Tabelnaam als variabele

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Crispijn -

Crispijn -

13/01/2007 18:54:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Wanneer ik een tabel naam als variabele in mijn query heb krijg ik een foutmelding. Ik begrijp niet waar 't fout gaat. In de foutmelding krijg ik wel de juiste tabel naam door

Quote:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''prijs_tp' WHERE aantal = '50'' at line 5

wanneer ik die variabele vervang door prijs_tp doet hij het wel gewoon.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
    $sql_pr
= "SELECT
                aantal,
                pppn
            FROM
                '$row_cl[database_prijs]'
            WHERE
                aantal = '$personen'
            "
;
?>

Waar kijk ik nou overheen?

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 17:49:19

Bo az

Bo az

13/01/2007 19:01:00
Quote Anchor link
Ik zou niet weten waarom je een tabel naam variabel wil hebben. Ik zou zeggen, kijk nog eens of je het ECHT nodig hebt, dat lijkt me namelijk erg sterk.

Maar de fout zit 'm in de enkele quotes om je tabel naam:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$sql_pr
= "
SELECT
 aantal,
 pppn
FROM
 "
.$row_cl[database_prijs]."
WHERE
 aantal = '$personen'
"
;
?>

Edit:
Aantal wijst op een getal en als dat zo is zou '$personen' ".$personen." moeten worden als dat niet zo is, doe je het beter zo: '".$personen."'
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az

K i p

K i p

13/01/2007 19:03:00
Quote Anchor link
Eigenlijk moeten er twee 'quotes' om database_prijs heen: $row_cl['database_prijs'].

Crispijn -

Crispijn -

14/01/2007 01:23:00
Quote Anchor link
@Boaz: zo'n variabele heb ik echt nodig. Per locatie gelden andere prijzen. Vandaar.

@Boaz & Boris: het werkt. stom, ik had die quotes natuurlijk niet nodig. Het is een tabelnaam, geen variabele in de tabel.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.