strl() gebruiken in zoekveld
Kees -
06/01/2012 08:55:59Hoe kan je in een zoekveld gebruik maken van strl(). Zodat die er voor zorgt dat je ook met minder als 4 karakters kan zoeken. Nu heb ik een zoekfunctie die alleen maar zoekt naar woorden met 4 karakters of meer.
Query die ik gebruik:
Maar hoe kan ik daar in gebruik gaan maken van de srtl of wat ik er voor kan gebruiken?
Query die ik gebruik:
Code (php)
1
2
2
<?php $query_pages = "SELECT orders.*, klanten.* FROM orders LEFT JOIN klanten ON (orders.klantid = klanten.idklant) WHERE $door AND (bedrijfsnaam REGEXP '$see' OR voornaam REGEXP '$see' OR achternaam REGEXP '$see' OR klantid REGEXP '$see')";
?>
?>
Maar hoe kan ik daar in gebruik gaan maken van de srtl of wat ik er voor kan gebruiken?
PHP hulp
05/11/2024 12:39:47Jelmer -
06/01/2012 10:20:08Hmm, wat is strl/srtl? Waar heb je het gevonden?
Je gebruikt nu (als je niet zoekt via die iets in die $door variabele) met regular expressions. Die kunnen wel zoeken op strings korter dan 4 karakters maar ik denk ook dat ze te krachtig en traag zijn voor wat je probeert te maken.
Je gebruikt nu (als je niet zoekt via die iets in die $door variabele) met regular expressions. Die kunnen wel zoeken op strings korter dan 4 karakters maar ik denk ook dat ze te krachtig en traag zijn voor wat je probeert te maken.