switch / case en database
Willem vp
03/01/2007 13:38:00Jim schreef op 03.01.2007 13:29:
Zelf zou ik werken met koppeltabellen. Op die manier kun je ook een naam aan meerdere adressen /telefoonnummers/watdanook koppelen.Zou je dan niet vanaf de persoon naar een adres tabel refferen ipv van adres naar persoon.
PHP hulp
19/11/2024 15:48:27Dit normaliseren blijft ingewikkeld, het is logisch denken maar toch....
Ik ga gewoon aan de slag (na een berg strijkgoed te hebben weggewerkt) en dan laat ik het hier wel zien voor goedkeuring of aanpassingen :)
Ik ga gewoon aan de slag (na een berg strijkgoed te hebben weggewerkt) en dan laat ik het hier wel zien voor goedkeuring of aanpassingen :)
Klaasjan Boven
03/01/2007 13:47:00Elsy, houd gewoon voor ogen dat elk gegeven maar één keer mag worden opgeslagen. Dan heb je een goed genormaliseerde DB
- Jim -
03/01/2007 13:56:00Tabel 1(adres)
-adres_id
-adres
-postcode
-plaats
-land
Tabel 2(naam)
-naam_id
-naam_type ->volwassen,kind
-voornaam
-achternaam
-geboren
-trouwdag
-adres_id
Tabel 3(telefoon)
-tel_id
-tel_type ->vast_prive,vast_zakelijk,mobiel_prive,mobiel_zakelijk
-nummer
-naam_id
-werk_id
-bedrijf_id
Tabel 4(werk)
-werk_id
-naam
-naam_id
-adres_id
Tabel 5(bedrijf)
-bedrijf_id
-bedrijf_type -> bakker, chinees
-naam
-adres_id
Tabel 6(email)
-mail_id
-adres
-naam_id
-adres_id
-werk_id
-bedrijf_id
Tabel 7(website)
-web_id
-adres
-naam_id
-adres_id
-werk_id
-bedrijf_id
Ik heb mijn best gedaan, volgens mij is het niet goed maar hopelijk kijken jullie er even naar.
-adres_id
-adres
-postcode
-plaats
-land
Tabel 2(naam)
-naam_id
-naam_type ->volwassen,kind
-voornaam
-achternaam
-geboren
-trouwdag
-adres_id
Tabel 3(telefoon)
-tel_id
-tel_type ->vast_prive,vast_zakelijk,mobiel_prive,mobiel_zakelijk
-nummer
-naam_id
-werk_id
-bedrijf_id
Tabel 4(werk)
-werk_id
-naam
-naam_id
-adres_id
Tabel 5(bedrijf)
-bedrijf_id
-bedrijf_type -> bakker, chinees
-naam
-adres_id
Tabel 6(email)
-mail_id
-adres
-naam_id
-adres_id
-werk_id
-bedrijf_id
Tabel 7(website)
-web_id
-adres
-naam_id
-adres_id
-werk_id
-bedrijf_id
Ik heb mijn best gedaan, volgens mij is het niet goed maar hopelijk kijken jullie er even naar.
Frank -
10/01/2007 11:30:00Quote:
Tabel 1(adres)
-adres_id
-adres
-postcode
-plaats
-land
-adres_id
-adres
-postcode
-plaats
-land
Het land zou ik in een aparte tabel zetten, er is tenslotte maar een beperkt aantal landen en 'nederland' is wat anders dan 'Nederland' of 'neederland'. Met een aparte tabel kun je dit soort problemen eenvoudig voorkomen. Sla ook de iso-code van een land op (2 of 3, nl of nld). Laat de gebruiker het land kiezen m.b.v. een select-box.
In de tabel 'bedrijf' heb je een bedrijf_type staan. Ook dit vraagt om een aparte tabel. Kijk bv. op de site van de KvK voor een complete lijst met soorten bedrijven en/of branches.