Te veel onnodige vragen.
Antwoorden trouwens ook, maar mensen zoek eerst iets zelf uit voordat je het gaat vragen, er is genoeg documentatie om te zoeken.
Wij vinden het helemaal niet erg dat er vragen woorden gesteld, maar er komen te vaak vragen voor die of onduidelijk zijn of waar totaal geen moeite is gedaan door de vragende partij.
hier komen een aantal tips:
1.Stel je vraag duidelijk.
2.Post alleen het gedeelte van de script waar wat mis mee is(dus geen script van 500 regels).
3.Denk eerst na wat het probleem zou kunnen zijn, en niet meteen bij het eerste probleem "Hij doet het niet"roepen.
4.Toon respect voor de mensen die je helpen.
Voor de mensen die een probleem hebben, heb ik een paar geweldige sites:
1.www.google.nl voor echt al je vragen.
2.http://nl2.php.net/manual/en/ bevat een hele duidelijke handleiding, over functies en exstensions binnen php(Er zijn zelfs comments geplaatst door andere gebruikers, er is zelfs een downloadbare manual.).
Ik hoop dat dit in de toekomst mensen aan het denken zet, want zeg nou zelf waar leer je meer van, zelf iets oplossen of laten oplossen.
Vriendelijke groeten,
Chessere
P.S.
bekijk deze ook effe http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/143
Gewijzigd op 18/11/2004 08:51:00 door St.Chessere
Ben ik helemaal met je eens chessere. En sommigen zouden ook hun berichten in de juiste fora moeten plaatsen! :P (Dit is niet php/mysql relevant...?)
Wij geen bugs er uit vissen. Vaak is het mogelijk door gewoon goed te lezen uit proberen er nog meer proberen de fout te vinden.
PHP heeft een perfect fout melding systeem door duidelijk te lezen en een combinatie van Google/php.net kan je veel fouten er uit vissen.
In principe zal er naar de mensen die deze post plaatsen verschillende keren gewaarschuwed worden via PM of in de post. Voor dat er een ban wordt gegeven. Hellaas is het soms nodig...
Wat je zou kunnen doen is het zo plaatsen dat een gebruiker het al direkt kan zien als die inlogt ofzo
en misschien een 'sticky gesloten' topic van maken bijvoorbeeld :-)
Gewijzigd op 19/11/2004 01:09:00 door John de Boer
- Tutors hier
- Scripts hier
- Forum hier
- Google.be
- PHP.net
All you need :)
Dus start géén topics voor je deze allemaal hebt doorgenomen :P
Eigenlijk zou dit forum alleen actief moeten zijn in de koffie hoek want over is uit te komen met google.com en logisch nadenken. Of denk ik nu helemaal overdreven
Mijn advies is eerder gewoon *niet* reageren aan berichten waar je je aan ergert, mensen die net komen kijken en simpele vragen stellen zullen er altijd zijn. Maar mijn ervaring is redelijk positief, na een paar vragen waarin ze gewezen worden op de opzoek mogelijkheden zijn de meeste newbees (doorgewinterde) googleaars.
Ik denk dat de meer ervaren scripters iets minder moeten zeuren over het lage niveau van beginnelingen; en iets meer interessantere onderwerpen aansnijden.
Arend:
Ik denk dat de meer ervaren scripters iets minder moeten zeuren over het lage niveau van beginnelingen; en iets meer interessantere onderwerpen aansnijden.
Arend slaat de nagel weer op de kop! :o)