str_replace, preg_replace, strtr enz.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

04/11/2011 20:14:50
Quote Anchor link
Hallo iedereen

Ik heb een probleem. Ik zou graag nieuwe lijntjes (returns) veranderen in de <br /> code. Dit is wat ik nu heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
              // Replace all the newlines:
            $Remove             = array("\n", "\r\n", "\r");
            $MessageNewlines    = str_replace($Remove, "<br />", $_POST['Bericht']);
            $Message            = htmlentities(strip_tags($MessageNewlines));    
?>

Ik heb dit ook al veranderd in preg_replace, nl2br, strtr enz. Maar niets schijnt te werken.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 04/11/2011 20:15:05 door

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 12:44:56

Niels K

Niels K

04/11/2011 22:34:39
Quote Anchor link
Beste,

Dit werkt bij mij.

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php

echo str_replace(array('\n', '\r'), '<br />', '<p>test test test \n test \n test \r \r \r test </p>');

?>
Gewijzigd op 04/11/2011 22:34:56 door Niels K

04/11/2011 23:49:30
Quote Anchor link
Alvast bedankt voor de reactie, maar spijtig genoeg moet ik je teleurstellen.
Het werkt niet.

Dit is de code die ik er van gemaakt heb en die dus ook niet werkt.
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
        // Replace all the newlines:
        $Message            = str_replace(array('\n', '\r'), '<br />', $_POST['Bericht']);
        $Message            = htmlentities(strip_tags($Message));
?>

Ja, je zou denken dat dat moet werken. Maar ik vind het maar heel raar!
Gewijzigd op 04/11/2011 23:51:25 door

Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/11/2011 01:09:18
Quote Anchor link
Dit gaat ook niet werken.

Je zegt eerst ik wil /n naar <br /> maken
en ten slotte zeg ik wil geen tags/html dus haal ze maar weer weg.
Gewijzigd op 05/11/2011 01:09:31 door Jordi Kroon

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/11/2011 01:11:14
Quote Anchor link
$Message = htmlentities(strip_tags($Message, '<br />'));

Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/11/2011 01:15:06
Quote Anchor link
Dat gaat ook niet werken.

htmlentities maakt er &lt;br /&rt van

Omwisselen moet lukken.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
        $Message
            = htmlentities(strip_tags($Message));
        $Message           = str_replace(array('\n', '\r'), '<br />', $_POST['Bericht']);

// Dit moet ook gewoon lukken:

$Message            = htmlentities(strip_tags($Message));
        $Message             = nl2br($_POST['Bericht']));
?>
Gewijzigd op 05/11/2011 01:17:28 door Jordi Kroon

05/11/2011 01:26:52
Quote Anchor link
Dan nog loopt er iets mis. Er wordt een nieuwe lijn genomen, maar daarbij worden de \r\n tags als rn getoond. Wie kan er mij helpen?
Gewijzigd op 05/11/2011 01:34:39 door

Yannick -

Yannick -

05/11/2011 20:08:14
Quote Anchor link
Om even een voorbeeld te laten zien wat ons probleem is heb ik een screenshot genomen om het probleem iets te verduidelijken dit hoorde nog bij het bericht van Aäron.

Afbeelding

Jacco Brandt

Jacco Brandt

05/11/2011 20:10:03
Quote Anchor link
$message = nl2br(htmlspecialchars($message));

05/11/2011 20:29:32
Quote Anchor link
Sorry Jacco Brandt, maar het geeft nog altijd dezelfde input als hierboven op de foto.
Weet er echt niemand hoe ik dit kan oplossen?
Anders moet ik alle tekens handmatig omvoeren en dat lijkt geen leuke klus.

Niels K

Niels K

05/11/2011 21:05:30
Quote Anchor link
Ik heb mijn code hier lokaal getest, en het werkte gewoon..
Werk je met een bepaalde editor (browser) die de karakters omzet naar de ANSI codes?

05/11/2011 21:11:05
Quote Anchor link
Nee, dat doe ik niet. Ik heb het ergens elders getest en hij deed het ook gewoon. Maar de vraag is dan waarom hij het niet doet.

- SanThe -

- SanThe -

05/11/2011 21:18:42
Quote Anchor link
Zet je de data wel puur in de database?

05/11/2011 21:20:46
Quote Anchor link
Alleen een mysqli_real_escape_string erover?
Gewijzigd op 05/11/2011 21:20:59 door

- SanThe -

- SanThe -

05/11/2011 21:22:06
Quote Anchor link
Ik heb het idee daar daar ook een addslashes bij zit.

05/11/2011 21:23:11
Quote Anchor link
Vergeten:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
             // Magic quotes:
            (get_magic_quotes_gpc()) ? $Subject = stripslashes($Subject) : false;
            (
get_magic_quotes_gpc()) ? $Message = stripslashes($Message) : false;
?>

Maar dat komt wel pas later.
Gewijzigd op 05/11/2011 21:23:46 door

- SanThe -

- SanThe -

05/11/2011 21:25:26
Quote Anchor link
Stripslashes moet voordat het in de database wordt gezet.

05/11/2011 21:28:08
Quote Anchor link
Staat voor mysqli_real_escape_string, maar achter het omvormen van het bericht.

- SanThe -

- SanThe -

05/11/2011 21:32:22
Quote Anchor link
Aaron - op 05/11/2011 21:28:08:
Staat voor mysqli_real_escape_string, maar achter het omvormen van het bericht.

Omvormen?

05/11/2011 21:44:30
Quote Anchor link
-SanThe-, het was omgekeerd, maar toch de gouden tip! Merci! Maar kan er nog iemand vlug hiermee helpen.
Geëist moet niet geëist worden. Kan er iemand de goede code voor tonen, nu gebruik ik htmlspecialchars.
Gewijzigd op 05/11/2011 21:46:50 door

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.