Tabel scheiden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »
Marlon Ld

Marlon Ld

06/12/2011 18:34:25
Quote Anchor link
Beste PHP-helpers,

Ik ben bezig met een project, waarvan ik data krijg aangeleverd in 1 tabel.

Hieraan kan ik niks veranderen, nu wil ik een aantal gegevens scheiden naar 3 verschillende tabellen.

Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dit kan doen, hij moet dus eigenlijk sychronizeren om een aantal minuten 10 of 15.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Marlon

PHP hulp

PHP hulp

08/01/2025 04:20:33

Noppes Homeland

Noppes Homeland

06/12/2011 18:39:26
Quote Anchor link
Hoe specifieker je bent dest te beter verkrijg je een antwoord.

Quote:
waarvan ik data krijg aangeleverd in 1 tabel.

en mogen we dan nog weten hoe die tabel eruit ziet en wat er dan eventueel in 1 of meerdere velden opgeslagen is. Dan wel geef eens duidelijk aan hoe die data dan opgeslagen staat.

Om welke data gaat het dan, want je kan wel schrijven naar 3 tabellen verhuizen, maar misschien moeten dat er wel 15 worden
Gewijzigd op 06/12/2011 18:39:41 door Noppes Homeland

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

06/12/2011 18:40:00
Quote Anchor link
kan je wat duidelijker zijn?
zoals hoe krijg je de data aangeleverd en hoe je het wilt scheiden

Marlon Ld

Marlon Ld

08/12/2011 20:30:47
Quote Anchor link
Sorry voor de onduidelijke vraagstelling!
Ik zal een duidelijkere uitleg geven.

Er is een partij en zij synchronizeren hun MS SQL met een tabel uit mijn MySQL(MyIsam).

Deze tabel bestaat o.a. uit:

- Gebruikers
- NWA-gegevens
- Categorien

Dit zit allemaal dus bij elkaar in 1 tabel, ik zou dit graag willen scheiden.

Vanuit een locale tabel, drie locale tabellen maken.

1. NAW-gegevens -> Addressen
2. Categorie -> Categorien
3. Overige -> Gebruiker

Dit wil ik doen om het overzichtelijker te maken en als er bijv FullText gezocht moet worden dat ik bepaalde tabellen kan uitsluiten of juist bijvoegen.
Wanneer er nieuwe gegevens door het synchronizeren toegevoegd worden, moet dit steeds weer verdeeld worden naar deze drie tabellen.

Wat ik graag zou willen weten is hoe ik dus van 1 tabel, 3 tabellen kan maken zonder dat ik dubbele gegevens krijg en dat deze wel op om de zoveel minuten gechecked worden.

Is er een functie binnen MySQL waarmee dit kan of moet ik een cronjob draaien?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/12/2011 09:45:58
Quote Anchor link
Ik zou eerst kijken of die partij er 3 tabellen van kan maken.
Als ze dat niet willen:
Quote:
Wat ik graag zou willen weten is hoe ik dus van 1 tabel, 3 tabellen kan maken zonder dat ik dubbele gegevens krijg en dat deze wel op om de zoveel minuten gechecked worden.

Als de moedertabel blijft bestaan en je maakt er daarnaast 3 extra tabellen van heb je natuurlijk altijd dubbele gegevens.
Maar kan je niet in de query een filter op gegevestype inbouwen?

Marlon Ld

Marlon Ld

14/12/2011 17:00:57
Quote Anchor link
Hoi ger,

De andere partij die kan dat dus neit doen, dus zal ik het zelf moeten oplossen

Ik heb nu een tabel deze wil ik in drie verdelen

Wat er precies moet gebeuren is het volgende:

als ->
record bestaat ->
check sync datum ->
niet aangepast ->
=> NIETS

als ->
record bestaat ->
check sync datum ->
aangepast ->
=> UPDATE

als ->
record niet bestaat ->
=> INSERT

Nu wil ik dus met deze bestaande tabel de sync datum vergelijken met de tabellen waar de data in is gescheiden. Dit moet om de 10 minuten gecontrolleerd worden.

Maar hoe kan ik dit het beste doen?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/12/2011 18:02:17
Quote Anchor link
Marlon, maar waarom wil je daar 3 extra tabellen voor maken?
Maar als je het toch persee wilt zou je triggers kunnen definieren op de 'moedertabel' op de UPDATE, INSERT en DELETE events, en op die manier de kindertabellen up to date kunnen houden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.