streepje na 5 karakters toevoegen
Ik ben bezig met een serial systeem. Dat wil zeggen. Mensen krijgen een serial per e-mail toegestuurd bijvoorbeeld:
JK3KJ-SI742-M32K9-VPY29-XN411
En kunnen daarna een bestand downloaden. Het systeem zelf werkt al en bevalt prima, al loop ik wel tegen iets vervelends aan en ik weet dat er een betere manier voor bestaat.
Ik maak nu gebruik van 5 verschillende input velden die ik eerst achter elkaar plak in een PHP variable en dan valideer/controleer. Met als gevolg voor de gebruikersvriendelijkheid dat als ze op serial kopieren en plakken klikken alleen het 1e veld wordt ingevuld.
Dit wil ik terug gaan dringen naar 1 veld genaamd serial. Is er een mogelijkheid om 1 veld te maken en na 5 karakter (cijfers/letters) een streepje (-) automatisch toe te voegen in het veld zelf?
Ik heb al wat zoek werk gedaan maar kom alleen uit op het verspringen van veld 1 naar veld 2 en weer verder.
Alvast bedankt.
keypress gebruiken en kijken hoe vaak die aangeroepen wordt.
Dan een streepie toevoegen als dat 5 keer is, en dan weer tellen.
Maar ik vraag mij af of dat wel moet, volgens mij kopieert en plakt iedereen die code, dus heb je deze js ook niet nodig.
Wat je bijvoorbeeld kunt doen is met jQuery de functie Dan een streepie toevoegen als dat 5 keer is, en dan weer tellen.
Maar ik vraag mij af of dat wel moet, volgens mij kopieert en plakt iedereen die code, dus heb je deze js ook niet nodig.
En als iemand nu backspace intikt..?
-Edit-
Topic niet goed gelezen :$
Gewijzigd op 07/10/2010 17:57:20 door Victor Php
Victor Php op 07/10/2010 17:56:13:
@Karl
-Edit-
-Edit-
Als je die jQuery pagina doorgelezen had, dan had je een voorbeeld gezien, en dan had je kunnen zien dat een backspace ook gewoon een karakter-code heeft.
Klik = klaar.
Wat is de functie van het minteken in zijn totaliteit? Het gaat toch om de karakters zonder de mintekens?
Justin Streuper op 07/10/2010 19:23:30:
Wat is de functie van het minteken in zijn totaliteit? Het gaat toch om de karakters zonder de mintekens?
Ik denk dat die er inzitten voor het overzicht, en het kan dus zijn dat elk zo'n blokje een bepaalde berekening doet, of daarop aan moet sluiten.
Met een minteken kan je dan makkelijk explode doen, al is het gewoon een stuk tekst van 5*5=25 tekens natuurlijk ook wel makkelijk te splitsen.
Karl Karl op 07/10/2010 19:27:03:
Ik denk dat die er inzitten voor het overzicht, en het kan dus zijn dat elk zo'n blokje een bepaalde berekening doet, of daarop aan moet sluiten.
Met een minteken kan je dan makkelijk explode doen, al is het gewoon een stuk tekst van 5*5=25 tekens natuurlijk ook wel makkelijk te splitsen.
Justin Streuper op 07/10/2010 19:23:30:
Ah ik zie 'm al. Kan je niet d.m.v. Javascript het totaal aantal tekens ophalen, zodra het hoger is dan 5, 10, 15 en 20 automatisch een appendTo doen?
Gewijzigd op 07/10/2010 19:54:02 door Justin S
Ik weet niet of het perse javascript moet zijn.
Heb het even teruggezocht maar met php zou je d.m.v. de functie substr("",,); de 25 tekens kunnen omzetten in 5 deeltjes van 5 letters en die vervolgens samenvoegen met de streepjes ertussen.
$part1 = substr("JK3KJSI742M32K9VPY29XN411",0,4);
$part2 = substr("JK3KJSI742M32K9VPY29XN411",5,9);
etc.
en dan:
$total = $part1."-".$part2; etc.....
Gr Ryflex
Karl Karl op 07/10/2010 17:50:24:
Wat je bijvoorbeeld kunt doen is met jQuery de functie keypress gebruiken en kijken hoe vaak die aangeroepen wordt.
Ik zou juist het 'omhoog-event' gebruiken. Dat is toch veel logischer?
Pim de Haan op 07/10/2010 21:59:41:
Karl Karl op 07/10/2010 17:50:24:
Wat je bijvoorbeeld kunt doen is met jQuery de functie keypress gebruiken en kijken hoe vaak die aangeroepen wordt.
Probeer maar eens als je een letter ingedrukt houd zoals jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj keyup reageert op al die letters maar één keer.
Maar met keypress werd ik niet echt wijzer.
hier dan van?
Het is maar een test scriptje, dus dingen als backspace e.d. worden nog gewoon als normale key geregistreerd.
Wat denk je Het is maar een test scriptje, dus dingen als backspace e.d. worden nog gewoon als normale key geregistreerd.
Kijk, dat komt al in de buurt. Ik ga dr even naar kijken en er mee aan de slag :) bedankt voor het opzetje!