Sublime Text
Onlangs kwam ik bij toeval in aanraking met een tekstverwerker Sublime Text en deze is nog gratis ook.https://www.sublimetext.com/.
Wat een weergaloze handige tekstverwerker is dat en heel veel mogelijkheden om het programmeren in elke taal aanzienlijk te versnellen.
Ik heb geen idee hoe de meeste van jullie je programma's schrijven, maar ik zou zeggen probeer het eens uit. Ook op YouTube zijn diverse filmpjes te vinden.
Het verbaast mij te zeerste dat ik op geen enkel Nederlands forum daar iets over lees of kan vinden!
Een erg bekende editor inderdaad, en het wordt ook veel gebruikt. Ik werk zelf vooral in de programma's van JetBrains (PHPStorm etc).
recent de revu hier, en toen werd er een alternatief genoemd: atom - ken dit verder niet maar mss de moeite waard.
Als je een simpele editor wilt met syntax highlighting en niet al teveel technische blabla is Sublime Edit een prima keuze, gebruik het zelf ook vaak. Volgens mij passeerde deze Atom, Vim, Sublime allemaal heerlijke editors om mee te werken. Voor je productiviteit is het gebruik van een IDE echter aan te raden. PHPstorm, Zend studio, etc. zorgen er voor dat je enorm snel code kunt schrijven en refactoren (al blijft de keuze voor editor altijd een persoonlijke keuze, zo kan ik zelf erg slecht tegen programma's die dingen beter weten te kunnen dan ik ;)
Wouter J op 16/04/2016 11:37:56:
Atom, Vim, Sublime allemaal heerlijke editors om mee te werken. Voor je productiviteit is het gebruik van een IDE echter aan te raden. PHPstorm, Zend studio, etc. zorgen er voor dat je enorm snel code kunt schrijven en refactoren (al blijft de keuze voor editor altijd een persoonlijke keuze, zo kan ik zelf erg slecht tegen programma's die dingen beter weten te kunnen dan ik ;)
Hoi Wouter.
Dan ben ik toch benieuwd welke editor jij gebruikt?
Ik vermoed PHPstorm. Die heeft heeft toch ook correctie functie?
@Alexander Pushkin
Maar qua IDE is echt persoonlijk, maar zeker ook je besturing systeem/computer vermogen. Maar ook wat je wilt doen.
Voorbeeldje:
Zoals ik laatst had. Me schoondochter heeft zelf een website gemaakt, zij deed dit via vage web generator zoals adobe dreamweaver ("What you see to get" functie) of zoals sommige webhosting aanbieden hun eigen online editor. Dan krijg je vaak verouder html/java code enz.
Op zich niks niks mis mee, als ze uptodate zijn. Maar wegens omstandigheden moeten dingen worden aangepast en kan kan ze het niet zelf meer doen. Dacht doe ik wel even!
Maar nu probleem:
Door dat sommige dingen verouder waren zoals javascript/html enz. Dan ik zelf inmiddels gewent ben kwam ik tot bepaalde verassingen te staan(gelukkig wel op gelost).
Waar door ik naar "sublime text" greep, omdat het om basis dingen ging.
Nu mijn mening:
Ik gebruik zelf veel netbeans, maar voor sommige dingen Sublime Text zoals net over website van schoondochter. Op zo'n moment geeft netbeans een overkill.
Persoonlijk vind ik voor standaard dingen (html/css en javascript) sublime text prima.
Opmerking:
Wil je meer gebruik maken van frameworks ben je je snel afhankelijk van plugins die je hand matig moet bij houden(volgens mij). Veel IDE doen dit bij houden van plugins voor je(dus ongemerkt), wat weer tijd scheelt. Maar dat houd sublime text wel extreem licht voor de pc, Omdat jij bepaald!!