Statistieken
Ik heb een website (funny-face.nl),, maar de statistieken daar doen raar. Namelijk:
Ik heb 3 verschillende statistieken lopen. 1 van de site zelf, via de host. De 2e is een script van phphulp (zoiets en de 3e is nog een andere, via mysql. Maar deze 3 scripts geven allemaal andere aantallen unieke ip adressen.
Hoe kan dit?
--
Sebas
daar kunnen wij natuurlijk niks over zeggen als we de code niet kennen he... blijkbaar tellen ze dus anders....
Het is maar net hoe je telt. Moeilijk te zeggen zonder voorbeeld inderdaad. Al zou ik niet alle drie de scripts hier gaan plakken, dat wordt veel te veel code.
// Query om te kijken of het ip van de gebruiker al is toegevoegd
$datum = date("d-m-Y");
$controle_query = mysql_query ( "SELECT COUNT(*)
FROM destatistieken
WHERE bezoeker_datum = '".$datum."' AND
bezoeker_ip = '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'")
or die (mysql_error ());
if (mysql_result ($controle_query, 0) == 0)
{
// Het toevoegen van het ip aan het database
mysql_query ( "INSERT INTO destatistieken
(bezoeker_ip,
bezoeker_datum)
VALUES
('" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "',
'" . date ('d-m-Y') . "')")
or die (mysql_error ());
}
else
{
// Het updaten van de pageviews van de bezoeker
mysql_query ( "UPDATE destatistieken
SET bezoeker_views = bezoeker_views+1
WHERE bezoeker_datum = '".$datum."' AND
bezoeker_ip = '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'")
or die (mysql_error ());
}
maar bij deze bovenstaande komen er minder mensen bij dan bij de andere. En dan zijn er nog de statistieken van de webhost zelf. Hoe dat werkt weet ik niet.. Waar zou het aan kunnen liggen?
probeer eens in de else de query aan te passen van 'bezoeker_views+1' naar '++bezoeker_views', misschien dat dat enig verschil maakt (pre/postfix tellen)
@sebas
Zoals je al aangeeft werk je met mee datum als "12-12-2008" dat is geen geldige datum, in SQL is een datum opgeslagen in een DATE of DATETIME kolom in deze vorm: "2008-12-12".
Dit kan nog wel eens voor problemen zorgen, in elk geval gebruik je de verkeerde vorm voor de opslag.