niet https overslaan en in je statische resources dan gewoon wijzen naar //static.pietjepuk.nl. Dit zorgt dan meteen dat je resources automatisch over het gevraagde protocol komen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/07/2015 14:23:28
Quote Anchor link
Thanks voor het meedenken. Als ik het al zou doen, dan zou ik voor 1 static map gaan, anders wordt het te omslachtig. Maar als ik jou goed begrijp ... ik heb dan dus inderdaad 2 mappen nodig: http://static.pietjepuk.nl en https://www.pietjepuk.nl/static. Kan dat nooit met 1 map? Want als ik alle content dan dubbel moet opslaan, weegt het ongemak niet op tegen het gemak. En iets van een rewrite rule ... zou dat nog kunnen? Dus dat static.pietjepuk.nl/plaatje.jpg intern word doorgelinkt naar pad/naar/www/images/plaatje.jpg Of kan zoiets niet?

>> Wat je ook nog kunt doen is gewoon een wildcard certificaat aanschaffen voor *.pietjepuk.nl

Zou kunnen, maar dat is een stuk duurder dan een certificaat voor alleen www.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.