stukje php op homepage

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jelle vanhijfte

jelle vanhijfte

22/03/2011 12:41:20
Quote Anchor link
hallo, op www.dekrachtvaninnerlijkwerk.nl heb ik onder dagboek een blog geplaatst.
nu wil ik dat er op de homepage een attentie verschijnt als er een nieuwe artikel in de blog is geplaatst. kan dat met php en zo ja: hoe?

ps (de site en) het blog is gemaakt in joomla met component K2
Gewijzigd op 22/03/2011 13:53:40 door Jelle vanhijfte

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 07:51:56

Stefan -

Stefan -

22/03/2011 13:50:39
Quote Anchor link
Als je een alert wil kan je beter javascript gebruiken

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
alert("Er is een nieuw artikel);

Zo niet, kijk je naar de datum of een artikel nieuw is? of vul je dit handmatig in?

Jelle vanhijfte

jelle vanhijfte

22/03/2011 13:53:04
Quote Anchor link
ja, de datum is het ijkpunt.
maar zo'n alert verschijnt niet vanzelf.
hoe koppel ik dat aan het verschijnen van een nieuw artikel?

Stefan -

Stefan -

22/03/2011 13:57:43
Quote Anchor link
Hoe goed ben je in php? Heb je de basis onder de knie?

B a s
Beheerder

B a s

22/03/2011 14:26:53
Quote Anchor link
Je moet gaan kijken wanneer het artikel geplaatst is en of iemand hem al gelezen heeft. Als dat niet zo is, dan moet er een melding komen te staan.

Wat je hiervoor nodig hebt zijn:

1. Cookies
2. ID nummers van je artikelen
3. Kennis van PHP

Zoek eerst eens op wat cookies zijn, wat ze doen en hoe je één aanmaakt en uitleest.

Jelle vanhijfte

jelle vanhijfte

22/03/2011 15:43:49
Quote Anchor link
mn kennis van php is minimaal.
maar als het heel omslachtig is, dan laat ik het gewoon zitten.
ik dacht echter dat het met php misschien eenvoudig te realiseren was.

Stefan -

Stefan -

22/03/2011 16:43:14
Quote Anchor link
Het is ook niet moeilijk te realiseren, maar je zult toch enig basiskennis nodig hebben.

Jelle vanhijfte

jelle vanhijfte

22/03/2011 17:36:01
Quote Anchor link
ok, ik zal kijken hoe ik het ga doen.

heb ik toch nog een vraagje: heb ik toevallig de aard van dit forum verkeerd begrepen?
ik bedoel, als ik zo'n stukje phpcode niet zelf kan schrijven, maar iemand zoekt die php kan coderen, dan moet ik dus niet hier zijn? dit is nl de eerste keer dat ik hier een vraag stel, dus misschien heb ik het doel van dit forum verkeerd begrepen?
zo ja, is er dan een site of een forum waar je voor zulke dingen terecht kan?

Wesley PHP

Wesley PHP

22/03/2011 17:47:53
Quote Anchor link
Dit is phpHULP dus als je een stukje vode hebt waar een fout in zit helpen we jou, maar we gaan niet zomaar een heel script voor iemand scripten.

Jelle vanhijfte

jelle vanhijfte

22/03/2011 18:05:34
Quote Anchor link
ach so
ok, weet ik genoeg

Jasper DS

Jasper DS

22/03/2011 18:10:43
Quote Anchor link
Jelle vanhijfte op 22/03/2011 17:36:01:
ok, ik zal kijken hoe ik het ga doen.

heb ik toch nog een vraagje: heb ik toevallig de aard van dit forum verkeerd begrepen?
ik bedoel, als ik zo'n stukje phpcode niet zelf kan schrijven, maar iemand zoekt die php kan coderen,... ...zo ja, is er dan een site of een forum waar je voor zulke dingen terecht kan?

Beste jelle, je kan in het onderdeel gezocht of in het onderdeel vacatures een aanvraag plaatsen. Let wel op dat hierbij aan alle criteria wordt voldaan.

Wesley PHP op 22/03/2011 17:47:53:
Dit is phpHULP dus als je een stukje vode hebt waar een fout in zit helpen we jou, maar we gaan niet zomaar een heel script voor iemand scripten.

Heeft hij gezegd dat het zomaar was? Ik denk van niet, of ik moet verkeerde gelezen hebben. Hij vroeg via welk forum hij een aanvraag kon doen. (Al dan niet vrijwillig maar dat doet er niet toe) Jouw reactie is dus totaal irrelevant. Je had hem kunnen doorverwijzen naar het juiste forumonderdeel. Zeker de nieuwe leden moeten een duidelijke uitleg krijgen over hoe het forum werkt en daar zouden leden zoals jij met kunnen helpen.
Gewijzigd op 22/03/2011 18:13:49 door Jasper DS

Jelle vanhijfte

jelle vanhijfte

22/03/2011 18:48:39
Quote Anchor link
hallo jasper, ok, bedankt, ik zal eens rondneuzen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.