strato (of betere?) en pecl package
Twee vragen:
1)
Wat vinden jullie van deze Strato pakketten. Heeft iemand er toevallig ervaring mee?
http://www.strato.nl/server/vps-linux/
Het lijkt mij best veel waar voor je geld, maar ik ben benieuwd of iemand uit eigen ervaring er iets over kan zeggen (of eventueel een beter alternatief weet).
2)
Ik heb op mijn huidige VPS deze YAML parser geinstalleerd.
http://pecl.php.net/package/yaml
Kun je zo'n pecl package op iedere VPS installeren? Of zijn er ook VPS'en waarbij dat niet kan?
Bedankt voor jullie reacties!
https://www.digitalocean.com en ben zeer tevreden over ze. ( is wel Amerikaans bedrijf dus engels helpdesk ) maar ze hebben wel gewoon servers in Amsterdam staan en het is heel makkelijk alles te beheren en ziet er ook strak uit. Verder heb je SSD schijf wat je bij Strato niet hebt. En omgerekend ben je goedkoper uit zelfs.
Een vps kan je inrichten zoals jij het wilt. Dus ja je kan die parser daar ook op installeren. Ik zit zelf bij Maar op zich hebben ze nette pakketten. Misschien dat de besturingssystemen wat aan de datum zijn Bijvoorbeeld ubuntu zit al een paar versies verder dacht ik.
2: wat heeft pecl te maken met de server zelf? Volgens mij kan je op iedere distro pear e.d. installeren. Dus dat moet niet zo'n probleem zijn.
Ozzie PHP op 20/05/2014 08:44:13:
Het lijkt mij best veel waar voor je geld, maar ik ben benieuwd of iemand uit eigen ervaring er iets over kan zeggen (of eventueel een beter alternatief weet).
Over Strato hoor ik gemengde verhalen (zelf geen ervaring mee), maar kwaliteit heeft natuurlijk vele dimensies. Wat wil je met je VPS gaan doen? En wat verwacht je er daarbij dan van?
SSD hosting is tegenwoordig wel een must, alleen is het snelheidsvoordeel betrekkelijk als de host de extra capaciteit vervolgens gebruikt om méér virtualisaties op dezelfde server te draaien.
Wil je met je framework sites van klanten gaan hosten? Dan zou ik iets meer budget uittrekken voor een VPS.
Gebruik je de server voor bedrijfskritieke applicaties, dan zou ik vervolgens voor een managed VPS gaan. Kost een paar tientjes per maand meer, maar dan heb je er geen omkijken meer naar en kun je bij eventuele problemen op zondagochtend een mannetje uit zijn bed bellen.
@Reshad:
Ik heb liefst wel een bedrijf met een Nederlands aanspreekpunt. Als er iets misgaat wil ik graag iemand in het Nederlands kunnen uitfoeteren :)
@Bart:
Oké. Ik gebruik die LIByaml package en ik heb liever niet dat straks ineens m'n systeem niet meer werkt omdat die package op een andere VPS niet kan worden geinstalleerd.
@Ward:
Ik zou uiteindelijk er wel meerdere sites op willen draaien (als het zover is). Strato is volgens mij geen SSD, maar heeft wel unlimited traffic, wat mij wel aantrekt.
Managed server zou misschien wel "ooit" kunnen, maar dan moet je natuurlijk eerst een aantal klanten hebben. Wordt bij een managed server eigenlijk alles geregeld? Kan ik bijv. zeggen ik wil vanaf morgen PHP versie 5.x gebruiken en MySQL versie xxx. Regel het maar? En jullie moeten ook zorgen dat de server is beveiligd tegen... en ... en ....? Is dat het idee van een managed server?