subquery

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »
Crispijn -

Crispijn -

16/10/2006 23:39:00
Quote Anchor link
Ik loop al de hele avond te stoeien met een subquery. Vroeger deed ik het in twee stappen mbv php maar het kan natuurlijk netter met een subquery.

Ik wil graag de nickname van een topic-starter ophalen uit de tabel users.

tabel users
id|nickname

tabel forum_topic
topic_id|user_id|memo

de query

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$sql
= "SELECT
    topic_id,
    user_id,
(SELECT
    id,
    nickname
WHERE
    id = user_id
)
    AS gebruikersnaam
FROM
    forum_topic
 WHERE
     cat_id = 3
AND
    topic_id = 238
"
;
?>

De betreffende rij bestaat, daar kan het niet aan liggen.

Ik krijg nu de error

Quote:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE id = user_id ) AS gebruikersnaam FROM forum_topic WHERE ' at line 7

Het is de eerste subquery die ik probeer te maken, wie kan me dit zetje even geven?

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 14:44:47

Joren de Wit

Joren de Wit

17/10/2006 00:03:00
Quote Anchor link
In dit geval hoef je volgens mij geen gebruik te maken van een subquery. Je weet het topic id, als gevolg daarvan weet je het user_id en met een inner join kun je dan makkelijk bijbehorende nickname selecteren:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
SELECT
    u.nickname
FROM
    users AS u
INNER JOIN
    forum_topics AS f
ON
    f.user_id = u.id
WHERE
    f.topic_id = 238

Crispijn -

Crispijn -

22/10/2006 00:36:00
Quote Anchor link
Aan de hand van deze oplossing van Blanche die goed werkt ben ik verder aan het zoeken naar oplossingen voor query's... Het is even wennen en ik kom er op dit moment echt niet uit.

Ik heb een tabel users, een tabel users_tochten en een tabel tochten.

Het gaat over bepaalde routes die afgelegd zijn door de gebruikers. Dit is allemaal genormaliseerd.

users_tochten:
id|tochten|users

tochten:
id|naam|datum|memo

Nu wil ik dus alle tochten selecteren van gebruiker met id 1, en sorteren op datum

Aan de hand van de tutorial van Klaasjan heb ik de volgende query in elkaar gebrouwen

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
SELECT
    ut.users,
    ut.tochten,
    t.id,
    t.naam,
    t.datum,
    t.memo
FROM
    users_tochten AS ut,
    tochten AS t
WHERE
    t.id = ut.tochten
AND
    ut.users = 1
ORDER BY
    t.datum DESC

Nu krijg ik de foutmelding

Quote:
Unknown column 'ut.tochten' in 'field list'

Volgens mij heb ik niks anders gedaan dan de query van Klaasjan, enige verschil is dat deze niet werkt ;)

Er bestaan records voor deze opgevraagde gegevens. Dat kan het probleem niet zijn.

Ik ben heeeeel nieuwsgierig!

Slaap lekker allemaal!

edit:
leek me handig om hier in dit topic verder te gaan
typfoutje
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crispijn -

Willem Jan Z

Willem Jan Z

22/10/2006 08:20:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
SELECT
    ut.users,
    ut.tochten,
    t.id,
    t.naam,
    t.datum,
    t.memo
FROM
    users_tochten ut,
    tochten t
WHERE
    t.id = ut.tochten
AND
    ut.users = 1
ORDER BY
    t.datum DESC

Probeer het zo eens.

Crispijn -

Crispijn -

22/10/2006 09:47:00
Quote Anchor link
Nee, dit werkt niet. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding... Nog meer opties :D

Joren de Wit

Joren de Wit

22/10/2006 12:07:00
Quote Anchor link
Met je query leek me opzich niets mis. Heb de situatie lokaal even nagebootst en ik krijg zoals ik al dacht geen foutmelding, ik krijg gewoon de resultaten die ik wil.

Misschien dat je toch ergens een typfoutje hebt gemaakt? De naam van de kolom tochten is ook daadwerkelijk 'tochten'?

22/10/2006 12:54:00
Quote Anchor link
Volgens mij moet bij die van Willem Jan nog even 2 keer AS worden toegevoegd:

FROM
users_tochten AS ut,
tochten AS t

Majid Ahddin

Majid Ahddin

22/10/2006 13:17:00
Quote Anchor link
nee hoeft niet bij tabellen

Majid Ahddin

Majid Ahddin

22/10/2006 13:20:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
SELECT
    t.*
FROM
    users_tochten ut
LEFT JOIN
    tochten t
ON
    t.id = ut.tochten
WHERE
    ut.users = 1;
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Majid Ahddin

Crispijn -

Crispijn -

22/10/2006 13:27:00
Quote Anchor link
Oke, ik ga nog even probleren. Het leek mij ook al dat er niks mis was, maar omdat ik er nieuw in ben dacht ik dat het toch aan de query moest liggen. Ik ga even zoeken! Thanks guys!

Cris

Crispijn -

Crispijn -

22/10/2006 16:18:00
Quote Anchor link
Nee, niks helpt. Ook als ik de query in phpMyAdmin uitvoer krijg ik dezelfde melding.

Blanche, wat heb jij precies in je database gezet waardoor je wel goede resultaten terug kreeg. Ik heb nu het volgende:

users_tochten:

id | tochten | users
1 | 1 | 1
2 | 2 | 1

tochten:

id | naam | datum | memo
1 | test | 06-06-06 | dit is de eerste tocht
2 | boe | 06-07-06 | dit is de tweede test

Even beredereren.

Er zijn in de tabel users_tochten tochten aangetroffen met ut.users = 1
Er zijn bijbehorende tochten aangetroffen met t.id = ut.tochten

Dus wat gaat er dan nu precies fout? :D

Joren de Wit

Joren de Wit

22/10/2006 16:21:00
Quote Anchor link
Testversie die ik aangemaakt had:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
--
-- Table structure for table `tochten`
--

CREATE TABLE `tochten` (
  `id` int(3) NOT NULL auto_increment,
  `naam` varchar(255) NOT NULL,
  `datum` date NOT NULL,
  `memo` date NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=3 ;

--
-- Dumping data for table `tochten`
--

INSERT INTO `tochten` (`id`, `naam`, `datum`, `memo`) VALUES (1, 'tocht1', '2006-10-23', '0000-00-00'),
(2, 'tocht2', '2006-10-24', '0000-00-00');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Table structure for table `users_tochten`
--

CREATE TABLE `users_tochten` (
  `id` int(3) NOT NULL auto_increment,
  `users` int(3) NOT NULL,
  `tochten` int(3) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=4 ;

--
-- Dumping data for table `users_tochten`
--

INSERT INTO `users_tochten` (`id`, `users`, `tochten`) VALUES (1, 1, 1),
(2, 1, 2),
(3, 2, 2);

Crispijn -

Crispijn -

22/10/2006 16:37:00
Quote Anchor link
Maakt het hier uit dat je een InnoDB hebt gebruikt ipv een MyISAM?

Het werkt nu nl wel :D Top! Nu even verder rommelen en uitbreiden!

Dank je wel Blanche!

Joren de Wit

Joren de Wit

22/10/2006 16:46:00
Quote Anchor link
Eh nee, dat mag niet uitmaken. Ik gebruik normaal ook altijd MyISAM, blijkbaar stond de instelling hier lokaal toevallig op innoDB toen ik de tabellen aanmaakte.

Crispijn -

Crispijn -

22/10/2006 16:51:00
Quote Anchor link
Oke, thx anyway :D Ben zeer geholpen hiermee

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.