Switchen tussen voorbeeld/bewerken met POST?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roberto Beer

Roberto Beer

28/08/2007 13:08:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Voor de cms die ik maak wil ik dat die erg gebruiksvriendelijk is. Daarom wil ik bijvoorbeeld bij het plaatsen van een nieuwsartikel dat je kan switchen tussen 'bewerken' en 'voorbeeld'. Bij voorbeeld krijg je dus te zien hoe het er op de website uit komt te zien en bij bewerken heb je gewoon de invoervelden, zoals inhoud en titel. Nu heb ik het zo weten te maken dat, wanneer je naar 'voorbeeld' gaat, de gegevens uit het formulier worden gePOST en in het voorbeeld worden neergezet. Als je weer terug gaat naar bewerken worden de gegevens (die ik in een hidden input heb gezet) weer 'terug gePOST' naar de bewerken-pagina.

Op 't oog lijkt het heel vloeiend, maar wat ik mij afvraag...

Is er geen makkelijkere manier voor? Ik bedoel, als men telkens switcht tussen de 2 tabs, is dat dan wel goed... het telkens overPOSTEN, of kan dat geen kwaad?

Dit wilde ik even weten voordat ik er mee verder ga.

Alvast bedankt voor het advies.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 01:01:55

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

28/08/2007 14:53:00
Quote Anchor link
Misschien heb zou je de tijdelijke code in een session kunnen zetten, en dan als de gebruiker op de toevoeg knop klikt dat je dan de sessionwaarde in de database zet. De vraag is hoeveel je daar mee opschiet en als het nu al goed werkt zou ik het niet doen. Je kunt misschien wel iets overwegen om het met ajax te doen, dat je naast het input field al een preview ziet (volgens mij heeft hyves dat ook als je een krabbel zet).

Frank -

Frank -

28/08/2007 14:56:00
Quote Anchor link
Met een fraai stukje JS moet dit mogelijk zijn. Meer kan ik je daar echter niet over vertellen... Of toch wel, zie Google! ;)

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

28/08/2007 15:57:00
Quote Anchor link
Met een stukje javascript alles in een div stoppen lijkt mij verstandiger, kan je zelfs 'live' previewen terwijl je aan het tikken bent ;).

Roberto Beer

Roberto Beer

28/08/2007 17:39:00
Quote Anchor link
Live preview lijkt me onhandig, omdat een nieuwsartikel previewen wel wat meer ruimte kost dan een hyves-krabbel.

Met getElementById en .innerHTML zou het wel moeten kunnen, en voorbeeld/bewerken is dan een switch van <div> inderdaad. Dan zou ik 't ongeveer zo moeten doen? (ik ben niet zo'n held in javascript)

<a href="#" onClick="switchDiv(), preview(form)">

Zoiets?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

28/08/2007 18:19:00
Quote Anchor link
Of gebruik een WYSIWYG-editor zoals TinyMCE.

Roberto Beer

Roberto Beer

28/08/2007 19:18:00
Quote Anchor link
Wauw, die is erg mooi.

Daar ga ik even naar kijken nu (want dat is natuurlijk nog gebruiksvriendelijker dan HTML; tenminste voor de beginner). Bedankt voor de tip.

Kees de braak

Kees de braak

28/08/2007 22:54:00
Quote Anchor link
Wat ik zelf nog gebruiks vriendelijker vind is het reactie formpje op www.hyves.nl als je een krabbel of iets degelijks zet. Je zit direct dikke tekst + smilies + plaatjes volges mij. Mooi gefixed met ajax;)

Robert Deiman

Robert Deiman

28/08/2007 23:17:00
Quote Anchor link
Zoiets heb ik zelf ook ooit (deels) gemaakt:

http://www.robertdeiman.net/preview.php

Je ziet wel wat je doet, maar krijgt wel een invulveld als hier. Een keer text selecteren, een klik op de knop en je ziet wat het doet.

Voor de testfunctionaliteit had ik ook meteen even een veld ingevoegd waarin je kon zien wat er met de ubb-code wordt gedaan/ welke html code ervan wordt gemaakt.

Mark L

Mark L

29/08/2007 01:26:00
Quote Anchor link
Robert, dat ziet er mooi uit, jammer dat het preview-venstertje weg is als de zit te lang word...

Robert Deiman

Robert Deiman

29/08/2007 08:11:00
Quote Anchor link
@Miloan

Daar is ook wel eea aan te doen hoor. Verplaats het previewvenstertje eens naar meteen naast je tekstveld. nog een scriptje zoeken die je tekstveld rijen verlengt als je tekst meer regelsn beslaat dan je tekstveld lang is, en het werkt als een trein.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.