Tabellen == Div's
Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »
pgFrank schreef op 17.02.2008 23:42:
@Jonathan: Je weet een zeldzaam laag niveau te bereiken, ik had je hoger ingeschat. Valt me tegen.
Kan ik achteraf wel begrijpen... Xcuse me...
Jan Koehoorn schreef op 17.02.2008 23:07:
@TS: ik heb een uitdaging voor je. Bezoek csszengarden eens. Aan jou nu de vraag om zo'n zelfde project met tabellen te realiseren.
Prachtige site en dank je wel voor het delen hiervan!!!
Ik was hem door een format kwijt (weet nog steeds niet hoe je je favorieten kunt bewaren bij FF) maar............heb hem nu weer :-)
Edit:
Ik (Robert_Deiman) heb lissy een korte uitleg gegeven via PM. Niet in het topic hierop reageren aub.
Ik (Robert_Deiman) heb lissy een korte uitleg gegeven via PM. Niet in het topic hierop reageren aub.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lissy Pixel
En vertel nu gaarne eens iets over jezelf. Aantal jaren ervaring etc.?
Verder kwam mij tijdens het lezen van dit topic (waar ik smachtend op heb zitten wachten en boy, wat maakt het mijn verwachtingen waar!) dit woord in gedachten; http://nl.wikipedia.org/wiki/Tunnelvisie
Maar volgensmij heb jij nog steeds niet door dat je géén gelijk hebt wat tabellen betreft.
Volgensmij gaat dat ook nooit komen.
Misschien is het een idee om er over op te houden en voortaan niet te beginnen over tabellen in een div-topic?
De TS weet nu dat ie er naast zat.
Verder erg fijne site die csszengarden.
Wat mij betreft, om verder offtopic en afzeik gelul te voorkomen, kan deze dicht?
Hoezo topic dicht? De TS heeft de laatste reacties nog niet kunnen lezen, en anderen kunnen er evt. ook nog wat aan hebben.
Dat afzeiken was in het begin, maar tussen de regels door lees je best goede argumenten.
Jammer, totaal niet normaal op PHPhulp.nl, of waar dan ook.
Overigens snap ik niet dat dergelijke reacties getolereerd worden door het leger aan moderators die hier langskomen.
Inderdaad, een paar topicwaarschuwingen zijn dan ook niet weg hier, om het niveau wat hoog te houden, en netjes te houden.
Verder mijn standpunt staat!
Veel overzichtelijker.
Overerven van eigenschappen kan het complex maken, maar scheelt nog altijd een lap met table layouts...
voor output hebben ze dingen als tidy en tidycss uitgevonden gelukkig!
niet dat ik bewust fouten maak, maar wel zo netjes en handig...
Als html input verwacht htmlpurifier.org grote lib, maar alleen nodig bij invoer dus geen ramp, maar wel zo veilig!
Elwin schreef op 18.02.2008 11:20:
Wat op zich een hele leuke discussie had kunnen worden (of wordt en al bijna is) is helemaal teniet gedaan door de eerste twee reacties van Jonathan en de reactie van de TS die zich door een pubertje op laat naaien.
Overigens snap ik niet dat dergelijke reacties getolereerd worden door het leger aan moderators die hier langskomen.
Leon Kunst schreef op 18.02.2008 11:23:
Inderdaad, een paar topicwaarschuwingen zijn dan ook niet weg hier, om het niveau wat hoog te houden, en netjes te houden.
Geheel mee eens jongens, beiden hebben er ook wel van gehoord. Toch is de keuze gemaakt ze niet te verwijderen. Gelieve verder weer ontopic te gaan.
Tables of DIVS
4 programmeurs gaan voor DIV
3 voor Tables :)
Dit mede omdat het scripten sneller gaat dan divjes.
Maar divjes is inderdaad makkelijker voor je styles wilt toepassen, aangezien alle opmaak van je divjes dezelfde waarde hebben, maar dat die waarde toegwezen word uit je CSS sheet.
Dat is inderdaad het grote voordeel, een table heeft vaste waardes, divjes kun je compleet verschuiven/overlay etc.
Ik ben dan ook van plan om in de toekomst divjes te gaan gebruiken. Je meot toch meegaan he :)
Leon Kunst schreef op 18.02.2008 14:40:
Dan heb je blijkbaar geen (goede) scheiding tussen de businesslayer en de presentatielayer zitten.ik zelf gebruik (*shame*) ook nog altijd tables.
In de presentatielayer is namelijk heel eenvoudig om een divje te plaatsen, vele malen eenvoudiger dan een table, row of column.
path=absolute; etc... maar neemt niet weg dat divjes handiger zijn.
btw, van de TS hoor je ook niets meer... (als ie nog maar leeft....)
ik gebruik tables eigenlijk alleen maar voor formulieren.
Ook formulieren kan je met een fieldset en legend prima stylen zonder tabellen (en ja ook zo dat velden op eenzelfde afstand staan)
@Leon
Hoezo position:absolute (path kennen we niet in CSS) Je kan bijna altijd zonder absolute werken.
Heb je een voorbeeldje van zo'n formulier? Dat is de enige keer dat ik gebruik maak van tabellen en wil daar toch wel graag vanaf! Het staat zo jammer als je hele site netjes in div's staat en lekker semantisch is enzo.
het was maar een voorbeeld van 1 term van css, je hebt veel meer dingen nog wat er bij komt kijken mbv divjes om posities te bepalen, en de kleur, en 8ergrond etc etc.
Maar als je dit eenmaal uit je hoofd kent (net zogoed als de <tr><td> volgorde van tables) kun je hier heel iets moois van maken
Dankjewel! Lang leve fieldsets dus.
winkie schreef op 18.02.2008 15:20:
Vergeet de <label>'s niet!@pgFrank