table maken met phpMyAdmin
Fout
SQL-query:
CREATE TABLE `sites` (
`personID` INT( 111 ) NOT NULL ,
`site` SET( 222 ) NOT NULL ,
`ond` SET( 333 ) NOT NULL ,
`hosting` SET( 111 ) NOT NULL ,
`hostprijs` SET( 111 ) NOT NULL ,
`user` SET( 111 ) NOT NULL ,
`pass` SET( 111 ) NOT NULL ,
`ftp` SET( 111 ) NOT NULL ,
`client` SET( 333 ) NOT NULL ,
`opm` SET( 444 ) NOT NULL ,
`prijs` SET( 111 ) NOT NULL ,
`datum` VARCHAR( 111 ) NOT NULL
) ENGINE = MYISAM
MySQL retourneerde: Documentatie
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '222) NOT NULL, `ond` SET(333) NOT NULL, `hosting` SET(111) NOT NULL, `hostprijs`' at line 1
hier eens hoe je dat wel zou moeten doen.
Maar, ik snap bovendien niet waarom je SET gebruikt als datatype. Wat is er mis met een VARCHAR voor een string een in INT voor een integer. Met SET beperk je de input die in een kolom mag komen, namelijk met vooraf ingestelde waarden. En het lijkt me dat dat niet de bedoeling moet zijn!
Een laatste punt: de enige plaats waar je wel een VARCHAR gebruikt is nou net weer verkeerd! Een datum sla je gewoon op in een DATE veld. Lees de mysql handleiding er ook nog eens op na, en dan voor het hoofdstuk over datatypes.
De syntax van je query klopt niet. Kijk Maar, ik snap bovendien niet waarom je SET gebruikt als datatype. Wat is er mis met een VARCHAR voor een string een in INT voor een integer. Met SET beperk je de input die in een kolom mag komen, namelijk met vooraf ingestelde waarden. En het lijkt me dat dat niet de bedoeling moet zijn!
Een laatste punt: de enige plaats waar je wel een VARCHAR gebruikt is nou net weer verkeerd! Een datum sla je gewoon op in een DATE veld. Lees de mysql handleiding er ook nog eens op na, en dan voor het hoofdstuk over datatypes.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '111) NOT NULL, `hostprijs` VARCHAR(111) NOT NULL, `user` VARCHAR(111) NOT NULL, ' at line 1
Hoe ziet je query er nu uit dan?
Alleen voor de datum (dat is nu DATETIME) , heb ik
Code (php)
.. in het form staan, maar dat geeft in de database
0000-00-00 00:00:00
Hoe kan ik de datum juist maken?
Geen tussenkomst van PHP dus meer!
ps. Alles VARCHAR zeg je? Maar personID, hostingprijs en prijs zijn toch geen strings?! Gebruik gewoon het juiste datatype voor bepaalde gegevens. personID hoort in een INT en een prijs zou ik zelf opslaan in een DECIMAL.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit