String in javascript function

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/05/2016 17:18:18
Quote Anchor link
Waarom haal je niet gewoon de titel + content op aan de hand van een nieuws-id middels een AJAX-call? Dat lijkt mij makkelijker. Ook zullen er bij het afdrukken wat karakters met een speciale betekenis omgezet moeten worden. Dat zou je bijvoorbeeld met de volgende snippet kunnen doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
// @see https://github.com/janl/mustache.js
var entityMap = {
    "&": "&",
    "<": "&lt;",
    ">": "&gt;",
    '"': '&quot;',
    "'": '&#39;',
    "/": '&#x2F;'
};
function escapeHtml(string) {
    return String(string).replace(/[&<>"'\/]/g, function (s) {
        return entityMap[s];
    });
}

Zorg er gewoon voor dat als je in de success callback functie van je AJAX call de waarden terugplaatst in je (modal popup) formulier dat je deze waarden escaped met de escapeHtml() functie.

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 03:20:08

Gijs Anoniem

Gijs Anoniem

24/05/2016 16:26:49
Quote Anchor link
echo '<td><button class="btn btn-default" onclick=\'edit_news_handle(' . $ni['news_id'] . ', ' . json_encode($ni['news_subject']) . ', ' . json_encode($ni['news_content'], JSON_HEX_APOS) . ')\'>Bewerken</td>';

Een klasgenoot gaf mij deze oplossing! Het werkt. Alsnog bedankt Thomas voor de optie, ik kijk hier sowieso nog naar.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.