Tabel standaard laten zien vanuit SQL en met daarboven zoek functie
Ik heb overal gezocht op het net, maar kom aleen maar tegen "laat resultaat zien" en dit zoek ik niet. Eigenlijk moet hij rijen filteren (dus niet laten zien) die niet aan de criteria voldoen.
Iemand een idee hoe...? Ik kan wel een database en tabel maken en ook contact leggen met database.
Hoor het graag, thanks!
Gewijzigd op 10/05/2012 16:45:35 door Spider Finder
Code (php)
1
2
2
<?php $sql = "SELECT kolom1, kolom2, kolom3, kolom4 WHERE (kolom1 LIKE '%". $searchstring ."%') OR (kolom2 LIKE '%". $searchstring ."%')";
?>
?>
Gewijzigd op 10/05/2012 17:51:32 door Victor -
Gewijzigd op 10/05/2012 17:38:54 door - SanThe -
@SanThe: Oeps, aangepast:)
Gewijzigd op 12/05/2012 16:08:16 door Spider Finder
zie ik nu goed dat je tabellen voor de opmaak gebruikt? en inline-css is ook af te raden
Als het script eenmaal goed werkt wil ik gaan leren om met bijvoorbeeld een CSS te werken etc, maar zolang ik dit laatste stukje niet voor elkaar krijg, eerst maar blijven proberen en dan de rest, sorry...!
Gewijzigd op 12/05/2012 16:13:01 door Spider Finder
Richard van Veen op 10/05/2012 18:25:53:
je hebt de hebt de regel nog niet afgesloten het moet dit worden:
Code (php)
1
2
2
$result = mysql_query("SELECT from testtabel naam, woonplaats, naam2, woonplaats2 WHERE naam LIKE '%" . $searching . "%') OR (woonplaats LIKE '%" . $searching . "%')";
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
je was de ; vergeten
Parse error: syntax error, unexpected ';' on line 9
Blijft een lastig script.
Sorry..
Gewijzigd op 12/05/2012 16:09:30 door Spider Finder
arend heeft het ook fout: hij had een haakje vergeten. volgens mij is dit goed, maar leer hier van: dit soort errors krijg je alleen van syntax fouten.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$result = mysql_query("SELECT from testtabel naam, woonplaats, naam2, woonplaats2 WHERE naam LIKE '%" . $searching . "%' OR woonplaats LIKE '%" . $searching . "%'");
?>
$result = mysql_query("SELECT from testtabel naam, woonplaats, naam2, woonplaats2 WHERE naam LIKE '%" . $searching . "%' OR woonplaats LIKE '%" . $searching . "%'");
?>
tussen die de php tags veel makkelijker te lezen.
Weet het ook niet goed, maar probeer even mee te denken.
Foutmelding:
Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given on line 138
Gewijzigd op 12/05/2012 16:11:50 door Spider Finder
Code (php)
1
"SELECT from testtabel naam, woonplaats, naam2, woonplaats2 WHERE naam LIKE '%" . $searching . "%' OR woonplaats LIKE '%" . $searching . "%'"
moet worden
Code (php)
1
"SELECT naam, woonplaats, naam2, woonplaats2 FROM testtabel WHERE naam LIKE '%" . $searching . "%' OR woonplaats LIKE '%" . $searching . "%'"
Gewijzigd op 10/05/2012 20:29:02 door Victor -
Het beste is als je dit test om 4838 in het searchveld te tikken en dan zie je dat hij de rij laat zien, terwijl er in de 1e en 2e kolom dit niet staat, kan zijn (denk ik) dat het komt omdat er Haarlem staat? als dit zo is wordt het heel lastig, want dat moet ik een zoekveld maken met een selectieveld waar je kan kiezen op de kolom 'naam' of 'woonplaats' (kolom 1 of 2)..?
Toevoeging op 10/05/2012 21:15:52:
Ik vermoed dat het toch met het search javascript te maken heeft, ga maar weer stoeien, of heeft iemand anders een search met reset script wat past in mijn script...? Of iemand die de oplossing heeft, mag ook......
Gewijzigd op 12/05/2012 16:11:19 door Spider Finder
38780 LEIDEN 6530 KOOLLAAN
dus volgens mij heb je een koppeling gemaakt in je database van al die kolommen
dus ik denk dat je aan het werk moet met je database
Ik heb een tabel genaamd testtabel gemaakt met vier kolommen, naam, woonplaats, naam2 en woonplaats2, daarin staan er 5 rijen, dat is alles, niets gekoppeld of zo iets, niet dat ik weet in ieder geval, maar als ik in de $result= naam2 en woonplaats2 weghaal dan zie ik deze kolommen niet meer staan, zonder dat ik het searchveld invul...?
Ik weet niet wat ik aan de tabel zou moeten veranderen, 4 kolommen met data erin, het enige wat ik wil is dat als je iets intoetst bij searchveld hij zoekt in de eerste en tweede kolom, maar lijkt net of als je iets invult bij SELECT dat dit niets met het search script te maken heeft, ben het spoor nu even bijster, blijkt toch heel moeilijk te zijn om alle data uit een tabel te laten zien en daarboven een searchveld op twee kolommen met een reset.
Oke tot zover en in ieder geval alvast iedereen bedankt..
dus misschien moet je eerst zoeken in naam en woonplaats levert dat geen resultaat dan verder zoeken in naam2 en woonplaats2. heb je dan nog steeds geen resultaat dan echo je de gebruiker geen resultaten gevonden of zoiets dergelijks want dat mis je nu ook op dit moment
Gewijzigd op 10/05/2012 21:58:26 door Spider Finder
deze kun je in voeren in phpmyadmin
Gewijzigd op 10/05/2012 22:39:03 door Spider Finder