Syntax error bij toevoegen javascript aan een button
Allereerst wil ik jullie alvast hartelijk danken voor het helpen ik ben nog een amateur en het ligt wellicht aan mij.
De bedoeling is een webshop met producten onder elk product kan je op een button of link klikken voor meer informatie over het product in de vorm van een popupje. Nou schijn ik niet om javascript heen te kunnen dus ben ik dat ook aan het leren.
In een php script heb ik de volgende regel toegevoegd met de button en een oneclick event met een stukje javascript.
echo '<tr><td><input type="button" value="Meer info" onclick='window.open("popup.php","naam","width=250,height=250");return false'/></td></tr>';
Hij geeft het volgende aan in php error log:
PHP Parse error: syntax error, unexpected 'window' (T_STRING), expecting ',' or ';'
Nou heb ik wat op internet rondgesnuffeld daar word ik niet veel wijzer van. Heb allerlei mogelijkheden gebruikt ' of " en escapen door \ ervoor te zetten. Vanuit php weet ik dat elke regel gesloten moet worden met ;
Achter return false zou dat ook moeten? Al is dat in een voorbeeld weggelaten, maar dat geeft mij ook dezelfde error.
Als ik alle ' verwissel in " en andersom zodat er dit staat:
echo '<tr><td><input type="button" value="Meer info" onclick="window.open('popup.php','naam','width=250,height=250');return false"/></td></tr>';
Dan krijg ik de volgende fout:
PHP Parse error: syntax error, unexpected 'popup' (T_STRING), expecting ',' or ';'
Wellicht heeft de error daar mee te maken maar ik zou niet weten hoe ik het dan wel moet schrijven.
En ik vraag me af of php wel doorheeft dat het javascript is gaat dat automatisch op deze manier?
Alvast bedankt voor uw hulp,
groeten jos
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo '<tr><td><input type="button" value="Meer info" onclick="window.open(\'popup.php\',\'naam\',\'width=250,height=250\');return false"/></td></tr>';
?>
echo '<tr><td><input type="button" value="Meer info" onclick="window.open(\'popup.php\',\'naam\',\'width=250,height=250\');return false"/></td></tr>';
?>
Gewijzigd op 06/03/2017 18:57:44 door - SanThe -
Maar het JavasScript gebruikt ook ' en ' en daar gaat het fout :
Gebruik geen echo maar eindig je php code met
Dan de HTML code
Vervolgens weer openen met
Gewijzigd op 06/03/2017 18:59:41 door Adoptive Solution
Ga het aanpassen.
Toevoeging op 06/03/2017 21:27:41:
SanThe thnx voor je antwoord las er straks overheen,
jou oplossing is in mijn geval het handigst het werkt nu.
Maar ik heb weer wat geleerd bedankt allebei,