supplied argument is not a valid MySQL result resource
Hij voert de while 1 maal uit en toont de gegevens via de echo maar hij voert de update niet uit en toont de volgende rijen ook niet!
hieronder vindt u mijn code
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
include('inc_connect.php') ;
$reqidedit = $_POST['reqid'];
$query = mysql_query("select * from custom_fields");
while($row = mysql_fetch_array($query))
{
$field = $row['cus_fie_name'];
$value = $_POST["$field"];
echo $field;
echo $value;
$query = mysql_query("select cus_fie_id from custom_fields WHERE cus_fie_name ='".$field."'");
$row1= mysql_fetch_array($query) or die (mysql_error());
echo $row1[0];
$query = mysql_query("UPDATE custom_fields_req SET cus_fie_req_value = '".$value."' WHERE cus_fie_id ='".$row1[0]."' AND req_id = '".$reqidedit."'") or die (mysql_error());
}
?>
include('inc_connect.php') ;
$reqidedit = $_POST['reqid'];
$query = mysql_query("select * from custom_fields");
while($row = mysql_fetch_array($query))
{
$field = $row['cus_fie_name'];
$value = $_POST["$field"];
echo $field;
echo $value;
$query = mysql_query("select cus_fie_id from custom_fields WHERE cus_fie_name ='".$field."'");
$row1= mysql_fetch_array($query) or die (mysql_error());
echo $row1[0];
$query = mysql_query("UPDATE custom_fields_req SET cus_fie_req_value = '".$value."' WHERE cus_fie_id ='".$row1[0]."' AND req_id = '".$reqidedit."'") or die (mysql_error());
}
?>
Waar is de correcte foutafhandeling van het uitvoeren van je query
Waarom fetch_array zonder method?
De enige prettig werkende fetch methode is _fetch_assoc
or die() is kerkhof taktiek, deze methode dien je toch echt eens en voor altijd te begraven. - uit het woordenboek van php halen -
Oh gaat vooral eens opzoek wat SQL Injection betekent.
maar dit is ook maar een voorbeeld he. Ik gebruik normaal error logs om errors te gaan scripten. Vooraleerst je ben niet to the point. Je antwoorden zijn totaal naast de kwestie!
Heb je dan al opgezocht wat dat kan betekenen
Het antwoord is duidelijk NEE, want anders had je dit topic ook niet hoeven aan te vangen.
Je krijgt wel degelijk antwoord op je vraag, met correcte controle, validatie, foutafhandeling en debug code krijg je altijd antwoord op dit soort vragen.
En post altijd datgene wat je ook daadwerkelijk gebruikt dan wel gaat gebruiken!!
Je hebt nog geen eens gekeken naar welke queries er nu daadwerklijk uitgevoerd worden. Dat gaat ook niet echt makkelijk met deze code maar toch..... dien je daar eerst naar te kijken alvorens je ook maar vragen gaat stellen met betrekking tot sql foutmeldingen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Noppes
K, maar is al opgelost hoor. Had gewoon te veel dezelfde naamgeving binnen mijn while (check: $query). Neen, maar hij begint over kerkhof tactiek en breekt de rest af. K, maar toch bedankt! Ben geen programmeur he, ik ben maar business analyst, zoveel ken ik er dus niet van!