switchen tussen data['hoi'] en data->hoi
Michiel
09/06/2009 17:39:00Wanneer ik data uit de database haal wordt dit als volgt aangeroepen
$data->hoi;
een post variabele is $data['hoi']
wanneer ik dus in een functie moet kiezen, en ik de gegevens OF uit de database haal of uit de POST variabele dan moet ik het ene overzetten in het andere
Dit doe ik door in een get_data_functie alle database arrays om te zetten in de vorm van $data-> hoi naar $data['hoi']
Een functie get_edit_data ziet er bij mij dan ook vaak als volgt uit...
nu werkt dit perfect, maar het stoort me. Dit moet toch beter kunnen. Hoe zet je een data['hoi'] om in een data->hoi?
$data->hoi;
een post variabele is $data['hoi']
wanneer ik dus in een functie moet kiezen, en ik de gegevens OF uit de database haal of uit de POST variabele dan moet ik het ene overzetten in het andere
Dit doe ik door in een get_data_functie alle database arrays om te zetten in de vorm van $data-> hoi naar $data['hoi']
Een functie get_edit_data ziet er bij mij dan ook vaak als volgt uit...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function get_edit_data($id)
{
global $db;
$row = $db->get_row($db->prepare("SELECT * FROM art_articles WHERE article_id = %d", $id));
$data['title'] = $row->title;
$data['slug'] = $row->slug;
$data['article'] = $row->article;
$data['article_short'] = $row->article_short;
return $data;
}
{
global $db;
$row = $db->get_row($db->prepare("SELECT * FROM art_articles WHERE article_id = %d", $id));
$data['title'] = $row->title;
$data['slug'] = $row->slug;
$data['article'] = $row->article;
$data['article_short'] = $row->article_short;
return $data;
}
nu werkt dit perfect, maar het stoort me. Dit moet toch beter kunnen. Hoe zet je een data['hoi'] om in een data->hoi?