str_replace hulp nodig
Ik weet totaal niks van programmeren, dat even als eerste.
Ik zit met een klein probleem, ik gebruik een import script om feeds met producten in een webshop te importeren.
Nu gaat de import tool er vanuit dat bepaalde informatie in een bepaalde vorm aangeleverd wordt vanuit de feed.
B.v.:
de prijs moet aangeleverd worden als 19,95
Indien btw 21% is moet dat als leeg veld aangeboden worden (dan wordt standaard btw tarief ingesteld)
indien btw 6% is moet dat aangeleverd worden als reduced-rate
Nu worden in de feed die ik heb (geen invloed op de vorm aangezien vanaf een leverancier komt) de waarde verkeerd aangeleverd.
B.v.:
prijs als 19.95
21% btw als 1.21
6% btw als 1.06
De maker van script heeft hier rekening mee gehouden door in het import veld str-replace functie toe te staan voor gebruik.
dat zou inhouden dat ik om de . in de prijs te vervangen door een , de volgende code moet gebruiken: [str_replace(".", ",", {price[1]})]
{price[1]} is de code waarmee de daadwerkelijke prijs hierin geladen wordt.
Voor btw kom ik niet verder als [str_replace("1.06", "reduced-rate", {vat_value[1]})] maar hoe verwerk ik nu die 2de waarde (1,21 naar leeg veld) hier nog extra in?
Waarschijnlijk heel makkelijk maar ik heb geen idee.
Groet
Daniël
je kunt met arrays werken binnen str_replace:
[str_replace(array("1.06", "1.21"), array("reduced-rate", ""), {vat_value[1]})]
Ga ik testen en laat weten of het gelukt is.
Toevoeging op 14/11/2014 12:56:59:
Helaas werkt niet.
Krijg de volgende error: ERROR: Call to undefined function "array"
[str_replace("1.06", "reduced-rate", {vat_value[1]})] accepteerd hij dus wel als invoer in het veld maar [str_replace(array("1.06", "1.21"), array("reduced-rate", ""), {vat_value[1]})] dus niet.
Toevoeging op 14/11/2014 15:00:20:
Het is opgelost.
Ik moest de string replace functie in de volgende vorm in de functions.php file van mijn shop zetten:
function process_vat($x) {
return str_replace(array("1.06", "1.21"), array("reduced-rate", ""), $x);
}
Dit omdat er slechts 1 php functie tegelijk in een box gebruikt kon worden.
daarna moest ik in de box zelf het volgende zetten:
[process_vat({vat_value[1]})]
voor de zoekmachine voor mensen die hier eventueel ook op zoeken: was voor het wp allimport script in woocommerce shop