\t omzetten naar HTML?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

24/06/2004 20:13:00
Quote Anchor link
Ik wil info voor mijn site uit een txt bestandje lezen. Dit gaat erg goed alleen als ik mijn tekst een beetje opmaak met TAB´s of een aantal spaties achter elkaar dan geraak ik die opmaak kwijt.

Is er een functie om dit te voorkomen?
Ik zoek me nu al twee uur in de rondte maar vind niets, ik kon ook niets verzinnen hoe een eventuele vertaling naar HTML moet worden plaats vinden met bijv str_replace functie.

Kan iemand helpen ???

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 17:35:42

24/06/2004 22:00:00
Quote Anchor link
In HTML is het toch ook niet mogelijk verschillende spaties of andere witruimtes achter elkaar weer te geven?
Waarom zet je je info in je .txt-file niet in tabellen? Als je deze echoot is het wel mooi in orde dan he.

24/06/2004 22:41:00
Quote Anchor link
Tja, je hebt wel gelijk alleen wilde ik de content van mijn site bij mensen kunnen leggen die eigenlijk weinig kunnen met een computer. Dus dacht ik .txt lekker makkelijk.

Tabbellen gaat net iets te ver :):):):)

Misschien nog een ander alternatief????

24/06/2004 22:46:00
Quote Anchor link
je kunt ook je html code maken met tabellen, en op de plaats waar dan je tekst-bestand moet worden ingelezen een 'include' zetten.
Dan hoef je geen opmaak voorzien in je tekst-bestand, je html zorgt dan voor de opmaak

Mitch X

Mitch X

24/06/2004 22:53:00
Quote Anchor link
Quote:
Tja, je hebt wel gelijk alleen wilde ik de content van mijn site bij mensen kunnen leggen die eigenlijk weinig kunnen met een computer. Dus dacht ik .txt lekker makkelijk.

Wat bedoel je daar nou mee?

Bram Z

Bram Z

25/06/2004 00:11:00
Quote Anchor link
Quote:
Quote:

Wat bedoel je daar nou mee?

Vraag ik me ook af :D

25/06/2004 22:23:00
Quote Anchor link
Ik bedoelde dat dan mensen die geen verstand van computers hebben toch aan de inhoud van een website kunnen werken.

Men kan dan gewoon iets in een ,txt bestandje aanleveren en dat wordt automatisch vertaald naar goede content op het web.

Sorry voor mijn onduidelijkheid ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.