tabel in horizontale richting

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/03/2013 15:56:42
Quote Anchor link
Je kunt in een array alleen informatie opslaan en geen commando's (zoals echo en mysql_fetch_assoc) en loops (while). Daar zijn array's niet voor bedoeld.

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 06:33:31

Pascal Wetzels

Pascal Wetzels

06/03/2013 15:59:40
Quote Anchor link
oke, dan gaat het daar mis, kan ik het dan wel nog netter maken dan wat ik nu heb?

Willem vp

Willem vp

06/03/2013 16:04:09
Quote Anchor link
Erwin H op 06/03/2013 14:30:04:
Behalve dat die th's, ook td's zijn, want die gebruik je alleen in een header row, niet in een kolom.

TH's worden gebruikt voor cellen die header-informatie bevatten. Dat hoeft niet per se in een row te zijn. In dit geval staan de headers in een kolom.

Erwin H

Erwin H

06/03/2013 16:11:06
Quote Anchor link
@willem, je hebt gelijk. Ik heb nog eens verder gekeken en kan inderdaad geen restrictie vinden voor het gebruik van header cells buiten de header row.

@Pascal
Voorbeeldje, want volgens mij ga je er zelf anders niet uitkomen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$tabel_arr
= array( 'Datum' => '<th>Datum</th>' );
while($row = mysql_fetch_assoc($result)){
  $tabel_arr['Datum'] .= '<td>'.$row['Datum'].'</td>';
}

echo '<table border="1">';
echo '<tr>'.$tabel_arr['Datum'].'</tr>';
echo '</table>';
?>

En dit zou je eenvoudig moeten kunnen uitbreiden met meerdere rijen. Je kan het zelfs volkomen flexibel maken met een beetje handigheid, zodat je niet eens handmatig elke rij hoeft toe te voegen.

Pascal Wetzels

Pascal Wetzels

06/03/2013 16:23:00
Quote Anchor link
@Erwin
als ik jouw voorbeeldje gebruik krijg ik alleen de header Datum, maar niet de gegevens uit die kolom

Erwin H

Erwin H

06/03/2013 16:41:25
Quote Anchor link
Altijd handig om dan te laten zien wat je hebt, want als je het hebt zoals boven dan zou het gewoon moeten werken.

Pascal Wetzels

Pascal Wetzels

07/03/2013 09:29:24
Quote Anchor link
@ Erwin

ik heb de fout gevonden, ik had mijn stukje code er ook nog in staan, toen ik die verwijderde liet ie wel de gegevens zien.

ik kan nu weer verder, de rest van de kolommen maken.

is het handig om dit in een appart bestandje te doen en dat te includen?

Erwin H

Erwin H

07/03/2013 09:33:28
Quote Anchor link
Alleen als je het volkomen onafhankelijk maakt van de data wel. Anders kan je het toch nooit gebruiken op een andere plek dan alleen voor deze tabel.

Pascal Wetzels

Pascal Wetzels

07/03/2013 09:37:25
Quote Anchor link
ok, dan is het niet nodig, dacht alleen dat het dan misschien netter uitziet, maar uiteindelijk is het misschien zelfs wel onoverzichtelijker omdat het in een ander bestand staat.

Ik kom er in ieder geval al mee uit de voeten, nu verder uitwerken voor de volledige tabel

Toevoeging op 07/03/2013 13:02:00:

ik heb nog even een vraagje,
op de pagina wil ik ook de naam weergeven, maar deze laat ie net zo vaak zien als het aantal gegevens in de tabel,
kan er een limiet worden gegeven ergens bij while($row = mysql_fetcch_array($result)?

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.