Subdomein als gebruikersnaam zoals hyves.
Bart van Asselt
01/02/2010 10:58:00Hallo,
Ik ben voor mijn stage bij een bedrijf met een profielensite bezig. De vraag van hun is of de profielen aangeroepen kunnen worden zoals hyves. gebruikersnaam.domein.nl
Ik zou geen idee hebben hoe ik dit voor elkaar krijg. Iemand die dat weet en of het ook makkelijk kan zonder heel veel werk anders houd het namelijk al op.
Alvast bedankt,
Bart
Ik ben voor mijn stage bij een bedrijf met een profielensite bezig. De vraag van hun is of de profielen aangeroepen kunnen worden zoals hyves. gebruikersnaam.domein.nl
Ik zou geen idee hebben hoe ik dit voor elkaar krijg. Iemand die dat weet en of het ook makkelijk kan zonder heel veel werk anders houd het namelijk al op.
Alvast bedankt,
Bart
PHP hulp
21/11/2024 19:36:56Justin S
01/02/2010 11:01:00Binnen je server moet je de mogelijkheid hebben subdomeinnamen aan te maken. Dan kan je dit wellicht via een API o.i.d. regelen. Ik denk namelijk niet dat je dit zomaar vanuit PHP kan zonder dat de server jou moet herkennen als gerechtigde gebruiker.
- Jim -
01/02/2010 11:02:00Elwin - Fratsloos
01/02/2010 11:05:00Je kan het ook met .htaccess doen. Kijk eens in deze topic. Zijn verder ook veel discussies over geweest her en der op internet.
Bart van Asselt
01/02/2010 11:17:00Waar moet ik die htaccess neerzetten? in de httpdocs? Als ik dat doe werkt het namelijk niet. Zal ook eens gaan navragen bij de host.
Johan Dam
01/02/2010 11:24:00.htacces hoort in de root (ik meen mij te herinnerne dat je hem ook in een map kan zetten maar dan werkt het alleen op die map en submappen (tenzij daar ookweer een .htacces zit))