str_replace

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

24/04/2012 12:46:40
Quote Anchor link
halloo is het mogelijk om met str_replace alleen bijv de eerste 50 characters van een string weer te geven?

ik heb dit geprobeerd maar het lukt niet.

$teaser = str_replace (0, 50, $content);

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 18:31:55

Thomas Helling

Thomas Helling

24/04/2012 12:48:12
Quote Anchor link
http://www.w3schools.com/php/func_string_str_split.asp

String_split zou dat moeten kunnen doen...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/04/2012 12:48:19
Quote Anchor link
Ben je niet in de war met substr()
Gewijzigd op 24/04/2012 12:48:30 door - Ariën -

- Mark -

- Mark -

24/04/2012 12:48:23

Reshad F

Reshad F

24/04/2012 12:54:06
Quote Anchor link
achja dat bedoel ik maar... het werkt niet helaas..

gebruik ik hem zo goed?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if (isset($content)){
                        $teaser = substr ($content, 0, 50);
                        echo html_entity_decode($teaser.'..');

}

?>

krijg alleen puntjes
Gewijzigd op 24/04/2012 12:54:33 door Reshad F

- SanThe -

- SanThe -

24/04/2012 12:57:57
Quote Anchor link
$content zal leeg zijn.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/04/2012 12:59:19
Quote Anchor link
(Of $content begint met html code die niet op het scherm wordt getoond.)

Joakim Broden

Joakim Broden

24/04/2012 13:01:10
Quote Anchor link
echo $content eens.

En Reshadd vraagje, lees jij de documentatie van de php functies wel eens door op www.php.net??

Reshad F

Reshad F

24/04/2012 13:03:51
Quote Anchor link
nee content is vol... maar ik krijg nu hele artikelen te zien ( ongeacht kort of lang ) maar ik wil dat er op de voorpagina elk artikel ong 50 regeltjes laat zien ofzo en klaar en dan een knop met lees verder.

ik heb nu if (isset($content)){
$teaser = substr ($content, 50, 70);

}

en ik krijg de eerste 50 characters van de hele pagina ..

Joakim Broden

Joakim Broden

24/04/2012 13:08:16
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
    if (isset($content)){
        $teaser = substr ($content, 50, 70);
    }

?>

Als het goed is laat hij nu karakter 50 t/m 120 zien.

Wat is nu precies je bedoeling dan?
Gewijzigd op 24/04/2012 13:08:30 door Joakim Broden

Reshad F

Reshad F

24/04/2012 13:11:54
Quote Anchor link
sorry ik kan nooit duidelijk uitleggen maar ik zal nu even extra mijn best doen :)

als je even kijkt op mijn website

www.reshadfarid.nl

dan zie je voorpagina met allemaal artikeltjes.

nu worden deze op mijn pagina gehaald op deze manier..

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

$content
= '';
while($row = mysql_fetch_assoc($getContent)){

$content .= ' <article class="post">';
    $content .= '<div class="entry-content">';
    $content .= ' '. $row['bericht'] . ' <br />';
    $content .= '</div>';
    $content .= '<footer class="post-meta"><p>';
    $content .= 'Geschreven door Reshad Farid op '. $row['datum'] . '';
    $content .= '</p><a href="?id='.mysql_real_escape_string($row['id']).'" class="more-link">Lees verder</a>';
    $content .= '</footer>';
    $content .= '</article>';
    $content .= '<hr />';
    $content = preg_replace("#(^|[ \n\r\t])www.([a-z\-0-9]+).([a-z]{2,4})($|[ \n\r\t])#mi", "\\1<a href=\"http://www.\\2.\\3\" target=\"_blank\">www.\\2.\\3</a>\\4", $content);
    $content = preg_replace("#(^|[ \n\r\t])(((ftp://)|(http://)|(https://))([a-z0-9\-\.,\?!%\*_\#:;~\\&$@\/=\+]+))#mi", "\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $content);

?>

en op scherm getoond als volgt

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
if (isset($content)){
                        echo html_entity_decode($content);
                    }

if(isset($dbfout)){
                        echo $dbfout;
                      }

if(isset($noContent)){
                            echo $noContent;
                        }

?>

nu wil ik alleen de eerste 50 characters van een bericht tonen alleen. dus $content variablen kan ik eigenlijk helemaal niet gebruiken omdat daarin ook html enz zit.

nu kom ik er maar niet uit hoe ik alleen row 'bericht' kan bewerken tot alleen 50 chars laten zien.
Gewijzigd op 24/04/2012 13:14:24 door Reshad F

Q S

Q S

24/04/2012 13:14:45
Quote Anchor link
regel 8
Code (php)
1
2
3
<?php
$content
.= ' '. substr($row['bericht']0,50) . ' <br />';
?>

Je doet het nu achteraf dus krijg je inderdaad alleen de eerste 50 van het totaal

Joakim Broden

Joakim Broden

24/04/2012 13:15:15
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
    if (isset($content)){
        $teaser = substr (strip_tags($content), 0, 50);
    }

?>

Toevoeging op 24/04/2012 13:20:33:

Hertog Jan op 24/04/2012 13:01:10:
En Reshadd vraagje, lees jij de documentatie van de php functies wel eens door op www.php.net??

Reshad F

Reshad F

24/04/2012 13:20:58
Quote Anchor link
@qs op jou manier verdwijnt alles wat onder de query zit..

@hertog bij jou krijg ik alleen Vandaag is de return tussen Chelsea FC en Barcel.. en verder helemaal niets.

Toevoeging op 24/04/2012 13:25:38:

@hertog ja ik lees de documentatie maar ik kom er niet altijd uit zoals nu..

edit: als ik de manier van @qs gebruik op deze manier $content .= ' '. substr($row['bericht']). ' <br />';

dan laat hij alles zien behalve het bericht.. ( wat je ook verwacht ) maar zodra ik int ga toevoegen

$content .= ' '. substr($row['bericht'] 0, 50). ' <br />';

dan laat hij niets meer zien.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/04/2012 13:29:11
Quote Anchor link
Ik heb het niet gevolgd, maar hier vergeet je sowieso een komma

$content .= ' '. substr($row['bericht'] 0, 50). ' <br />';

=>

$content .= ' '. substr($row['bericht'], 0, 50). ' <br />';

Q S

Q S

24/04/2012 13:29:43
Quote Anchor link
@ozzie, dat moet m zijn inderdaad

Joakim Broden

Joakim Broden

24/04/2012 13:30:22
Quote Anchor link
Reshadd farid op 24/04/2012 13:20:58:
@hertog bij jou krijg ik alleen Vandaag is de return tussen Chelsea FC en Barcel.. en verder helemaal niets.

Dat is toch de bedoeling? En anders moet je duidelijker zijn.. Je wilt toch eerste zoveel karakters...
Gewijzigd op 24/04/2012 13:33:50 door Joakim Broden

Reshad F

Reshad F

24/04/2012 13:33:36
Quote Anchor link
Yeah ! ozzie & QS thanks for the help once again! hij doet wat hij nu moet doen!!

Toevoeging op 24/04/2012 13:34:24:

@hertog ik wil natuurlijk wel alles te zien krijgen en alleen van de rij bericht de eerste x aantal characters laten zien.

Joakim Broden

Joakim Broden

24/04/2012 13:36:28
Quote Anchor link
Echt jonge ik snap er geen ruk van wat jij allemaal wilt, zal wel aan mij liggen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.