Tabel Overwriten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Mike de jong

Mike de jong

30/11/2010 17:17:05
Quote Anchor link
Beste mensen ,

Ik zit met ene probleempje ik heb een foutje gemaakt in een script en nu zit ik met verschillende gebruikersnamen in 2 verschillende tabellen , in de tabel users staan de goeie namen maar in newsletter staan de verkeerde

Iemand een idee hoe ik dit heel snel en simpel met een sql kan oplossen ?

Select id,naam from users en dan moet hij overwrite naar newsletters.

ik hoop dat iemand kan helpen.

Groetjes Mike

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 06:54:49

Kris Peeters

Kris Peeters

30/11/2010 17:45:35
Quote Anchor link
Wat probeer je te bereiken?

Wil je SELECT query's hebben die de foutgeplaatste data toch juist weergeeft?

Of wil je het probleem oplossen, de data in de juiste tabellen steken en vanaf dan juist verder werken?

30/11/2010 17:52:08
Quote Anchor link
Het ligt er ook maar net aan hoe je het wilt hebben, maar als je hebt bedacht dat alleen gebruikers nieuwsbrieven krijgen, dan klopt je datamodel niet.
Nieuwsbrief hoort dan niet de gebruiker op te slaan.

Mike de jong

Mike de jong

30/11/2010 18:06:59
Quote Anchor link
Select id,naam from users <- haal ik het correcte id en naam op

Select id,naam from newsletter <- haal ik wel het correcte id op maar de foutive naam.

Dus ik wil uit het tabel van users de naam halen en die rewrite in de table newsletter.

zodat de namen uit de tabel users gelijk zijn met newsletter

en het comment wat karl karl geeft is totaal niet van toepassing omdat dat de hele intensie niet is....

Gr Mike
Gewijzigd op 30/11/2010 18:09:22 door Mike de jong

30/11/2010 18:49:22
Quote Anchor link
Mike de jong op 30/11/2010 18:06:59:
(...)
en het comment wat karl karl geeft is totaal niet van toepassing omdat dat de hele intensie niet is....
(...)

Dit volg ik niet.
En jawel. Want als het dus zo is zoals ik zei, dan kan je die hele kolom wegdoen!

Mike de jong

Mike de jong

30/11/2010 19:25:33
Quote Anchor link
nee dat kan je niet weg doen omdat ik het anders gebruik , het lijkt me toch simpel om antwoord te geven om mijn vraag ipv bullshit te posten , hou dan lekker je kop als je toch niets zinnigs of nuttigs te posten hebt.

30/11/2010 19:35:04
Quote Anchor link
Mike de jong op 30/11/2010 19:25:33:
nee dat kan je niet weg doen omdat ik het anders gebruik , het lijkt me toch simpel om antwoord te geven om mijn vraag ipv bullshit te posten , hou dan lekker je kop als je toch niets zinnigs of nuttigs te posten hebt.

Leg dan uit waarom die naam niet uit de nieuwsbrief tabel gehaald kan worden...
Ik post geen onzin, het is nuttig, dit is normaliseren.

Mike de jong

Mike de jong

30/11/2010 19:48:05
Quote Anchor link
dit is gewoon onzin wat je post , ik vraag als iemand weet hoe je uit een tabel users de naam kan halen en het kan overwrite op de tabel newsletter

meer is het niet , en ik hoef zeker niets uit te leggen hoe ik mijn systeem maak , de vraag is simpel.

30/11/2010 19:50:14
Quote Anchor link
Mike de jong op 30/11/2010 19:48:05:
dit is gewoon onzin wat je post , ik vraag als iemand weet hoe je uit een tabel users de naam kan halen en het kan overwrite op de tabel newsletter

Waarom dan? Waarom dan? Waarom dan?

Mike de jong op 30/11/2010 19:48:05:
meer is het niet , en ik hoef zeker niets uit te leggen hoe ik mijn systeem maak , de vraag is simpel.

Jawel dus.

Edit: Als jij de grondbeginselen van SQL al niet kent, dan zal je ook niet weten hoe je correct een database opstelt. Wat dus weer betekend dat je later in de problemen kan komen. Als je dan in de problemen zit, ga je vast en zeker hier weer komen.
En nog een voorbeeld:
Stel, iemand heet Jansen. Dus jij hebt dan in twee tabellen Jansen. Wat als die persoon trouwt, en het Jansen-de Boer wordt? Als je het verkeerd doet, dan komt de nieuwsbrief nog steeds bij Jansen uit.
Gewijzigd op 30/11/2010 19:52:32 door

Mike de jong

Mike de jong

30/11/2010 19:56:26
Quote Anchor link
nee dat is het probleem totaal niet

In de ene tabel users staat jansen
in de andere tabel newsletter staat jansen1985

nu wil ik van tabel users de naam jansen rewrite naar newsletter thats all .

en ik weet wel zeker hoe je correct een database opsteld , alleen weet ik niet hoe ik het voor elkaar krijg om een waarde uit de ene tabel te halen en in een andere te rewrite .

Je kan wel hele verhalen gaan lopen tikken maar daar schiet ik niets mee op , ik verwacht een andwoord geen hele verhalen daar zit ik niet op te wachten....

en hoe en wat en waar een nieuwsbrief uitkomt is mijn probleem , ik heb alleen de sql nodig waarmee ik zou kunnen rewrite van het tabel users naar newsletter erg simpel...

Toevoeging op 30/11/2010 19:57:08:

Mike de jong op 30/11/2010 19:56:26:
nee dat is het probleem totaal niet

In de ene tabel users staat jansen
in de andere tabel newsletter staat jansen1985

nu wil ik van tabel users de naam jansen rewrite naar newsletter zodat de foutive naam jansen1985 verdwenen is thats all .

en ik weet wel zeker hoe je correct een database opsteld , alleen weet ik niet hoe ik het voor elkaar krijg om een waarde uit de ene tabel te halen en in een andere te rewrite .

Je kan wel hele verhalen gaan lopen tikken maar daar schiet ik niets mee op , ik verwacht een andwoord geen hele verhalen daar zit ik niet op te wachten....

en hoe en wat en waar een nieuwsbrief uitkomt is mijn probleem , ik heb alleen de sql nodig waarmee ik zou kunnen rewrite van het tabel users naar newsletter erg simpel...

30/11/2010 19:58:09
Quote Anchor link
Zou je kunnen uitleggen hoe het gekomen is dat er dan twee verschillende namen in twee verschillende tabellen zijn gekomen?
En waarom wil je niet uitleggen waarom je de naam twee keer wilt opslaan?

Inderdaad is het een simpele query, daarom denk ik dus dat je totaal verkeerd zit, want je hoeft en moet die namen niet twee keer opslaan.
Gewijzigd op 30/11/2010 19:59:44 door

Mike de jong

Mike de jong

30/11/2010 20:02:10
Quote Anchor link
hoe het is gekomen staat boven in mijn begin topic als je het had gelezen een FOUT,

En waarom er om heen draaien en niet gewoon het antwoord geven , ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet met mijn database doe ;)

dus als je niet de oplossing kunt / wilt geven post dan niets meer want het is toch nutteloos...

Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

30/11/2010 20:06:02
Quote Anchor link
Hoe weet jij welke goede username hoort bij de foute in die andere tabel?

30/11/2010 20:06:07
Quote Anchor link
Een fout.
Afbeelding
inderdaad, dat is een fout.
Een fout heeft altijd een oorzaak.
En nee, zoals ik al uitgelegd hebt werkt het niet zo.

Bas Cost Budde op 30/11/2010 20:06:02:
Hoe weet jij welke goede username hoort bij de foute in die andere tabel?

Zie zijn tweede post.
Daarom is het dus ook zo'n onzin dat hij het twee keer wilt opslaan. Waarom?
Geef ons een reden, waarom? Waarom zou het zo moeten, en niet zoals de standaard manier? Waarom afwijken? Afwijkingen zijn interessant!
Gewijzigd op 30/11/2010 20:08:05 door

Mike de jong

Mike de jong

30/11/2010 20:10:37
Quote Anchor link
@ Bas Cost Budd

Dit kan ik zien via online users. de table users staan de correcte namen.

30/11/2010 20:11:44
Quote Anchor link
Mike de jong op 30/11/2010 20:10:37:
@ Bas Cost Budd

Dit kan ik zien via online users. de table users staan de correcte namen.

Er zit dus helemaal geen binding tussen die twee tabellen?
Apart hoor.
Gewijzigd op 30/11/2010 20:12:00 door

Mike de jong

Mike de jong

30/11/2010 20:12:49
Quote Anchor link
ik ben altijd al apart geweest met dingen maken ;)
Maar daar gaat het niet om he ;)

30/11/2010 20:13:55
Quote Anchor link
Mike de jong op 30/11/2010 20:12:49:
ik ben altijd al apart geweest met dingen maken ;)
Maar daar gaat het niet om he ;)

Jawel.
Want het is niet goed.

Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

30/11/2010 20:14:48
Quote Anchor link
Argh. Hoe kun jij, Mike, aan een *foute* naam zien wat de *goede* is?

Misschien begrijp je mijn vraag niet goed; het stukje informatie dat je met het antwoord zou geven is een van de onderdelen waarmee je de herstel-query kunt opbouwen. Kun je het zo formuleren dat ik, zonder kennis van je applicatie of datamodel, aan de twee tabellen het verband zou kunnen leggen?
Gewijzigd op 30/11/2010 20:15:22 door Bas Cost Budde

Mike de jong

Mike de jong

30/11/2010 20:20:05
Quote Anchor link
@karl jij zegt dat het niet goed is omdat je totaal de structuur van mijn db niet weet , wat voor site erachter zit ed.

@bas

Naar mijn weten moet uit de tabel users het id en naam gehaald worden en deze rewrite over newsletter de newsletter is de tabel waar het verkeerd is gegaan met naams veranderingen die tabel werd niet geupdate

Dus de oude foutive namen staan nog in newsletter en de correcte werkende in users

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk verteld heb anders moet je het zeggen

Gr Mike

Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

30/11/2010 20:21:52
Quote Anchor link
Je hebt op mijn vraag geen antwoord gegeven.

(knijpt in zijn arm)

Jou citeren:
Select id,naam from users <- haal ik het correcte id en naam op
Select id,naam from newsletter <- haal ik wel het correcte id op maar de foutive naam.

Betekent het id in die twee tabellen hetzelfde, namelijk gebruikers-id?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.