tabellen + variable of mischien met css

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erik Smit

Erik Smit

27/08/2007 14:48:00
Quote Anchor link
Hallo allen,
Ik heb een pagina gemaakt met tabellen hoeveelheid * prijs = totaal.

Dus met:
<table>
enz

Hoe kan ik in de veld prijs van de tabel (met een variabele) daar de prijs vermelden? Ik las op de site van Jan Koehoorn dat ik ipv tabellen beter CSS zou kunnen gebruiken.
In dat geval hoe moet het dan? Vanzelfsprekend vult de gebruiker zelf de hoeveelheid in (input ..)
Ik wil eigenlijk de prijs van het artikel maar op 1 plaats aanpassen en eigenljk geen DB gebruiken. En hoe gaat e.e.a. als de gebruiker javascript uit heeft staan?

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 16:28:57

Frank -

Frank -

27/08/2007 14:57:00
Quote Anchor link
Beetje offtopic: Waarom wil je geen database gebruiken? Dat is dé plek om data op te slaan.

Wanneer het onbekendheid is, er staan hier op phphulp.nl een heel aantal prachtige tutorials die haarfijn uitleggen hoe je met databases kunt werken. Zo moeilijk is het echt niet! Sterker nog, het maakt het PHP-leven een stuk eenvoudiger...

Erik Smit

Erik Smit

27/08/2007 15:08:00
Quote Anchor link
Frank,
Klopt. Ik moet het aan iemand uitleggen die met typex de fouten op het beeldscherm weg haalt.;-) Deze stelling is wel erg overdreven maar het leek me voor wat betreft onderhoud (wat ik zelf niet wil doen) makkelijker zonder DB.

Frank -

Frank -

27/08/2007 15:12:00
Quote Anchor link
Dit snap ik niet. De gebruiker van de site hoeft toch niet eens te weten dat er een database achter hangt? Of je het nu in een textfile of in een database opslaat, dat mag voor de gebruiker niks uitmaken.

Erik Smit

Erik Smit

27/08/2007 15:23:00
Quote Anchor link
Frank,

Maakt ook niet uit ik ben het met je eens. Maar volgens mij heeft niet iedereen de beschikking over een DB bij een domeinnaam. Maar daar gaat het ook niet om. Het leek me voor de beheerder gewoon veel simpeler een text file neer zetten en klaar. En de prijzen zijn aangepast.
Maar dat was niet mijn vraag. Gebruik maken van tabellen met een DB, tabellen zonder db of met CSS. Ik vroeg me het zelf ook af of het zonder DB zou kunnen en met gebruik van Javascript.

Frank -

Frank -

27/08/2007 15:36:00
Quote Anchor link
Een database of textfile, dat heeft in beide gevallen 10x niks met html en/of css te maken. Data, logica en output zijn 3 totaal verschillende dingen.

Wanneer jij een prijs hebt, waar die ook vandaan mag komen, dan kun je die toch gewoon echoen in de html en dit netjes met css opmaken?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.