tabel geeft geen data terug.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fred

Fred

06/05/2007 17:25:00
Quote Anchor link
Hello Allen !
Vraagje :
Ik heb in m'n zoekpagina.php twee textfields en één list-menu om data uit m'n db op te vragen. In coldfusion werkt dit perfect, maar bij gebruik van PHP niet...en ik denk nogthans dat de fout bij m'n sql-statement moet liggen want hij geeft geen foutmelding of parse-error maar geeft gewoon geen waarde terug in m'n resultaatpagina.php...
sql :

SELECT JOB, NAME, HOBBY
FROM tutorial
WHERE JOB = 'colname' AND NAME like '%#naam#%' AND HOBBY like '%#hobby#%'

De gereturnde waarden zijn dus JOB, HOBBY en NAME
m'n textfields noemen dus ' naam ' en ' hobby ' en m'n list-menu heeft de naam die dreamweaver er zelf heeft aan gegeven.

Kan iemand helpen ?

thanx !

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 13:46:18

- SanThe -

- SanThe -

06/05/2007 17:31:00
Quote Anchor link
En hoe ziet de php-code er uit om deze query te maken?

Fred

Fred

06/05/2007 17:33:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$colname_vinden
= "-1";
if (isset($_POST['select'])) {
  $colname_vinden = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_POST['select'] : addslashes($_POST['select']);
}

mysql_select_db($database_tutorial, $tutorial);
$query_vinden = sprintf("SELECT JOB, NAME, HOBBY FROM tutorial WHERE JOB = '%s'  AND NAME like '%%#naam#%%' AND HOBBY like '%%#hobby#%%'", $colname_vinden);
$vinden = mysql_query($query_vinden, $tutorial) or die(mysql_error());
$row_vinden = mysql_fetch_assoc($vinden);
$totalRows_vinden = mysql_num_rows($vinden);
?>

- SanThe -

- SanThe -

06/05/2007 17:37:00
Quote Anchor link
Echo die query eens.
echo $query_vinden;

Fred

Fred

06/05/2007 17:43:00
Quote Anchor link
Ok, heb 'k gedaan en dit verschijnt nadat ik in m'n list-menu ' student ' heb geselecteerd :

SELECT JOB, NAME, HOBBY FROM tutorial WHERE JOB = 'student' AND NAME like '%#naam#%' AND HOBBY like '%#hobby#%'

...wil dit zeggen dat m'n twee sql-statements verkeerd zijn ?

- SanThe -

- SanThe -

06/05/2007 17:56:00
Quote Anchor link
Er wordt nu dus gezocht op de tekst '#naam#' en op de tekst '#hobby#'.
Ik weet niet of dat de bedoeling is.

Fred

Fred

06/05/2007 18:09:00
Quote Anchor link
wel, er moet gezocht worden op de variabelen die in het tekstvak 'naam' en in het tekstvak 'hobby' moeten komen te staan, niet op de specifieke teksten 'naam' en 'hobby'...
moeten die #'s weg zodat enkel %naam% en %hobby% er staan ?

Winston Smith

Winston Smith

06/05/2007 19:21:00
Quote Anchor link
SELECT job, name, hobby FROM tutorial WHERE job = 'student' AND name LIKE '%naam%' AND hobby LIKE '%hobby%'

Zo zou hij moeten werken inderdaad. Waarom gebruik je hoofdletters voor tabellen en kolommen (JOB, NAME, HOBBY) en niet voor de SQL taal zelf (like)? :P

Edit:
Hij zoekt nu overigens op naam en hobby (en varianten daarvan, zoals 'naamval', 'hobbyist', 'voornaam' of 'achternaam'), maar ik neem aan dat je dat niet wilt. Dus je zou van naam en hobby dan variabelen moeten maken uiteraard.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql = "SELECT job, name, hobby FROM tutorial WHERE job = 'student' AND name LIKE '%" . $naam . "%' AND hobby LIKE '%" . $hobby. "%'";

En daar dan wat omheen bouwen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.