Technisch advies nodig...........

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

28/07/2004 21:36:00
Quote Anchor link
Ik heb het volgende probleem

ik iets gemaakt in php waarin elke module apart in zijn eigen directory staat. Nu kan ik met een template gebruik maken van routines die deze modules beschikken. Het probleem is nu het volgende

De modules maken gebruik van een aantal basis klassen. Deze klassen worden gebruikt door dat ze met require in de de module worden geladen.

Nu heb ik van elk module een template gemaakt waardoor je eenvoudig pagina's kunt maken met een eigen indeling.

Nu is het probleem dat hij bestanden niet meer kan vinden omdat bij require de start path gelijk is aan de path van het bestand die op dat moment is geladen.

Samengevat zoek ik een oplossing om te weten wat de path is van het bestand dat je aanroept en NIET van het bestand dat hem aanroept. Dus $_SERVER['PHP_SELF'] enzo heb ik niks aan.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 05:41:45

Rick

Rick

28/07/2004 22:09:00
Quote Anchor link
kan niet

maar aangezien je hem include heb je de bestandsnaam al, op dat moment dus opslaan

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.