submit-knop en window-eigenschappen
Bij voorbaat dank,
Joris
<form action="verificatie.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
<table>
<tr><td>Email:</td><td><input type="text" name="email" value=""></td><td></td></tr>
<tr><td>Wachtwoord*:</td><td><input type="password" name="wachtwoord"></td><td><input type="submit" value="Log In/Registreer"></td></tr>
</table>
</form>
Hij is exact het zelfde, maar dan staat er natuurlijk uploadpage.php. Wat moet ik nu veranderen waardoor na de submit een nieuw scherm geopend wordt van 800x600, met een verticale scrollbar en geen IE toeters en bellen?
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
/****************************************************
Author: Eric King
Url: http://redrival.com/eak/index.shtml
This script is free to use as long as this info is left in
Featured on Dynamic Drive script library (http://www.dynamicdrive.com)
****************************************************/
var win=null;
function NewWindow(mypage,myname,w,h,scroll,pos){
if(pos=="random"){LeftPosition=(screen.width)?Math.floor(Math.random()*(screen.width-w)):100;TopPosition=(screen.height)?Math.floor(Math.random()*((screen.height-h)-75)):100;}
if(pos=="center"){LeftPosition=(screen.width)?(screen.width-w)/2:100;TopPosition=(screen.height)?(screen.height-h)/2:100;}
else if((pos!="center" && pos!="random") || pos==null){LeftPosition=0;TopPosition=20}
settings='width='+w+',height='+h+',top='+TopPosition+',left='+LeftPosition+',scrollbars='+scroll+',location=no,directories=no,status=no,menubar=no,toolbar=no,resizable=no';
win=window.open(mypage,myname,settings);}
// -->
</script>
:: body
<input type="submit" onsubmit="NewWindow(this.href,'Upload Pagina','800','600','no','center');return false" onfocus="this.blur()">YourLinkText</a>
// hier kun je naam van pagina, breedte, hoogte, balk, alignment regelen
ik heb zelf namelijk al een javascript-scrippie geschreven die dat doet voor me, en is beduidend simpeler.
<script language="javascript">
function popup (TXT)
{
<!--
window.open(TXT,'800x600','toolbar=no,status=no,scrollbars=yes,location=no,menubar=no,directories=no,width=800,height=600')
//-->
}
</script>
dus kan ik nu ook dit doen?
<form action="uploadpage.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
<table>
<tr><td>Email:</td><td><input type="text" name="email" value=""></td><td></td></tr>
<tr><td>Wachtwoord*:</td><td><input type="password" name="wachtwoord"></td><td><input type="submit" value="Log In/Registreer" onsubmit="popup(uploadpage.php)"></td></tr>
</table>
</form>
of heb ik het nu totaal mis?
Gewijzigd op 01/09/2004 15:34:00 door Joris van Rooij
<form action="verificatie.php" method="post" enctype="multipart/form-data" target="_blank">
Edit:
target="_blank" ?? Zullen we dat wel doen?
Gewijzigd op 01/09/2004 15:38:00 door Dbr Br
wanneer ik dat alleen wijzig, zou ie het moeten doen? ga ik gelijk uitproberen
ik heb dit nu gedaan:
<script language="javascript">
function popup (TXT)
{
<!--
window.open(TXT,'800x600','toolbar=no,status=no,scrollbars=yes,location=no,menubar=no,directories=no,width=800,height=600')
//-->
}
</script>
<form action="uploadpage.php" method="post" enctype="multipart/form-data" target="_blank">
<table>
<tr><td>Wachtwoord*:</td><td><input type="password" name="wachtwoord"></td><td><input type="submit" value="Log In/Registreer" onsubmit="popup(uploadpage.php)"></td></tr>
</table>
</form>
Target kun je weglaten staat los van de actie.
Misschien dit:
onsubmit="popup(\"uploadpage.php\")"
Edit: dugget ok nie
Edit2: en ik heb er enkele quotes omheen gezet
Gewijzigd op 01/09/2004 15:45:00 door Joris van Rooij
Quote:
of
onsubmit="popup('uploadpage.php')"
onsubmit="popup('uploadpage.php')"
heb ik toch net gedaan, en het werkt ook niet.
<form action="uploadpage.php" method="post" enctype="multipart/form-data" target="_blank">
Veranderen naar
<form method="post" enctype="multipart/form-data">
En de quotes om onsubmit laten staan.
-----
Als ie het hierna nie doet weet ik het ook nie meer.
wanneer ik die 800x600 "popup" heb, en daarop staat ook een link die het zelfde script gebruikt, opent hij niet weer een nieuw scherm, maar opent hij die in het al bestaande 800x600 scherm. Ik heb al geprobeerd om de functienaam en de variabelen in het tweede popupscript te veranderen, maar dan werkt hij nog steeds niet goed. Ik snap het nu echt niet meer...
Het werkt nu, ik moest alleen de name aan te passen in de window.open. ipv 800x600 staat er nu popuppaginaenditiseigenlijkeenveeltelangetitel