Stuk code werkt niet meer
Een paar jaar geleden draaide ik een stuk code, welke nu niet meer werkt. Denk dat het ligt aan de php versie op de server.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
if(!isset($_GET['cid']))
{
$sql = mysql_query("SELECT * FROM nieuwscats");
while($list = mysql_fetch_object($sql))
{
$sql = mysql_query("SELECT * FROM nieuwscats");
while($list = mysql_fetch_object($sql))
Ziet iemand hier een fout in?
- Ariën -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 30/06/2017 00:55:29 door - Ariën -
De mysql_***() functies zijn in PHP 7 verwijderd. Stap over op de functiebibliotheek van MySQLi of PDO.
Mogen wij dan ook weten onder welke PHP versie dit draait ?
Gewijzigd op 30/06/2017 00:57:40 door - Ariën -
+1. In de meeste gevallen wordt gedacht aan het gebruik van verouderde functies, maar het kan bijvoorbeeld net zo goed een beschadigde tabel zijn (bij MySQL en MariaDB is dit iets dat veel voorkomt). Dus wat is de foutmelding die je krijgt *vanuit de query*? Op voorhand dus: pas foutafhandeling toe zodat je weet wat de melding is.
Sorry, dat had ik beter wel aangegeven inderdaad. Deze queury haalt aan de hand van een url het aantal records op uit een bepaalde categorie. De Php versie is 5.5.38
https://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/
verder raad ik sterk aan om direct op mysqli of PDO over te stappen. Als je script straks vanwege een upgrade naar PHP 7 niet werkt, heb je een hoop aan te passen en ligt je site plat. Nu kan je nog de boel aanpassen voor het misschien wel te laat is.
Gewijzigd op 30/06/2017 01:08:08 door - Ariën -
De vraag "wat is de melding" geldt nog steeds. Ik ga hierin dus met Ariën mee.
a) je geen resultaat krijgt
b) je wel een resultaat krijgt, maar ook deprecated melding om je te vertellen dat je eens moet gaan overstappen op mysqli?