String naar variabele
Bestaat er een functie die van een string een variable kan maken dus:
$string is toch een variable?? ik begrijp niet helemaal wat je wilt.
nu bevat $info de waarde uit de POST 'info'
ik snap het probleem even niet..
In de database staat opgeslagen '$_POST['info']'
Ik haal dat eruit en nu staat '$_POST['info']' in $res['variable'];
Dus nu wil ik dat ik $info kan vullen met wat de variable is die $res['variable'] staat... Ik weet niet welke variabe het is... Jazekers dat is er:
Wat jij waarschijnlijk bedoelt, zijn variabele variabelen. Hiermee kun je een variabele aanmaken die dezelfde naam heeft als een string. Stel je hebt een string met de waarde 'hallo', en je wilt dus een variabele $hallo laten aanmaken. Dan doe je:
Ik heb gelijk even geprobeerd wat hij nu doet als je in die string spaties hebt.
Ik heb geprobeerd met _ of aan elkaar vast maar geen van beide werkt..
Ik weet dat spaties niet mogen! Daarom was het 1e wat ik me afvroeg dat wat ik in me vorige bericht zei.
komt uit:
t
Dat is wat ik zocht :D
bedankt,
Stijn ik bedoelde wat Martijn! zei,
$string is toch een variable??
nee maar in $string staat $_POST['info' ] $info moet de waarde krijgen die in $_POST['info'] staat
$info = $_POST['info'];
nu bevat $info de waarde uit de POST 'info'
donHertog was net eerder haha:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marvin S
In de database staat opgeslagen '$_POST['info']'
Ik haal dat eruit en nu staat '$_POST['info']' in $res['variable'];
Dus nu wil ik dat ik $info kan vullen met wat de variable is die $res['variable'] staat...
$info = $res['variable'];
Je hebt de $_POST waarde niet goed in de database gezet.
@Jan: Hoe werkt dat dan precies met spaties en dergelijke? Ik ben toch altijd voor het zelf aanmaken van variabelen met een goede en duidelijke naamgeving.
@ Danny: spaties in variabelenamen mogen niet, dus dat zal ook bij variabele variabelen fout gaan. Variabelen met een goede en duidelijk naamgeving zijn onontbeerlijk, daar zijn we het onmiddellijk over eens.
Ik heb gelijk even geprobeerd wat hij nu doet als je in die string spaties hebt.
Ik heb geprobeerd met _ of aan elkaar vast maar geen van beide werkt..
Edit:
Ik heb even me grote vriend Google gebruikt en ze raden je eigenlijk overal af om variabele variabelen te gebruiken. Nou was dit al mijn standpunt maar dit "onderwerp" wekte intresse op! :-)
Ik heb even me grote vriend Google gebruikt en ze raden je eigenlijk overal af om variabele variabelen te gebruiken. Nou was dit al mijn standpunt maar dit "onderwerp" wekte intresse op! :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny K
komt uit:
t
Dat is wat ik zocht :D
bedankt,
Stijn
Dan had je vraag moeten zijn: stel dat ik PHP code in een string heb zitten, hoe kan ik die dan uitvoeren? Maar goed dat het opgelost is.