subqueries bezoekers per uur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas verhagen

bas verhagen

26/11/2007 18:10:00
Quote Anchor link
Ik wil graag een scriptje maken waarin ik het aantal unieke bezoekers per uur wil laten zien. ik heb een volgende tabel:

stats_uniek
- uniek_id
- uniek_ip
- uniek_datum
- uniek_tijd

Bij uniek_tijd sla ik enkel het uur op (00 t/m 23)

Nu wil ik dus uit de tabel via een query het aantal rijen tellen dat bij een bepaald uur hoort. Nu begrijp je dat er 24 uur is dus ook 24x die query moet doen, wil ik per uur het aantal bezoekers laten zien.

Nu heb ik van iemand gehoort dat dit ook met 1 query kan.. een zogenaamde subquery. Weet iemand hier meer over, of hoe ik die moet gebruiken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas verhagen

PHP hulp

PHP hulp

27/12/2024 12:21:22

- SanThe -

- SanThe -

26/11/2007 18:14:00
Quote Anchor link
$sql = "SELECT ... FROM ... WHERE ... = " . date("G");

Edit: Of date("H").
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Bas verhagen

bas verhagen

26/11/2007 18:35:00
Quote Anchor link
Op dit moment doe ik:

$q_uniek01 = mysql_query("SELECT * FROM stats_uniek WHERE uniek_datum = '". date("d-m-Y") ."' AND uniek_tijd = '01'");
$c_uniek01 = mysql_num_rows($q_uniek01);

En deze 3 regels voor ieder uur.. dus 24 keer dit stukje.. Maar dit moet ook in 1x kunnen voor alle uren.. maar hoe :l

Frank -

Frank -

26/11/2007 18:41:00
Quote Anchor link
Quote:
Bij uniek_tijd sla ik enkel het uur op (00 t/m 23)
Dat is niet handig, zet gewoon 1 DATETIME in de database, dan kun je later met de diverse datum- en tijdfuncties wel bepalen welk deel van de data je nu precies nodig hebt.

YEAR() pakt bv. het jaartal, WEEK() het weeknummer, HOUR() het uur, etc. etc. Door de boel op te knippen in losse stukken of in zijn geheel naar de bliksem te helpen, raak je dit soort mogelijkheden kwijt.

Edit: date("d-m-Y") kan nooit een geldige datum opleveren, hooguit een stuk tekst waar je niks aan hebt. Een datum sla je op in het formaat yyyy-mm-dd, in een DATE. En wanneer je ook de tijd nodig hebt, pak je dus een DATETIME.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.