table voor tabular data

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2011 15:31:26
Quote Anchor link
Hallo,

Tabellen zijn slecht zo hebben we geleerd. Maar geldt dat ook voor tabular data? Stel je hebt een website die boeken verkoopt (bijvoorbeeld bol.com). Er wordt dan bijvoorbeeld een overzicht van 20 boeken (onder elkaar) getoond. Je ziet dan bijvoorbeeld de kaft van het boek, daarnaast de titel, daarnaast de verschijningsdatum en daarnaast de prijs. Nu vraag ik me af of jullie dit soort gegevens in een tabel zouden zetten, of dat jullie toch voor div's zouden kiezen (en waarom)?
Gewijzigd op 15/07/2011 15:31:47 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 16:59:33

Wouter J

Wouter J

15/07/2011 15:36:35
Quote Anchor link
Tabellen zijn slecht voor een layout hoop ik dat je geleerd hebt. Want tabellen zelf zijn niet slecht. Voor gegevens geordend weergeven zijn tabellen zeer geschikt. En voor tabulaire data ook.

Naast tabellen en divs heb je ook nog de mogelijkheid voor lijsten (ul, ol). Dit kan je op sommige methodes ook mooi gebruiken, maar in jou voorbeeld zou ik gewoon voor tabellen kiezen. Niks mis mee.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2011 15:44:51
Quote Anchor link
Ja inderdaad zijn tabellen slecht voor je layout. Maar je kunt via div'jes ook makkelijk een tabel simuleren:

<div class="plaatje">Plaatje</div><div class="titel">>Titel</div><div class="prijs">Prijs</div>

Maar dat is dus niet de bedoeling?

Victor -

Victor -

15/07/2011 17:14:23
Quote Anchor link
als je het wilt zoals op php hulp met links je avatar, je naam, en de datum en rechts de reactie zou ik gewoon oplossen met float:left; en float:right;

Wouter J

Wouter J

15/07/2011 18:07:36
Quote Anchor link
Ozzie PHP:
Maar je kunt via div'jes ook makkelijk een tabel simuleren

Hoor nu eens wat je zelf zegt. Met divisions kun je ook een table maken. Daarvoor hebben ze toch de table tag gemaakt? Precies hetzelfde als dat je zegt, met divisions kun je ook een list maken.
Het is leuk dat het allemaal kan, maar waarom niet de meer semantische manier kiezen?

En concludeer zelf wat vind je handiger:
http://waldio.webatu.com/html/tabulaire_data.html

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2011 18:32:54
Quote Anchor link
Hehe... leuk voorbeeld, maar dat is natuurlijk gewoon niet goed opgemaakt ;)

Maar oke... tabaulaire data dus in een tabel. En het voorbeeld wat Victor geeft, dus zoals hier op phphulp... links je avatar en rechts het bericht + quote icoontje. Dat is dan toch ook tabulaire data?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/07/2011 19:12:48
Quote Anchor link
Het KAN wel, maar het is geen tabulaire data.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2011 20:00:05
Quote Anchor link
@Aar: waarom is het geen tabulaire data? Wanneer is iets tabulaire data?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.