Tablets
heeft hier iemand van jullie ervaring met tablets? Zo ja, waarvoor gebruik je het, ben je tevreden, is het de moeite er eentje te hebben?
En welk merk raden jullie aan?
- De Ipad van Apple?
- Galaxy van Samsung?
- Nexus van Asus?
Hij is al weer een jaartje verouderd, maar hij doet het prima.
Waneer ik hem gebruik? Als ik te lui ben om achter de PC te zitten en ik wil even internetten, als ik in bed lig en mijn mail wil bekijken of lekker wil internetten... (slaap-tablet, haha)
Ik vind het verder handig, en ook als ik in de trein zit. Alleen jammer dat mijne alleen op WiFi werkt.
Ik wil het inderdaad gaan gebruiken voor als ik even weg ben zonder laptop. Nu heb ik mijn smartphone maar een tablet werkt toch vele makkelijker dan.
http://www.4launch.nl/shop/product/120106/point-of-view-tablet-protab-2-xxl-10--4gb--zwart-
Moet hem nog aanschaffen, maar hardware was prima. Scherm ietsjes minder. Prijs top!
Ik heb onlangs deze bezichtigd: Moet hem nog aanschaffen, maar hardware was prima. Scherm ietsjes minder. Prijs top!
iPad is uiteraard op iOS5, terwijl de andere twee op Android draaien. Kwalitatief en prijs zullen ze alle 3 dicht bij elkaar liggen. Ik heb zelf ook de iPhone 4s, en moet zeggen dit is de eerste telefoon die ook echt werkt. Geen rare bug's heeft etc.
iOS is een geschikt besturingssysteem, terwijl ik gaan Apple Mac book of andere Apple pc heb of ooit gehad heb.
Echter dit is uiteraard mijn persoonlijke smaak, ik ben voor de iPad gegaan omdat mijn telefoon super werkt. Tevens is de ipad 2 nu al rond de 330,- te verkrijgen aangezien de iPad 3 er nu is.
Toevoeging op 14/08/2012 07:29:08:
Eddy Erkelens op 14/08/2012 07:08:04:
Ik heb onlangs deze bezichtigd: http://www.4launch.nl/shop/product/120106/point-of-view-tablet-protab-2-xxl-10--4gb--zwart-
Moet hem nog aanschaffen, maar hardware was prima. Scherm ietsjes minder. Prijs top!
Let wel dat die nog op Android 2.3 draaid. En waarschijnlijk 4.0 nooit zal ondersteunen.
Iemand toevallig ervaring met de samsung galaxy tab 2? Ben van plan deze te kopen desondanks de processor toch niet van de beste is.
Eerlijk is eerlijk het is fijn om op de bank wat te surfen of om snel wat op te zoeken als je laptop niet aanstaat maar voor de rest kan ik er niets productiefs mee.
En sinds ik mijn 11,6 inch MacBook Air heb neem ik hem ook steeds minder vaak mee buitens huis. De voordelen wegen niet op tegen de nadelen in mijn geval.
Ik zou alleen een tablet nemen als je van plan bent deze te gebruiken om media te consumeren. Er zijn wel wat zakelijke toepassingen maar over het algemeen hoef je hem niet te halen met de verwachtingen productiever te zijn.
Bedankt voor de reacties, ik wil het tablet inderdaad gewoon gebruiken om mails te lezen, wat te surfen, notitie's, agenda, ... Meer niet, dus niet fotoshoppen of weet ik veel wat.
Anyway, veel plezier ermee :tup:
Samsung Galaxy text als smartphone en dat is me zo goed bevallen dat ik er sterk begon over na te denken om een tablet te kopen.
De agenda loopt nu samen op pc / laptop / gsm, notities zijn direct te benaderen vanuit google drive, alle andere voordelen. Het enige probleem van mijn gsm, is dat het een vrij klein scherm heeft door de toetsen (wat ideaal is voor mij) maar ik denk dat een tablet een perfecte aanvulling zou zijn in deze configuratie.
Wat ik me wel nog afvroeg, momenteel staat android 4.0 geinstalleerd, kan die later nog geupdated worden naar 4.1?
Edit:
Het zal tussen deze 2 gaan: http://www.phonearena.com/phones/compare/Asus-Transformer-Pad-TF300,Samsung-Galaxy-Tab-2-10.1/phones/6969,6962
Boeken wil ik er nu niet mee schrijven nee. ;-) Heb momenteel de De agenda loopt nu samen op pc / laptop / gsm, notities zijn direct te benaderen vanuit google drive, alle andere voordelen. Het enige probleem van mijn gsm, is dat het een vrij klein scherm heeft door de toetsen (wat ideaal is voor mij) maar ik denk dat een tablet een perfecte aanvulling zou zijn in deze configuratie.
Wat ik me wel nog afvroeg, momenteel staat android 4.0 geinstalleerd, kan die later nog geupdated worden naar 4.1?
Edit:
Het zal tussen deze 2 gaan: http://www.phonearena.com/phones/compare/Asus-Transformer-Pad-TF300,Samsung-Galaxy-Tab-2-10.1/phones/6969,6962
Gewijzigd op 23/08/2012 22:35:22 door Jasper DS
Ik zou voor de Asus gaan denk ik, die heeft wat meer power voor zover ik kon zien. Tevens is de Tegra 3 een veel gebruikte chipset dus de kans dat je er een onofficiële ROM op kunt gebruiken schat ik hoger in. De Samsung tablet heeft wel een aantal andere "kleine" voordelen maar die zullen voornamelijk persoonlijk zijn.
Bedankt voor de input Mark!
Het is een dual core vs een quad core, of het veel uitmaakt in de praktijk weet ik dan weer niet. Dat zal voornamelijk aan de apps liggen.
Ik zou gewoon een winkel in lopen en even met beide spelen, dan weet je ook hoe ze in de hand liggen.
Gewijzigd op 24/08/2012 10:49:32 door - Mark -
Hoewel Android ook wel prima werkt, denk ik dat Windows 8 toch makkelijker te doen is met printen, netwerkstations (NAS) etc.
Gaan jullie dan voor de windows 8 rt of de x86 variant? Die laatste zal wel een stuk duurder zijn al denk ik niet dat de goedkoopste hier 200 Euro gaat kosten.
En wat vinden jullie van de tablet van Google? Zit er namelijk ook erg over te twijfelen en deze ziet er ook erg goed uit en is niet heel duur (je hoeft niet te betalen voor een half opgegeten appeltje...)
Ik heb de samsung galaxy tab 2 10.1 gisteren gekocht (ik schrijf er dit bericht nu op) en ik moet zeggen dat deze perfect doet wat ik wil. Het toetsenbord is nog een beetje wennen maar dat is een kwestie van tijd denk ik.
Conclusie: vrij tot zeer tevreden over deze aankoop!
Een browser hebben ze allemaal en mailen (Gmail) werkt ook prima.
Het bevat weinig geheugen, maar ik ga hem toch praktisch alleen thuis gebruiken. Ik gebruik al bijna alles van Google, dus dat komt goed. En hij is relatief goedkoop. Wat denken jullie?