Synoniem voor 'manager' of 'handler'
Nog steeds ben ik bezig met een klein framework, en dit keer loop ik vast bij de benaming.
Ik wil een object dat Scene objecten kan aanmaken (en bewaard), kan verwijderen en die je dus later kunt aanroepen;
Code (php)
1
2
3
2
3
SceneManager.createScene(); // returns scene
SceneManager.removeScene(sceneId); // returns boolean
SceneManager.getSceneById(sceneId); // returns scene
SceneManager.removeScene(sceneId); // returns boolean
SceneManager.getSceneById(sceneId); // returns scene
Maar nu las ik dat het gebruik van 'Manager' en 'Handler' is afgeraden. Hoe zou ik deze class dan moeten noemen?
Volgens mij heeft een Director (regisseur) de controle over elke Scene.
Dus dan zou ik het een SceneDirector moeten noemen? (Scene is in dit geval een staat in het spel; TitleScreen, MainMenu, GameScreen etc, geldt dit dan nog steeds?)
Waarom zou Handler en Manager niet mogen?
http://blog.codinghorror.com/i-shall-call-it-somethingmanager/
Hoewel ik dit nogal raar vind, zeker in mijn geval, want 'managen' is precies wat mijn class doet en zou moeten doen.
Omdat het nietszeggend zou zijn; Hoewel ik dit nogal raar vind, zeker in mijn geval, want 'managen' is precies wat mijn class doet en zou moeten doen.
Gewijzigd op 22/07/2014 17:29:55 door Lord Gaga
Gewoon scene en director gebruiken, totdat een betweter een concreet (!) beter alternatief aandraagt.
Met andere woorden: als jezelf een goede definitie hebt van de momenten waarop je wel manager gebruikt, dan is er niet zoveel aan de hand. Als het voor jou duidelijk is wat een manager moet doen, dan is het punt dat manager nietszeggend is niet meer aan de orde. Zelfde voor het woord 'controller'. Dat zou je ook aan van alles en nog wat kunnen plakken, maar omdat het in de meeste frameworks een zeer specifieke taak heeft is er nooit een probleem mee.
Gewijzigd op 22/07/2014 18:18:05 door Lord Gaga