'style' is leeg of geen object

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Flashfocus

flashfocus

04/08/2008 10:22:00
Quote Anchor link
Is er een manier om erachter te komen waar de volgende fout zich bevindt.

Ik krijg telkens de melding:
'style' is leeg of geen object
regel 22
teken 63

Ik heb behoorlijk wat php bestanden en ik weet echt niet waar ik moet zoeken naar deze fout om deze te kunnen oplossen (heb veel geprobeerd maar niets helpt).

Paar opvallende gebeurtenissen qua deze fout.
1. Deze melding wordt alleen in IE weergegeven en niet in Firefox.
2. De melding verschijnt op elke pagina (dus fout zit waarschijnlijk in index) maar verschijnt sporadisch, dus de ene keer wel en de andere keer niet.

Hoe kan ik hier achterkomen of wie kan mij verder helpen?

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 10:42:51

Willem Jan Z

Willem Jan Z

04/08/2008 10:31:00
Quote Anchor link
Heb je Firebug geinstalleerd in FireFox, grote kans dat die namelijk precies aangeeft waar de fout zit.

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1843

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

04/08/2008 11:03:00
Quote Anchor link
Het is een javascript error, dus in je PHP bestanden hoef je niet te kijken (tenzij je JS hebt ingebouwd).

Open je broncode en kijk dan op regel 22.. seems rather obvious.

Flashfocus

flashfocus

04/08/2008 12:01:00
Quote Anchor link
Waar op regel 22? in de indexpagina?

Douwe

Douwe

04/08/2008 12:02:00
Quote Anchor link
Op regel 22 van de bron van de index-pagina, ja.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/08/2008 12:07:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk benader je het DOM verkeerd. Je moet echt een paar regels van de bron geven inderdaad.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

04/08/2008 13:17:00
Quote Anchor link
Damn Jan, al 16.000 :s
Hoe lang ben ik niet geweest, vorige keer had je 10.000 posts...

Flashfocus

flashfocus

05/08/2008 10:17:00
Quote Anchor link
Hoi Jan,

Da's nou het rare. Op regel 22 staat een metatag:
<meta name="linkage" content="http://www.website.com/" />

Ik ga ervanuit dat dit het niet kan zijn.

Ik heb heb gisteren het een en ander nagelopen, omgezet. Nu krijg ik de zelfde foutmelding maar dan met de naam: lastChild exact dezelfde regel.

Ik heb gisteren de heleboel gedownload op mijn server en gezocht naar alle bestanden met daarin de text lastChild.

Ik kwam uit op 2 bestanden. Wanneer de foutmelding verschijnt (linksonderin) dan verdwijnt ook ineens een knop (een functie wat ik heb ingebouwd met mootools).

Dit zijn de regels met lastChild.

in mijn mootools-script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
return result;},getStyles:function(){return Element.getMany(this,'getStyle',arguments);},walk:function(brother,start){brother+='Sibling';var el=(start)?this[start]:this[brother];while(el&&$type(el)!='element')el=el[brother];return $(el);},getPrevious:function(){return this.walk('previous');},getNext:function(){return this.walk('next');},getFirst:function(){return this.walk('next','firstChild');},getLast:function(){return this.walk('previous','lastChild');},getParent:function(){return $(this.parentNode);},getChildren:function(){return $$(this.childNodes);},hasChild:function(el){return!!$A(this.getElementsByTagName('*')).contains(el);},getProperty:function(property){var index=Element.Properties[property];if(index)return this[index];var flag=Element.PropertiesIFlag[property]||0;if(!window.ie||flag)return this.getAttribute(property,flag);var node=this.attributes[property];return(node)?node.nodeValue:null;},removeProperty:function(property){var index=Element.Properties[property];if(index)this[index]='';else this.removeAttribute(property);return this;},getProperties:function(){return Element.getMany(this,'getProperty',arguments);},setProperty:function(property,value){var index=Element.Properties[property];if(index)this[index]=value;else this.setAttribute(property,value);return this;},setProperties:function(source){return Element.setMany(this,'setProperty',source);},setHTML:function(){this.innerHTML=$A(arguments).join('');return this;},setText:function(text){var tag=this.getTag();if(['style','script'].contains(tag)){if(window.ie){if(tag=='style')this.styleSheet.cssText=text;else if(tag=='script')this.setProperty('text',text);return this;}else{this.removeChild(this.firstChild);return this.appendText(text);}}

en in deze:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
eval(function(p,a,c,k,e,r){e=function(c){return c.toString(a)};if(!''.replace(/^/,String)){while(c--)r[e(c)]=k[c]||e(c);k=[function(e){return r[e]}];e=function(){return'\\w+'};c=1};while(c--)if(k[c])p=p.replace(new RegExp('\\b'+e(c)+'\\b','g'),k[c]);return p}('w.j(9(){c()});c=9(){$(\'2\').4=$(\'2\').v(\'r\',{p:m,b:b});$(\'2\').4.i(-5);$(\'2\').3=0;$(\'u\').d.q=5+\'o\';$(\'n\').d.l="k";$(\'6\').7.8=a;$(\'h\').g(\'f\',9(){s($(\'2\').3==1){$(\'2\').4.e(0,-5);$(\'2\').3=0;$(\'6\').7.8=a}t{$(\'2\').4.e(-5,0);$(\'2\').3=1;$(\'6\').7.8=x}})};',34,34,'||fxContainer|state|fx|panelSize|fxTrigger|lastChild|nodeValue|function|openString|transition|initPullDown|style|start|click|addEvent|fxTab|set|onDomReady|visible|visibility|effectDuration|fxPadding|px|duration|height|top|if|else|fxTarget|effect|window|closeString'.split('|'),0,{}))

Deze scripts hebben ook met elkaar te maken.

De fout doet zich alleen in IE voor niet in FF

Ik hoop dat je uit mijn verhaal iets wijzer woord en dat je mij kunt helpen,

alvast bedankt

Willem Jan Z

Willem Jan Z

05/08/2008 12:22:00
Quote Anchor link
Heb je een link naar de website? Dat valt makkelijker te debuggen. Nogmaals, heb je ook met FireBug gekeken in FireFox?

Flashfocus

flashfocus

17/08/2008 11:34:00
Quote Anchor link
Ik heb je even een pm gestuurd.

thanx

Flashfocus

flashfocus

19/08/2008 11:00:00
Quote Anchor link
Hmm. mijn foutmelding is nog niet opgelost. Iemand nog een idee hoe ik deze fout kan verwijderen?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

22/08/2008 23:07:00
Quote Anchor link
Krijg met FireBug de volgende melding:
"Geen toestemming om methode Location.toString op te roepen."
Rare is alleen, dat er geen regelnummer en bestand bij staat.

Safari heeft het nog over een Ajax Request naar weer.nl (met Ajax mag je alleen dingen op je eigen domein (met correct protocol en poort) aanvragen)

Maar aangezien ik het Location.toString ook niet kan vinden kan ik je nu niet helpen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z

Ryback

Ryback

15/05/2009 11:33:00
Quote Anchor link
De melding word veroorzaakt door een bug in ie 6 en 7.
ie probeert eigenlijk toegang te krijgen tot een nog niet bestaande stijl element van een object in de DOM. Er is wel een aanpassing voor in het prototype.js, ik weet niet of je die gebruikt. Voor meer info:

http://dev.rubyonrails.org/ticket/11007
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ryback

Jacco Engel

Jacco Engel

15/05/2009 13:10:00
Quote Anchor link
Erg vriendelijk dat je wil helpen maar het topic is al bijna 9 maanden oud :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.