switch ($_GET['pagina'])

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 22:37:08
Quote Anchor link
Hallo,

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
switch ($_GET['pagina'])
{
    case
home:
        include 'home.php';
        break;
    case
        include 'contact.php';
        break;
    case
over:
       include 'over.php';
        break;
}

?>

switch, include

home.php kan er dan zo uitzien:
Code (php)
1
2
3
<?php
echo 'hallo, ik ben jasper';
?>

ik zal alvast gaan zoeken naar constant en string

Het probleem is dus dat ik nu een constant gebruik in de case en dit mag alleen een string zijn.. (of zo heb ik het begrepen). Hoe zorg ik er nu voor dat ik een string krijg?
Gewijzigd op 08/03/2011 22:59:19 door Jasper DS

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 10:50:01

08/03/2011 22:45:57
Quote Anchor link
wtf moet dit voorstellen?
Klik eens op je eigen links.

Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 22:48:17
Quote Anchor link
Ja, ik heb nu een constant in mijn case staan. Dit mag niet dat moet een string zijn. Een string is bijvoorbeeld:
Code (php)
1
2
3
<?php
echo 'this is a simple string'; // van php.net
?>

hoe zorg ik er nu voor dat mijn includes een string worden?
Gewijzigd op 08/03/2011 22:48:54 door Jasper DS

Wouter J

Wouter J

08/03/2011 22:50:37
Quote Anchor link
Je hebt nu:
case home:
Home is hierin dus een constante. Als je een string wilt kun je dit gewoon tussen quotes zetten:
case 'home':

En als je wilt dat je include gedeelte in een string staat kun je file_get_contents gebruiken.

Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 22:53:13
Quote Anchor link
haha dus zo is het juist?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
switch ($_GET['pagina'])
{
    case
'home':
        include 'home.php';
        break;
    case
'contact':
        include 'contact.php';
        break;
    case
'over':
       include 'over.php';
        break;
}

?>

Dat hadden ze me wel eerder mogen zeggen. Was ik maar aan het denken dat het aan de include lag
Bedankt.

Wouter J

Wouter J

08/03/2011 22:59:26
Quote Anchor link
Je had dit trouwens ook best kunnen lezen op de links die jij je gaf, maar ja mensen willen nu eenmaal kant en klare code...
Gewijzigd op 08/03/2011 22:59:44 door Wouter J

Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 22:59:59
Quote Anchor link
ja zo gaat dat tegenwoordig.. ;)

(ik had er gewoon stomweg overgelezen)
Gewijzigd op 08/03/2011 23:00:33 door Jasper DS

Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/03/2011 23:08:06
Quote Anchor link
Toevoeging :)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
switch ($_GET['pagina'])
{
case
home:
include 'home.php';
break;
case
include 'contact.php';
break;
case
over:
 include 'over.php';
break;
    default:

// de standaart pagina
      // kun je vergelijken met else

break;
}

?>
Gewijzigd op 08/03/2011 23:08:45 door Jordi Kroon

Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 23:10:20
Quote Anchor link
je vergeet de quotes het is:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
switch ($_GET['pagina'])
{
    case
'home':
        include 'home.php';
        break;
    case
'contact':
        include 'contact.php';
        break;
    case
'over':
       include 'over.php';
        break;
    default:

// de standaard pagina
      include 'default.php';
      break;
}

?>

en het is standaard niet standaard. ik heb het even aangepast. :)
Gewijzigd op 08/03/2011 23:13:42 door Jasper DS

Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/03/2011 23:12:49
Quote Anchor link
Ja ik had even je begin post gekopieerd
T gaat er ook om dat je het begrijpt :)

Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 23:14:00
Quote Anchor link
ik begrijp het. Bedankt :)
Het ging me vooral om die string :p
Gewijzigd op 08/03/2011 23:14:28 door Jasper DS

08/03/2011 23:15:25
Quote Anchor link
Ik vind het best wel erg dat er in zoiets simpels best wel grote fouten worden gemaakt.

Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 23:16:54
Quote Anchor link
Ja ik was juist die quotes vergeten.. Te snel willen zijn.. ;s Sorry karl het zal niet meer gebeuren :)

Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/03/2011 23:17:44
Quote Anchor link
Ik gebruik het zelf best veel . Omdat er veel overzicht in zit

Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 23:19:14
Quote Anchor link
Ik heb het niet veel nodig.. Maar laten we niet teveel offtopic gaan.. het probleem is opgelost. :)

Sander A

Sander A

08/03/2011 23:25:27
Quote Anchor link
Wat is het voordeel van een switch ten opzichte van te werken met

if
elseif

enzovoort

(excuus als dit een domme vraag is)

Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 23:26:48
Quote Anchor link
er zal waarschijnlijk wel een snelheidsverschil zijn. switch zal iets sneller zijn maar ik ben niet zeker.
Gewijzigd op 08/03/2011 23:29:18 door Jasper DS

Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/03/2011 23:31:06
Quote Anchor link
Snelheid zou dan 0,0001 ofzo zijn maar ik gebruik hem voor overzicht switch ziet er veel netter uit
Dat is 1 heelgroot voordeel

Roel -

Roel -

08/03/2011 23:33:36
Quote Anchor link
Met switch is het makkelijker om nieuwe statements toe te voegen. Je vergelijkt dus één waarde met een hoop anderen, ipv dat je steeds elseif moet gebruiken.

Scheelt enorm veel tijd. (edit: qua programmeren dan)

Overigens open je een switch zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
switch($_GET['test']):
    case
1: default:
        echo 1;
        break;
    case
2:
        echo 2;
        break;
endswitch;

?>
Gewijzigd op 08/03/2011 23:34:17 door Roel -

08/03/2011 23:34:47
Quote Anchor link
PHP Jasper op 08/03/2011 23:26:48:
er zal waarschijnlijk wel een snelheidsverschil zijn. switch zal iets sneller zijn maar ik ben niet zeker.

Nee. Snelheid is ongeveer gelijk aan die van een if constructie.
Het gaat om de netheid.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/03/2011 23:42:27
Quote Anchor link
@roel ik wist niet dat je ook zo een switch kon openen/sluiten
@karl precies wat ik net dus zij veel overzichtelijker

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.