Tabs verwijderen / toevoegen
jan terhuijzen
27/03/2013 16:49:25Hallo
Ik heb een menu gemaakt met tabbladen. Pagina's worden geopend in een container en met de tabbladen kun je navigeren. Er komen steeds tabbladen bij en als je er wegklikt verdwijnen er dus ook weer. Het is eigenlijk precies hetzelfde als je browser.
Ik heb al 4 javascripts gemaakt hiervoor. Maar steeds werkt het niet (goed).
Kan iemand me helpen? (Ik vind het ook wel leuk om stukjes code van iemand te krijgen?)
Elke tab heeft zowieso een tekst erop en een close button.
Waar ik vooral problemen mee heb is het verwijderen van een tab.
De tabs zijn de list items van een unordered list.
Als ik 5 tabs heb in de tabbalk. En ik klik de derde weg. Dan deed ik removechild gebruiken in javascript en dan het nummer van het element uit de unordered list verwijderen. Dan blijven er dus nog 4 tabs over. De click events op de closebuttons hebben nog hetzelfde nummer dat aan de javascript functie moet worden meegegeven. Maar omdat er net een tab is verwijderd is deze nummering niet meer juist. Het werkt dus maar 1x.
Ik heb toen een manier gezocht om de click events aan te passen na het verwijderen van een tab, maar dat ging niet goed..
Eigenlijk was het ook nog de bedoeling dat je de tabs kon verslepen (sorteren) maar dat kunnen we misschien beter even laten?
Ik heb een menu gemaakt met tabbladen. Pagina's worden geopend in een container en met de tabbladen kun je navigeren. Er komen steeds tabbladen bij en als je er wegklikt verdwijnen er dus ook weer. Het is eigenlijk precies hetzelfde als je browser.
Ik heb al 4 javascripts gemaakt hiervoor. Maar steeds werkt het niet (goed).
Kan iemand me helpen? (Ik vind het ook wel leuk om stukjes code van iemand te krijgen?)
Elke tab heeft zowieso een tekst erop en een close button.
Waar ik vooral problemen mee heb is het verwijderen van een tab.
De tabs zijn de list items van een unordered list.
Als ik 5 tabs heb in de tabbalk. En ik klik de derde weg. Dan deed ik removechild gebruiken in javascript en dan het nummer van het element uit de unordered list verwijderen. Dan blijven er dus nog 4 tabs over. De click events op de closebuttons hebben nog hetzelfde nummer dat aan de javascript functie moet worden meegegeven. Maar omdat er net een tab is verwijderd is deze nummering niet meer juist. Het werkt dus maar 1x.
Ik heb toen een manier gezocht om de click events aan te passen na het verwijderen van een tab, maar dat ging niet goed..
Eigenlijk was het ook nog de bedoeling dat je de tabs kon verslepen (sorteren) maar dat kunnen we misschien beter even laten?
Gewijzigd op 27/03/2013 16:52:22 door Jan terhuijzen
PHP hulp
26/11/2024 04:52:12Eddy E
27/03/2013 17:32:59Elk tabblad een eigen ID-nummer geven.
Je kan dus makkelijk tab #37 hebben terwijl er maar 3 open staan.
De close-knop doet dan iets als close(37).
En met this. kan je ook wel wat dingen voor elkaar krijgen.
Je kan dus makkelijk tab #37 hebben terwijl er maar 3 open staan.
De close-knop doet dan iets als close(37).
En met this. kan je ook wel wat dingen voor elkaar krijgen.