Sunday Break
Oude Site
Ik zou jullie willen vragen wat jullie van deze site vinden.
Het is een website voor mijn radioprogramma. Het is trouwens een radio programma gericht op jongeren.
De site is opgebouwd met php op bepaalde pagina's, zoals de nieuws-paginas en de weer pagina.
Toevoeging op 14/08/2012 16:15:16:
Even een toevoeging, dit is de oude site, die wil ik jullie eerst laten zien, later zal ik ook de nieuwe posten. Dan graag reactie's daarop, en de verschillen (verbeteringen of verslechteringen ten opzichte van)
Graag hoor ik ook wat jullie missen op deze website voor een radioprogramma.
Nieuwe Site
Dan de nieuwe website die ik aan het ontwikkelen ben (let op: ben dus nog niet klaar);
Tijdelijk staat ie op http://www.sundaybreak.nl/new/.
Ik ben dus nog bezig, hier een aantal punten waar aan gewerkt wordt;
- Social Media Intregration (Integratie van Social Media)
- Luistermogelijkheden
- Alle tabellen vervangen door divs
- Reactie-systeem
Gewijzigd op 14/08/2012 16:37:24 door Jelle Hi
Ik zie dat je tabellen gebruikt, dit tegenworodigt not-done voor het doeleinde die je ervoor gebruikt.
Ik probeer alles zoveel mogelijk met divs te doen maar een gerenommeerde site als bijv. www.booking.com zie ik ook heel veel met tabellen doen. Voor het weergeven van data weliswaar maar eigenlijk ook indirect voor de layout.
Ik begrijp dat dit o.a. moeilijker kan zijn om te beheren maar zijn er nog meer redenen om het niet te doen?
@NK Ben ook wel benieuwd waarom het 'not-done' is
maar waarom opmerkelijke nieuws een nieuwe kopje,
is toch mooier als je een sub menu maak met dat kopje er in net als je ouwe site?
de rest zit er leuk uit
Geen div's voor nodig ;-)
En tabellen hebben ook veel meer code nodig in vergelijken met gestijlde elementen wat de laadsnelheid negatief kan beïnvloeden, ook denk ik ergens gelezen te hebben dat ook zoekrobots er niet goed mee overweg kunnen.
Er is helemaal niets mis met het gebruik van een tabel als je een grid (een zootje gegevens bestaande uit rijen en kolommen) moet vertonen, daar istie juist voor bedoeld.
Ger van Steenderen op 14/08/2012 18:38:52:
Er is helemaal niets mis met het gebruik van een tabel als je een grid (een zootje gegevens bestaande uit rijen en kolommen) moet vertonen, daar istie juist voor bedoeld.
Daar zeg je het: voor gegevens. Niet voor een lay-out, formulier, ... Anders kan je even goed label, fieldset, legend, ... afschaffen.
Toevoeging op 14/08/2012 19:06:23:
btw, let wel even waarvoor dit topic was bedoeld, niet discussie's over tabellen, maar over sundaybreak.nl
Not Found
The requested URL /nieuws/polburg_intervieuw.mp3 was not found on this server.
sundaybreak.nl.
Koen Hollander
Gewijzigd op 14/08/2012 19:28:26 door Koen Hollander
verder vind ik je layout wel netjes uitzien maar niet echt iets voor een radio zender. kijk is naar andere radio zenders bijvoorbeeld slamfm.nl , wildfm.nl of radio538.nl
verder dit
<li class="first current_page_item"><a href="index.php">Home</a></li>
<li class="last"><a href="contact.php">Contact</a></li>
zou ik met css oplossen en dan heb ik het over class="last" of class="first" je kan met css gewoon een bepaalde element aanspreken tegenwoordig :)
@reshad het is ook geen website van de zender, maar van mijn programma op een lokale zender ( www.b-fm.nl )
Het gaat mij om de uitdrukking not done, eigenlijk betekent dat verboden, en in de programmeer wereld is niks verboden zolang het werkt :-P
Neemt niet weg dat er betere oplossingen zijn.
BTT:
Ik vind je 'oude' site er beter uit zien dan de 'nieuwe'.
Omdat je een 'jong' publiek als doelgroep hebt denk ik dat je uit de 'links' van Reshad wel inspiratie kunt opdoen.
Gewijzigd op 14/08/2012 20:19:45 door Ger van Steenderen