[taal] koppelteken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/12/2014 22:15:33
Quote Anchor link
Hey guys,

Als je een uploader hebt om afbeeldingen te uploaden, schrijf je dan "afbeelding uploader" of "afbeelding-uploader". De eerste variant is de variant die ik het meeste tegenkom als ik zoek op Internet. Desalniettemin zou ik denken dat er een koppelteken tussen hoort te staan omdat het anders om 2 losse woorden gaat, namelijk een afbeelding en een uploader. Wie weet het antwoord? Met of zonder koppelteken?

PHP hulp

PHP hulp

03/01/2025 02:08:25

Wouter J

Wouter J

29/12/2014 22:57:56
Quote Anchor link
De versie met het koppelteken is in elk geval fout, aangezien het koppelteken alleen wordt gebruikt wanneer het voor problemen zorgt als de woorden aan elkaar geschreven staan. Dat is hier niet het geval: afbeeldinguploader

Dan krijg je al snel door dat dit heel apart is en het dus "afbeelding uploader" moet zijn. (ik zit te twijfelen of het niet "afbeeldings uploader" is)

Dat het 2 woorden zijn komt heel vaak voor. "Ozzie's huis", dan heb je "Ozzie" en "huis". :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/12/2014 23:02:05
Quote Anchor link
Wouter ... weet je dat zeker. Bekijk dit voorbeeld:

Ik heb een afbeelding uploader.

Dat klopt volgens mij niet?? Op de een of andere manier moet blijken dat het bij elkaar hoort. Dan zou het eerder afbeeldinguploader aan elkaar zijn denk ik. Maar geeft dat geen leesproblemen?

Ozzie's huis is volgens mij Engels. Op z'n Nederlands is het Ozzies huis, Wouters fiets. Toch? :-s

Lord Gaga

Lord Gaga

30/12/2014 01:20:36
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/12/2014 23:02:05:
Ozzie's huis is volgens mij Engels. Op z'n Nederlands is het Ozzies huis, Wouters fiets. Toch? :-s

Net andersom. :P

In het Nederlands is het Ozzie's huis en in het Engels Ozzies huis.
Zou je in het Engels Ozzie's huis schrijven, dan zou dat betekenen Ozzie is huis.
Gewijzigd op 30/12/2014 01:20:59 door Lord Gaga

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/12/2014 05:19:01

Ivo P

Ivo P

30/12/2014 13:54:18
Quote Anchor link
Terug naar "afbeelding uploader"

In het Nederlands kunnen niet 2 zelfstandignaamwoorden achter elkaar staan.

"afbeelding uploader" is dus sowieso fout.

Koppelteken is niet van toepassing, omdat er geen sprake is van verwarring in de uitspraak, of een afkorting en een woord.

Het verhaal over Ozzie's Huis is hier niet van toepassing.
Dat gaat over een huis dat toevallig van Ozzie is. (los van het verhaal over de ' daarbij)

Als het een blauw huis was, dan zijn het inderdaad ook 2 woorden: een blauw huis. Maar dan is blauw een eigenschap van het huis.

Gaat het om een kaartenhuis, dan is het 1 woord: een huis van een bepaald type.
uploader is een "machine" een afbeeldingsuploader is een machine van het type dat afbeeldingen uploadt.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 13:56:01
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/12/2014 22:15:33:
Als je een uploader hebt om afbeeldingen te uploaden, schrijf je dan "afbeelding uploader" of "afbeelding-uploader".
Geen van beide, eigenlijk. In het Nederlands schrijven we zoveel mogelijk aaneen: afbeeldinguploader als tweeledige samenstelling, afbeeldinguploaderknop als drieledige samenstelling en zelfs afbeeldinguploaderknopkleur als vierledige samenstelling. Omwille van de leesbaarheid kun je beter de woordvolgorde omgooien: de kleur van de knop voor het uploaden van afbeeldingen is weliswaar veel langer maar duidelijker.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/12/2014 16:39:40
Quote Anchor link
Bedankt heren! Afbeeldinguploaderknopkleur zal ik onthouden voor Scrabble ;)

Willem vp

Willem vp

30/12/2014 17:44:28
Quote Anchor link
> "afbeelding uploader" is dus sowieso fout.

Het is niet "sowieso fout", maar het betekent iets anders, namelijk: afbeelding van een uploader.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 17:49:45
Quote Anchor link
Sowieso is überhaupt al Duits.

Ivo P

Ivo P

30/12/2014 18:03:46
Quote Anchor link
Germanisme, of leenwoord?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 18:16:26
Quote Anchor link
Het succes van überhaupt en sowieso is wellicht toe te schrijven aan de nogal vage betekenis.
Dat is dus een nietszeggend leenwoord dat wordt geleend om vooral iets niet te hoeven zeggen.

Lord Gaga

Lord Gaga

30/12/2014 18:17:01
Quote Anchor link

Natuurlijk, stom van me. Excuus. :x

Ivo P

Ivo P

30/12/2014 18:38:29
Quote Anchor link
Ik heb sowieso niet zo'n moeite met dat woord. Of überhaupt met het gebruik van Duitse woorden. Maar heb danook een tijd lang in Duitsland gewoond.

In het grensgebied waar ik nu woon (aan de NL-kant) hoor je sowieso al meer buitenlandse invloeden. Hetzij Duits, hetzij Frans, hetzij Vlaams....

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

30/12/2014 19:01:26
Quote Anchor link
Quote:
3) Daarbij doet het er helemaal niet toe met wie je het doet en of je het überhaupt doet. ('eigenlijk')

Nou ................

Als de knop bedoeld is om (eventueel) meerdere afbeeldingen te kunnen uploaden is het afbeeldingenuploaderknop

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 19:06:23
Quote Anchor link
Klopt, het is sinds de laatste spellingherziening ook altijd hondenhok, zelfs voor één hond, en altijd pannenkoekenhuis, zelfs bij één koek in één pan.
Gewijzigd op 30/12/2014 19:10:25 door Ward van der Put

Pipo Clown

Pipo Clown

30/12/2014 19:15:34
Quote Anchor link
Ik vraag mij oprecht af wat dit in hemelsnaam met PHP te maken heeft.

Het lijkt mij toch dat dit ergens in de koffiehoek thuis hoort in plaats van tussen de serieuze PHP-vragen

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 19:20:04
Quote Anchor link
De juiste naamgeving van een afbeedinguploader / afbeeldingsuploader / afbeeldingenuploader lijkt mij wel iets dat hoort bij interaction design (IxD) in de forumrubriek Communicatie & teksten.

Eddy E

Eddy E

30/12/2014 20:09:55
Quote Anchor link
Uploader is dan ook geen nederlands, als staat het wel in de Van Dale.
Afbeeldingstoevoeger is dan ook 'nederlandser', maar niet duidelijker.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/12/2014 12:51:33
Quote Anchor link
>> Het lijkt mij toch dat dit ergens in de koffiehoek thuis hoort in plaats van tussen de serieuze PHP-vragen

Het is een taal gerelateerde vraag die ik daarom ook in de desbetreffende rubriek heb geplaatst.

>> Uploader is dan ook geen nederlands, als staat het wel in de Van Dale.

Ik wist niet dat het in de Van Dale stond. Het staat in ieder geval niet in de gratis online versie. Op zich vind ik het wel jammer dat er (nog) geen mooi Nederlands woord bestaat ter vervanging van uploaden.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/12/2014 12:58:59
Quote Anchor link
Fraai is anders, maar sommigen gebruiken het Nederlandse omhoogladen.
Dat werkwoord lijkt op het Duitse hochladen, dat volgens mij veel frequenter wordt gebruikt.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.