Submit forms aan de hand van Mod_rewrite()
Ik ben bezig een fotocommunity te maken voor een vriend. Dit begint steeds leuker en mooier te worden. Voor het totaal ben ik de laatste dagen alle links om te zetten dmv Mod_rewrite().
Hier begint het probleem. Alle forms werken niet meer omdat de submits niet goed gaan.
Kan iemand mij helpen een oplossing te vinden de forms weer correct te laten submitten.
Alvast bedankt. Frank
ps: uiteraard heb ik me verdiept in dit probleem. Maar meerendeel van de posts gaan over de module Mod_rewrite() en niet over de combinatie van forms en deze module.
Kun je een codevoorbeeld geven van hoe een form er uit ziet? Vooral het action attribuut is van belang.
om dit uitgevoerd te krijgen. Maar nu krijg ik constant dezelfde pagina reloaded terug.
Dit is een uitgefilterd stukje. Normaal plaats je Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
if(!$submit){
while ($member = mysql_fetch_object($members)) {
echo"
<h1>Foto nabestellen: $_GET[photo]</h1>
<form id=\"order_photo\" name=\"order_photo\" class=\"formulier\" action=\"../../bestellen/$_GET[photo]/\" method=\"post\">
<input type=\"hidden\" name=\"naam\" value=\"$member->naam; \">
<input type=\"hidden\" id=\"photo\" name=\"photo\" value=\"$_GET[photo]; \">
<! hier komt het form -->
<input type=\"submit\" value=\"Plaatsen\" id=\"submit\" name=\"submit\" class=\"button\" />
</form>
}
}
else{
Uitvoer van de submit in db
}
?>
if(!$submit){
while ($member = mysql_fetch_object($members)) {
echo"
<h1>Foto nabestellen: $_GET[photo]</h1>
<form id=\"order_photo\" name=\"order_photo\" class=\"formulier\" action=\"../../bestellen/$_GET[photo]/\" method=\"post\">
<input type=\"hidden\" name=\"naam\" value=\"$member->naam; \">
<input type=\"hidden\" id=\"photo\" name=\"photo\" value=\"$_GET[photo]; \">
<! hier komt het form -->
<input type=\"submit\" value=\"Plaatsen\" id=\"submit\" name=\"submit\" class=\"button\" />
</form>
}
}
else{
Uitvoer van de submit in db
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank
Jan Koehoorn: excuus ik moet er nog even inkomen hoe ik code overzichtelijk post :$. Zal er voortaan rekening mee houden.
Quote:
Nee dus, dat doe je niet. Sinds jaar en dag is bekend dat superglobals uitgezet moeten worden en dan zal $PHP_SELF niet meer werken. Net zo min als $submit ook maar iets zal opleveren...Dit moeten zijn:
$_SERVER['PHP_SELF']
$_POST['submit']
Zie verder de vele artikelen over superglobals en zoek een hostingprovider waar deze UIT staan. Laat je deze aanstaan, dan is jouw site zo lek als een mandje en vraagt/smeekt deze er om, om gehackt te worden. Al is 'hacken' dan wel een erg groot woord als je het de bezoeker zo kinderlijk eenvoudig maakt...
Frank bedoelt natuurlijk de register_globals en niet de superglobals.
Klaasjan:
Klaasjan heeft helemaal gelijk!Frank bedoelt natuurlijk de register_globals en niet de superglobals.
Bedankt voor de correctie, maakt het voor iedereen duidelijk.