statisch

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/03/2012 20:04:48
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Een simpele vraag, met waarschijnlijk een minder simpel antwoord.
Ik vraag me af wanneer je een class eigenlijk volledig statisch behoort te maken. Ik heb mijn Registy volledig statisch gemaakt, vanuit de gedachte dat er maar 1 Registry is.

Echer, nu ben ik dus een Router aan het maken. Deze hebt ik niet statisch gemaakt, maar eigenlijk vraag ik me nu af of ik dat wellicht wel had moeten doen. Je hebt immers ook maar 1 router.

Mijn vraag is dus wanneer je een class volledig statisch maakt.

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 16:57:33

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

28/03/2012 21:43:34
Quote Anchor link
Wat is je vraag?
"Mijn vraag is dus wanneer je een class volledig statisch maakt."???

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/03/2012 21:48:36
Quote Anchor link
Bas... wat bedoel je????

Ik wil weten wanneer je uitsluitend statische functies in een class gebruikt.
Gewijzigd op 28/03/2012 22:09:33 door Ozzie PHP

Wouter J

Wouter J

28/03/2012 23:18:05
Quote Anchor link
Ik denk dat Bas zijn vraag komt omdat a) hij OO (nog) niet begrijpt b) je een vraagteken vergeten bent. Maar toch stelt hij een goede vraag. Een statische klasse kan namelijk niet in PHP, in JAVA bijv. wel.

Ik ga dus maar even gokken dat je met statische klasse een klasse bedoelt die alleen uit statische properties bestaat en dus eigenlijk meer een verzameling functies is dan een object.

In dat geval haal je 2 dingen door elkaar:
- Statische klasse gebruik je als je meer een verzameling functies wilt. Een statische klasse heeft geen eigenschappen en wordt niet gezien als objecten. Het is meer een functie met een namespace ervoor, met als enige uitbouw dat de methods van deze klasse wel toegang hebben tot protected/private static variabele van de klasse en andere methods niet.
- Een klasse 1 keer aanroepen doe je met een singleton pattern, dit heeft totaal niks te maken met static klassen.

Je maakt een klasse dus volledig statisch als de klasse geen object is, maar een verzameling. Een registery bijv. je kan niet echt spreken over een object, een Registery is meer een wrapper of globale variabele en methods om die aan te passen.
Een route is wel een echt object en geen verzameling. Deze hoort dus niet volledig static te maken.

Pim -

Pim -

28/03/2012 23:48:41
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je het hebt over objecten die in elk geval, bij elke request hetzelfde moeten zijn. Ik zou zeggen: nooit.

Waarom zou je jezelf ooit die beperking opleggen als dat (via DI) niet nodig is en ook onhandig kan zijn. Neem bijvoorbeeld het SF framework. Daar kan je heel mooi request doorsturen van kernel naar kernel (HTTP kernel interface) die compleet verschillend (of hetzelfde) kunnen zijn en toch op dezelfde manier een request in een response omzetten. Elke kernel kan dan zijn eigen componenten opzetten, evt op basis van dezelfde klassen.
Ook kan je zo met functionele tests heel goed herhaaldelijk een echte request nabootsen. Dit alles kan niet wanneer je statische velden of singletons gebruikt.

Soms kunnen statische velden heel nuttig zijn, maar probeer zo veel mogelijk eigenschappen aan de instance te binden, niet aan het object.

Dit alles is op 'schoonheid', op een soort purisme gebaseerd en niet altijd relevant. Soms (/vaak/altijd) wil je van je code geen kunstwerk maken, maar wil je het simpel houden en gewoon laten werken. Dan hoeft er helemaal niets mis mee te zijn. Er zijn bijvoorbeeld hele nuttige microframeworks die veel gebruikmaken van statische velden/methods en in die context is er eigenlijk niets mis mee. Ik vind het alleen niet zo mooi ;)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 00:23:29
Quote Anchor link
Haha.. mooi die laatste alinea van jou Pim. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het wel een beetje begrijp. Eigenlijk dus altijd met instances werken en uitsluitend statische classes maken als zijnde een soort van verzameling van functies.

Wel leuk, ik begin het allemaal steeds beter onder de knie te krijgen. Toen ik ooit begon met programmeren en met OOP toen dacht ik altijd dat alles maar op 1 manier kon. Maar inmiddels weet ik wel beter. Als jullie en ik dezelfde class zouden maken, bijv. een Registry dan zou het (daar ga ik van uit) prima werken, maar toch zouden alle 3 de classes verschillend zijn. Ik vergelijk het wel eens met het schrijven van een boek. De hoofdlijn van het boek is duidelijk (pietje wordt vermoord door keesje en uiteindelijk wordt keesje door jantje gearresteerd en in de cel gestopt) maar iedere schrijver zal het verhaal op zijn eigen manier schrijven. Zo is het met programmeren ook vaak. Interessant :)

Wouter J

Wouter J

30/03/2012 14:52:00
Quote Anchor link
Ik vind het altijd ook leuk dat je die verschillen ook kunt zien in frameworks. ZF bevat bijv. heel wat singletons, terwijl SF Framework juist is opgebouwd via Unit Testing en daardoor bevat het geen één singleton.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.