substr ??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »
Nofx nofx

nofx nofx

25/07/2006 22:57:00
Quote Anchor link
Hey, ik heb zeg maar een stukje text, en in dat stukje text wil ik bijvoorbeeld op een character zoeken. Bijvoorbeeld of het + character voorkomt.
En als dat zo is, dan moet ik de twee tekens naast het + character hebben.
Nu heb ik het een en ander geprobeerd met substr, alleen kreeg ik het echt niet voorelkaar. Kan iemand me hier misschien mee helpen..?

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 03:49:36

PHP erik

PHP erik

25/07/2006 22:58:00
Quote Anchor link
Het handigst is gewoon str_replace() te gebruiken, en eventueel strpos() om te kijken of het er in voorkomt.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

25/07/2006 23:07:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$jouwding
="+";
if(strstr($jouwtekst,jouwding)<>FALSE)){
  $nodig=substr($jouwding,strstr($jouwtekst,$jouwding),2);
}

else
{
$nodig=$jouwtekst;
}

echo $nodig;

?>

Niet getest weet niet of het werkt en het zal makkelijker kunnen denk ik.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/07/2006 23:31:00
Quote Anchor link
Stringmanipulatie vind ik altijd leuk! Deze was best tricky, maar dit is hem:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    error_reporting (E_ALL);
    $string        = 'Hallo allemaal +12, hee dat was een + teken, en hier +heb je er nog eentje';

$index = 0;
    $substrings = array ();
    while ($newindex = strpos ($string, '+', $index)) {
        $index = $newindex + 1;
        $substrings[] = substr ($string, $newindex + 1, 2);
    }

foreach ($substrings as $value) {
        echo '<p>' . $value . '</p>';
    }

?>

Deze pakt de twee tekens rechts van elk plusteken in een gegeven string.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

25/07/2006 23:33:00
Quote Anchor link
@Jan die van mij heb ik niet kunnne testen. Kun jij dat eens doen?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/07/2006 23:34:00
Quote Anchor link
Tuurlijk, moment.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

25/07/2006 23:35:00
Quote Anchor link
Jan, ik ben alleen bang dat hij de het teken ervoor en erna wil hebben, maar dat zal hij zelf uiteraard even moeten bevestigen...

Niek Berckmans

Niek Berckmans

25/07/2006 23:35:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

$txt
= 'abcde+fghijk';
$char = '+';
$pos = strpos($txt, $char);
$sub = $pos+1;
$chars = substr($txt, $sub, 2);
echo $chars;

?>

dit geeft "fg"..

edit:

ik ben al te laat zie ik...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Berckmans

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/07/2006 23:37:00
Quote Anchor link
In jouw voorbeeld stond een haakje sluiten teveel op regel 3 Klaasjan. Als ik die weghaal krijg ik dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    $jouwtekst
= 'Hallo allemaal +12, hee dat was een + teken, en hier +heb je er nog eentje';
    $jouwding = "+";
    if(strstr($jouwtekst,jouwding)<>FALSE){
        $nodig=substr($jouwding,strstr($jouwtekst,$jouwding),2);
    }

else {
        $nodig = $jouwtekst;
    }

echo $nodig;
?>

en dan is de output hetzelfde als de inputstring.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

25/07/2006 23:38:00
Quote Anchor link
Laat maar nu wel getest en hij struikeld er over

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/07/2006 23:38:00
Quote Anchor link
Willem-Jan:
Jan, ik ben alleen bang dat hij de het teken ervoor en erna wil hebben, maar dat zal hij zelf uiteraard even moeten bevestigen...

Dat sowieso. Zou trouwens geen probleem zijn, alleen heb je dan twee keer substr nodig om die twee tekens aan elkaar te plakken.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/07/2006 23:43:00
Quote Anchor link
Niek:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

$txt
= 'abcde+fghijk';
$char = '+';
$pos = strpos($txt, $char);
$sub = $pos+1;
$chars = substr($txt, $sub, 2);
echo $chars;

?>

dit geeft "fg"..

edit:

ik ben al te laat zie ik...

Die zou alleen werken op strings met maar één + teken er in.

Niek Berckmans

Niek Berckmans

25/07/2006 23:47:00
Quote Anchor link
Klopt, daar kwam ik achter toen ik je post las..

Arend a

Arend a

26/07/2006 00:14:00
Quote Anchor link
Wat is er toch mis met een goede oude regex?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$teken
= '\+';
// een + is voor regex een speciaal teken, dus even escapen
$string = "Toet toet, boing +boing, hakken en +zagen";
$pattern = "/$teken(.{2})/";
print "$pattern\n";
preg_match_all($pattern, $string, $matches);
print_r($matches);
?>

Lissy Pixel

Lissy Pixel

26/07/2006 09:18:00
Quote Anchor link
@ Arend : ik denk helemaal niets en ook een van de oplossingen en zoals PHP veel oplossingen heeft voor 1 probleem.

Robert Deiman

Robert Deiman

26/07/2006 09:34:00
Quote Anchor link
Er is helemaal niets mis met de "goede oude" regex, het is alleen dat er (met mij) velen zijn die niet goed weten hoe ze te gebruiken.

Arend a

Arend a

26/07/2006 12:50:00
Quote Anchor link
Zo bedoelde ik het uiteraard niet :) Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het gebruik van regex in deze situatie erg nuttig is.

Nofx nofx

nofx nofx

26/07/2006 16:44:00
Quote Anchor link
Heel erg bedankt voor de vele reacties en codes, het is me nu wel gelukt, met dank aan jullie uiteraard :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.