table voor tabular data
Tabellen zijn slecht zo hebben we geleerd. Maar geldt dat ook voor tabular data? Stel je hebt een website die boeken verkoopt (bijvoorbeeld bol.com). Er wordt dan bijvoorbeeld een overzicht van 20 boeken (onder elkaar) getoond. Je ziet dan bijvoorbeeld de kaft van het boek, daarnaast de titel, daarnaast de verschijningsdatum en daarnaast de prijs. Nu vraag ik me af of jullie dit soort gegevens in een tabel zouden zetten, of dat jullie toch voor div's zouden kiezen (en waarom)?
Gewijzigd op 15/07/2011 15:31:47 door Ozzie PHP
Naast tabellen en divs heb je ook nog de mogelijkheid voor lijsten (ul, ol). Dit kan je op sommige methodes ook mooi gebruiken, maar in jou voorbeeld zou ik gewoon voor tabellen kiezen. Niks mis mee.
<div class="plaatje">Plaatje</div><div class="titel">>Titel</div><div class="prijs">Prijs</div>
Maar dat is dus niet de bedoeling?
als je het wilt zoals op php hulp met links je avatar, je naam, en de datum en rechts de reactie zou ik gewoon oplossen met float:left; en float:right;
Ozzie PHP:
Maar je kunt via div'jes ook makkelijk een tabel simuleren
Hoor nu eens wat je zelf zegt. Met divisions kun je ook een table maken. Daarvoor hebben ze toch de table tag gemaakt? Precies hetzelfde als dat je zegt, met divisions kun je ook een list maken.
Het is leuk dat het allemaal kan, maar waarom niet de meer semantische manier kiezen?
En concludeer zelf wat vind je handiger:
http://waldio.webatu.com/html/tabulaire_data.html
Maar oke... tabaulaire data dus in een tabel. En het voorbeeld wat Victor geeft, dus zoals hier op phphulp... links je avatar en rechts het bericht + quote icoontje. Dat is dan toch ook tabulaire data?
Het KAN wel, maar het is geen tabulaire data.
@Aar: waarom is het geen tabulaire data? Wanneer is iets tabulaire data?